» آرشیو اخبار » صادرات ایران به چین با رشد 31 درصدی در 6 ماهه 2022
صادرات

صادرات ایران به چین با رشد 31 درصدی در 6 ماهه 2022

6 شهریور 1401 7

به گزارش گذارنیوز؛ صادرات ایران به چین در نیمه نخست سال جاری میلادی با رشد ۳۱ درصدی مواجه شد و تجارت دو کشور در این دوره از ۸ میلیارد دلار فراتر رفت.

جدیدترین آمار منتشرشده از سوی گمرک چین نشان می‌دهد: مبادلات تجاری این کشور با ایران در نیمه نخست سال جاری میلادی با رشد ۲۳ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل مواجه شده و به ۸ میلیارد و ۲۶۳ میلیون دلار رسیده است.
ارزش مبادلات دو کشور در ماه‌های ژانویه تا ژوئن سال قبل بالغ‌بر ۶ میلیارد و ۷۲۲ میلیون دلار اعلام شده بود.

واردات چین از ایران در ۶ ماهه نخست ۲۰۲۲ با رشد قابل‌توجه ۳۱ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل مواجه شده و به ۴ میلیارد و ۸۱ میلیون دلار رسیده است. چین در مدت مشابه سال قبل ۳ میلیارد و ۱۱۶ میلیون دلار کالا از ایران وارد کرده بود.
صادرات چین به ایران در ماه‌های ژانویه تا ژوئن امسال نیز با رشد ۱۶ درصدی مواجه شده و به ۴ میلیارد و ۱۸۲ میلیون دلار رسیده است. چین در ماه‌های ژانویه تا ژوئن سال قبل چین ۳ میلیارد و ۶۰۶ میلیون دلار کالا به ایران صادر کرده بود.

بر اساس این گزارش، کل تجارت خارجی چین در نیمه نخست سال جاری میلادی ۳۰۷۹ میلیارد دلار بوده که این رقم با رشد ۱۰.۳ درصدی نسبت به نیمه نخست سال قبل مواجه شده است. چین در این دوره ۱۷۳۲ میلیارد دلار کالا صادر و ۱۳۴۷ میلیارد دلار کالا وارد کرده است.

تبلیغات جام جهانی قطر

 

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×