» آرشیو اخبار » شوخی احمقانه‌ای که بازار را خون‌آلود کرد
شوخی با رپداتریوم

شوخی احمقانه‌ای که بازار را خون‌آلود کرد

7 آذر 1401 4

در بحبوحه حس ترس، عدم اطمینان و تردید ناشی از شوخی ورشکستگی رپداتریوم (WETH)، بازار رمزارزها فروش گسترده‌ای را شاهد بود و در دریایی از خون غوطه‌ور شد.

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، روز 26 نوامبر (5 آذر) توسعه دهنده بلاکچین سیگار (cygaar) به شوخی توییتی مبنی بر شکست رپد اتریوم و گسسته شدن پیوند 1:1 آن با اتریوم منتشر کرد و مدتی بعد اعلام نمود که این کار را فقط با این هدف انجام داده‌ است که ببیند چه کسانی محتوای پیج آن را دنبال می‌کنند.

این شوخی احمقانه باعث شد تعدادی از اینفلوئنسرهای معروف به این موج پیوسته و به این شایعه دامن بزنند. همین حرکت موجی از ترس، عدم اطمینان و تردید را ایجاد کرد که به‌نوبه‌خود، فروش گسترده‌ای را در پی داشت و این آلتکوین را با وضعیت بدی روبرو کرد.

پس از این اتفاقات، جاستین سان (Justin Sun)، بنیانگذار ترون، روز دوشنبه اعلام کرد که او و ویتالیک بوترین (Vitalik Buterin)، بنیانگذار اتریوم، مبلغ 2 میلیارد دلار در WEF سرمایه‌گذاری خواهند کرد تا از این طریق وجوه از دست رفته ناشی از دیپگ شدن رپد اتریوم از اتریوم را جبران کنند.

تبلیغات جام جهانی قطر

شوخی ورشکستگی رپد اتریوم (WETH) بازار را تکان داد

پس از وایرال شدن این شوخی، چهره‌های شناخته شده‌ای مثل ویتالیک بوترن، آنتونی ساسانو، مارتین کوپلمن، بنیانگذار گنوسیس و دیگران به این موج پیوستند. در نهایت، جاستین سان با اشاره به توییتی که به شوخی گفته بود WETH پیوند خود را با اتریوم از دست داده است، اعلام کرد که تصمیم گرفته است تا به همراه ویتالیک بوترین 2 میلیارد دلار در “WEF” سرمایه گذاری کند که در واقع مخفف مجمع جهانی اقتصاد است.

“به عنوان یک عضو ناچیز از صنعت رمزارزها، شخصاً با ویتالیک بوترین صحبت کرده و تصمیم گرفتیم با همکاری هم، مبلغ 2 میلیارد دلار در WEF سرمایه‌گذاری کنیم تا همه وجوه از دست رفته جبران شود. قوی باش!”

با ادامه گسترش این احساس ترس و عدم اطمینان ناشی از خبر ورشکستگی WETH، جامعه رمزارزها در توییتر سخت تلاش می‌کند تا توضیح دهد که WETH هرگز نمی تواند ورشکسته شود و همیشه با پیوند 1:1 با اتریوم قابل مبادله است. در واقع، این شوخی تأثیر زیادی بر بازار ارزهای دیجیتال گذاشته است.

فروش انبوه در سراسر بازار

در بحبوحه این احساس ترس، عدم اطمینان و تردید ناشی از شایعه ورشکستگی رپداتریوم (WETH)، بازار رمزارزها فروش گسترده‌ای را شاهد بود. ارزهای دیجیتال برتر بازار همچون بیت کوین و اتریوم به ترتیب بیش از 3 و 4 درصد افت کردند. قیمت بیت کوین حمایت 16.5 هزار دلاری را شکست و به حدود 16 هزار و 207 دلار رسید در حالی که قیمت اتر (ETH) همچنان زیر 1200 دلار بوده و در حال حاضر با قیمت 1172 دلار معامله می شود.

شوخی با رپداتریوم و نمای بازار

 

سلب مسئولیت: تلاش گذارنیوز مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم: مرضیه مظاهری

ویراستار: تارا هدایتی

منبع: coingape

 

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×