» ارز دیجیتال » صف کشیدن کارگزاران هنگ کنگ برای تایید SFC
هنگ کنگ

صف کشیدن کارگزاران هنگ کنگ برای تایید SFC

13 دی 1401 4

بر اساس گزارش‌های محلی، ارائه‌دهندگان خدمات مالی در هنگ کنگ در حال حاضر اولین گام‌ها را برای ارائه خدمات به سرمایه گذاران خرد برمی‌دارند. بر اساس گزارش‌ها، کارگزاران و مدیران صندوق در منطقه خواستار مشاوره در مورد الزامات مجوز قبل از قانون جدید شده‌اند.

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، بر اساس گزارش‌های محلی، ارائه‌دهندگان خدمات مالی در هنگ کنگ در حال حاضر اولین گام‌ها را برای ارائه خدمات به سرمایه‌گذاران خرد برمی‌دارند. بر اساس گزارش‌ها، کارگزاران و مدیران صندوق در منطقه خواستار مشاوره در مورد الزامات مجوز قبل از قانون جدید شده‌اند.

قانون‌گذاران در هنگ کنگ در دسامبر 2022 (آذر 1401) اصلاحیه‌ای را برای فرمان مبارزه با پولشویی و تامین مالی تروریسم (AMLO) تصویب کردند که با موضع اخیر منطقه در مورد گسترش امکان تجارت و معامله ارزهای دیجیتال همسو است.

این اصلاحیه یک طرح مجوز جدید برای ارائه‌دهندگان خدمات دارایی مجازی معرفی می‌کند که به سرمایه‌گذاران خرد امکان معامله در دارایی‌های مجازی را می‌دهد. در حال حاضر، معامله دارایی دیجیتال محدود به سرمایه‌گذاران حرفه‌ای یا معامله‌گرانی است که دارای حداقل 1 میلیون دلار دارایی در بانک هستند.

تبلیغات جام جهانی قطر

ویکتوری سکیوریتیز (Victory Securities) و اینترکتیو بروکرز (Interactive Brokers) دو کارگزار اول در هنگ کنگ با کمیسیون اوراق بهادار و آتی (SFC) بودند که دارایی‌های دیجیتال را برای مشتریان حرفه‌ای خود معامله کردند.

به گفته رابرت لوی (Robert Lui)، رهبر دارایی‌های دیجیتال دیلویت (Deloitte) هنگ کنگ، سرمایه‌گذاران خرد به احتمال زیاد می‌توانند دارایی‌های دیجیتالی با ارزش بازار و نقدینگی بزرگ را معامله کنند.

هنگ کنگ

در حال حاضر، کارگزاران مستقر در هنگ کنگ برای ارائه خدمات به مشتریانی که معاملات آتی صندوق‌های معامله شده در بورس هنگ کنگ را بر اساس بیت‌کوین انجام می‌دهند، نیازی به مجوز خاصی ندارند. اگرچه، آنهایی که معامله دارایی مجازی را ارائه می‌دهند، به تأیید SFC اضافی نیاز دارند.

صدور مجوز جدید ابتدا برای اول مارس (اسفند) سال جاری برنامه ریزی شده بود. با این حال، این تاریخ تا 1 ژوئن (11 دی) به تعویق افتاد تا به ارائه‌دهندگان خدمات دارایی مجازی زمان بیشتری برای آماده‌سازی دقیق داده شود.

این امر پس از آن صورت گرفت که اخیراً SFC جولیا لئونگ (Julia Leung) را به عنوان مدیر اجرایی جدید خود منصوب کرد. لئونگ دوره ریاست خود را در اول ژانویه (11 دی) آغاز کرد و قرار است تا سه سال آینده در سمت خود باقی بماند. او قبلاً در مورد تشدید مقررات محلی کریپتو صحبت کرده است.

یکی از مدیران بانک مرکزی هنگ کنگ نیز اخیرا گفت که در حال بررسی مقررات حمایت از سرمایه‌گذاران است.

 

سلب مسئولیت: تلاش گذارنیوز مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم:‌ مهدی گچلو

ویراستار: تارا هدایتی

منبع: Cointelegraph

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×