» آرشیو اخبار » شناسایی ۲۰ محصول جدید پتروشیمی
پتروشیمی

شناسایی ۲۰ محصول جدید پتروشیمی

31 شهریور 1401 7

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی گفت: ۲۰ محصول جدید شناسایی و به سرمایه گذاران معرفی شده و از مدیران عامل هلدینگ‌ها و سایر سرمایه گذاران برای تولید این محصولات دعوت به عمل آمده است.

به گزارش گذارنیوز، مرتضی شاه میرزایی، مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی، امروز در حاشیه برگزاری شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی ایران پلاست در نشستی خبری با تاکید بر اینکه باید محصولات ‍پتروشیمی کشور را به خودکفایی کامل برسانیم اظهار کرد: تا زمان پیروزی انقلاب اسلامی، تولید صنعت پتروشیمی حدود یک و نیم میلیون تن بود و تنوع بالایی در محصولات نیز نداشتیم. همچنین عمده تولیدات نفتی ایران به صورت خام صادر می‌شد.

وی با بیان اینکه بعد از جنگ تحمیلی، علی رغم مشکلات موجود توانستیم ظرفیت تولید محصولات پتروشیمی را به ۹۰ میلیون تن برسانیم گفت: اکنون نیز مصمم‌ هستیم تا تکمیل زنجیره ارزش در صنعت پتروشیمی رقم بخورد.

به گفته او، بر اساس برنامه‌ریزی‌ها قصد داریم تا تمام محصولات رایج پتروشیمی که مورد نیاز صنایع مختلف است را در داخل کشور بسازیم و برای این مهم نیز باید در تولید کاتالیست خودکفا شویم.

تبلیغات جام جهانی قطر

وی با اشاره به مذکرات صورت گرفته با کشورهای هم پیمان گفت: در این نمایشگاه شاهد بودیم که از پنج قاره جهان برای بازدید دستاوردهای ما حضور داشتند که این نشان از پیشرفت صنعت ‍پتروشیمی ایران دارد و در همین راستا نیز باید با تکیه بر توان سازندگان داخلی این صنعت را بیش از پیش ارتقاء دهیم.

منبع: ایسنا

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×