» آرشیو اخبار » افزایش شاخص دلار آمریکا بازار طلا را تحت تاثیر قرار داد
طلا

افزایش شاخص دلار آمریکا بازار طلا را تحت تاثیر قرار داد

20 مهر 1401 3

قیمت طلا در شروع جلسه معاملاتی روز سه شنبه در آمریکا نسبتا پایین بود و این به دلیل تقویت مجدد دلار آمریکا در بازار ارز بوده است.

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، به نقل از وب سایت «کیتکو»، قیمت طلا در شروع جلسه معاملاتی روز سه شنبه در آمریکا نسبتا پایین بود و این به دلیل تقویت مجدد دلار آمریکا در بازار ارز بوده است. مهم‌ترین عامل اثر‌گذار بر معاملات طلا و نقره، همچنان قیمت روزانه شاخص دلار آمریکاست. با این تفاسیر، طلای دسامبر با 5.60 دلار کاهش به 1658.30 رسیده و نقره تحویل ماه دسامبر نیز با 0.0001 دلار افزایش در 18.72 دلار معامله می‌شود.

با شروع جلسه معاملاتی نیویورک، شاخص سهام آمریکا به مقادیر بالاتری دست یافت. به نظر می رسد که در طی یک هفته گذشته اشتهای ریسک افزایش یافته است. این موضوع تا حد زیادی به دلیل اخبار منتشر شده بریتانیا است که «جرمی هانت» آن را تایید کرد. بر این اساس، بریتانیا تقریبا از تمامی برنامه‌های کاهش مالیات اعلام شده قبلی خود که باعث تزلزل بازارهای مالی شده بود عقب‌نشینی کرد. سرمایه‌گذاران، کماکان بر گزارش‌های درآمد و سود شرکت‌ها متمرکز هستند. به نظر می‌رسد که عملکرد و نتایج به دست آمده شرکت‌ها، علیرغم ترس از رکود از میزان انتظارات پیشی گرفته است.

بازارهای کلیدی خارجی امروز شاهد تقویت شاخص دلار آمریکا هستند. قیمت نفت خام نایمکس (Nymex) تقریبا ثابت است و حدود 85.50 دلار در هر بشکه معامله می‌شود. بازده اسکناس 10 ساله خزانه‌داری ایالات متحده در حال حاضر به 4.027 رسیده است. افزایش بازده اوراق قرضه اخیرا برای طلا و نقره نیز نزولی است.

تبلیغات جام جهانی قطر

از نظر تکنیکال، خرس‌های (سرمایه گذاران امیدوار به کاهش قیمت ها) طلای دسامبر دارای مزایای کلی در کوتاه‌مدت هستند. هدف صعودی بعدی گاوها (سرمایه‌گذاران امیدوار به افزایش قیمت‌ها)، این است که مقاومتی نزدیک به بالاترین قیمت اکتبر در کانال 1738.70 دلار ایجاد کنند. در حالی که هدف بعدی نزولی خرس ها در کوتاه مدت، رسانیدن قیمت های آتی به پایین ترین سطوح حمایت شده ماه سپتامبر در سطح 1622.20 دلار است. اولین مقاومت این هفته در رنج 1674.30 دلار و سپس سطح بعدی 1688.90 دلار مشاهده شد. حمایت اولیه در پایین‌ترین سطح هفته گذشته در رنج قیمتی 1645.60 دلار و سپس 1622.20 دلار مشاهده می‌شود.

نمودار طلا

خرس‌های (سرمایه‌گذاران امیدوار به کاهش قیمت‌ها) آتی نقره‌ سپتامبر دارای نقاط قوت کوتاه مدت هستند. هدف بعدی گاوهای (سرمایه‌گذاران امیدوار به افزایش قیمت‌ها) نقره، رسیدن به بالاترین قیمت ماه اکتبر در 21.31 دلار است. هدف نزولی بعدی خرس‌ها، بستن قیمت زیر سطح حمایت ثابت در پایین‌ترین سطح سپتامبر در 17.40 دلار است. مقاومت اولیه در بالاترین قیمت‌های مشاهده شده در روز جمعه گذشته و سطح 19.055 دلار و سپس سطح بعدی 19.29 دلار مشاهده شد. حمایت بعدی در پایین‌ترین قیمت این هفته در 18.155 دلار و سپس در 18 دلار مشاهده می‌شود.

نمودار نقره

برای دریافت آخرین اخبار طلا، ارز و نفت کلیک نمایید.

سلب مسئولیت: تلاش گذارنیوز مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

نویسنده و مترجم: لیلا درخشان

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×