» آرشیو اخبار » شکایت کاربران صرافی Gate.io از کاهش سرعت پردازش تراکنش‌ها
Gate

شکایت کاربران صرافی Gate.io از کاهش سرعت پردازش تراکنش‌ها

28 آذر 1401 7

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، کاربران صرافی گیت (Gate.io)، یکی از پلتفرم‌های معاملاتی پیشرو در صنعت ارزهای دیجیتال، روز 18 دسامبر (27 آذر) اعلام کردند به دلیل نگهداری گره از یک ارائه دهنده خدمات ابری شخص ثالث، با کاهش سرعت تراکنش‌ها در فرایند واریز و برداشت مواجه شده‌اند.

Gate

صرافی گیت (Gate.io) ضمن تایید این مطلب گفت که تراکنش‌ها همچنان در حال پردازش بوده و ادعا کرد که وجوه کاربران امن هستند. این شرکت اعلام کرد:

تبلیغات جام جهانی قطر

“در این لحظه، وضعیت اتصال به شبکه ارائه دهندگان خدمات ابری Gate.io را به طور مستمر رصد می‌کنیم و به محض برقراری مجدد ارتباط با شبکه، روند واریز و برداشت را تسریع خواهیم کرد.”

مشخص نیست که آیا این تاخیر در پردازش تراکنش‌ها به قطعی اخیر در صرافی اوکی اکس (OKX) که پیشتر در خبرها به آن پرداختیم، مربوط می‌شود یا خیر؛ گفتنی است مشکلات به وجود آمده در صرافی اوکی اکس (OKX) ناشی از نقص سخت‌افزاری در مرکز داده هنگ‌کنگ ارائه‌دهنده زیرساخت اصلی آن یعنی علی‌بابا کلود (Alibaba Cloud) بوده است. همانطور که قبلاً گزارش شده است، سرور ابری علی بابا روز 17 دسامبر (26 آذر) آفلاین شد و بیش از 15 ساعت قادر به بازیابی نبود؛ در طول این مدت، کاربران نمی‌توانستند وجوه خود را برداشت و یا واریز کنند.

در حالی که خدمات معاملاتی در صرافی اوکی اکس (OKX) چند ساعت بعد از سر گرفته شده است، ولی کاربران صرافی گیت (Gate.io) در توییتر هنوز از وجود مشکلاتی در تراکنش‌های خود شکایت می‌کنند.

گفتنی است که خدمات ابری علی‌بابا درست چند روز پس از اینکه این شرکت اعلام کرد در حال توسعه اولین سرویس گره بلاکچین خود است، قطع شد. این سرویس که قرار است در سه ماهه اول سال 2023 راه‌اندازی شود، قصد دارد ساخت برنامه‌های مبتنی بر بلاکچین را برای سازمان‌ها آسان‌تر کند.

به گفته علی بابا، راه‌حل جدید “پلتفرم به عنوان یک سرویس” این شرکت، با کاهش زمان عملیاتی و نگهداری به توسعه دهندگان کمک خواهد کرد. این شرکت ادعا می‌کند زیرساخت‌های آن به میزبان‌های گره اجازه می‌دهد تا به طور فعال گره‌ها را رصد کرده و در صورت بروز هرگونه قطعی، به طور خودکار آن را سوئیچ کنند. علی‌بابا گفت: «از آنجایی که این سرویس به نظارت عملی یا کاهش مشکل نیاز ندارد، توسعه‌دهندگان آزاد هستند روی توسعه محصول تمرکز کرده و بنابراین، سرعت فرآیند عرضه محصول خود را تسریع کنند.»

لازم است بدانید علی‌بابا کلود (Alibaba Cloud) ستون اصلی فناوری دیجیتال در گروه علی بابا است. این پلتفرم اوایل ماه جاری، از همکاری خود با بلاکچین آوالانچ جهت ارتقای ابتکارات “گره به عنوان سرویس” خبر داد.

 

سلب مسئولیت: تلاش گذارنیوز مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم: مرضیه مظاهری

منبع: cointelegraph

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×