» آرشیو اخبار » تخصیص بودجه فدرال برای توسعه ایستگاه های شارژ خودرو الکتریکی توسط تسلا
تسلا سوپرشارژر ایستگاه

تخصیص بودجه فدرال برای توسعه ایستگاه های شارژ خودرو الکتریکی توسط تسلا

4 مرداد 1401 4

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، تسلا اعلام کرد که برای گسترش شبکه سوپر شارژر خود( شبکه سوپر شارژر:مجموعه از شارژرهای خودروهای الکترونیکی که با سرعت بالایی خودرو را شارژ می‌کند) به کمک‌های عمومی و دولتی نیازمند است، در ازای این کمک ها تسلا شرایط استفاده از این ایستگاه های شارژ را برای مالکان خودروهای الکترونیکی ازسایر برندها را فراهم می‌کند.

سابقا شرکت تسلا اعلام کرد که قصد دارد شبکه سوپر شارژر خود را برای تمام خودروهای الکتریکی درسرتاسر جهان در دسترس قرار دهد، اما اجرای این ابتکار با مشکلاتی رو به رو شد و در حال حاضر این طرح فقط به اروپا محدود شده است. البته تسلا برای برپایی این ایستگاه ها در اروپا باید مانند سایر خودرو سازان استاندارد CCS را بپذیرد این استاندارد تولید کنندگان خودروهای الکتریکی را محدود به استفاده از کانکتورهای CCS برای شارژرها در محدوده اروپا میکند.

تسلا برای راه اندازی شبکه سوپر شارژر در اروپا مستلزم به ایجاد سازگاری نرم افزاری با زیرساخت های اروپا است.

تبلیغات جام جهانی قطر

در آمریکای شمالی، تسلا از کانکتور اختصاصی خود در خودروها و ایستگاه های سوپرشارژر استفاده می کند. این رویکرد باعث می‌شود مالکان خودروهای الکتریکی که از خودروهای برندهای دیگر استفاده میکنند نمیتوانند از شبکه سوپر شارژر استفاده کنند و مالکان خودروهای تسلا نیز فقط به استفاده از شبکه سوپر شارژر محدود می‌شوند مگر اینکه به آداپتورهای CHAdeMO یا CCS مجهز شوند.

تاکنون جزئیاتی در خصوص نحوه پیاده سازی شبکه سوپر شارژر و قرار دادن آن در دسترس عموم دارندگان خودرو های الکتریکی منتشر نشده اما سابقا ایلان ماسک،  مدیر عامل شرکت تسلا، اعلام کرده بود که ایستگاه های سوپرشارژر را به آداپتورهای مناسب برای شارژ سایر خودروها فراهم میکند.

در اوایل سال جاری، ماسک اشاره کرد که تسلا کانکتورهای CCS را به ایستگاه‌ها اضافه خواهد کرد.

در خصوص اجرای این طرح در آمریکای شمالی شواهد حاکی براین است که حداکثر تا پایان سال میلادی این طرح به اجرا خواهد رسید حتی کاخ سفید نیز در وبسایت خود در خصوص این طرح تسلا مطلبی را منتشر کرده است.

چرا کاخ سفید باید درگیر آن شود؟ دولت فدرال ایالات متحده اخیراً میلیاردها دلار از بودجه خود را برای توسعه زیرساخت های شارژ خودروهای الکترکی در نظر گرفته است، اما شرط تخصیص این بودجه آن است که ایستگاه های شارژ باید برای خودروهای برقی بیش از یک سازنده فعال شوند.

پس تسلا میتواند با توجه به جزئیات طرحش که ایستگاه ها را برای تمام خودروهای الکتریکی قابل استفاده می‌سازد و سازگاری آن با مفاد بودجه در نظر گرفته شده، می‌تواند این بودجه را برای توسعه ایستگاه‌های سوپرشارژر خود از دولت فدرال مطالبه کند.

به گزارش وال استریت ژورنال تسلا سابقا این بودجه را با استناد به اسناد بالا دستی بودجه و جزئیات طرح خود از دولت ایالت متحده آمریکا درخواست کرده.

تسلا در حال حاضر یک شبکه گسترده از شارژرهای سریع برای دارندگان خودرو تسلا راه اندازی کرده، اما این ایستگاه ها حداکثر تا یک سال آینده برای برندهای دیگر خودروی الکتریکی قابل استفاده نیست، با وجود اینکه جزئیاتی از زمانبندی اجرای طرح تسلا ارائه نشده اما تسلا اعلام کرده قصد دارد این شبکه را برای تمام خودروهای الکتریکی قابل استفاده سازد. کماکان اطلاعاتی از این که تسلا ایستگاه های جدیدی راه اندازی خواهد کرد یا ایستگاه های فعلی را مجهز میکند در دسترس نیست.

باتوجه به این که این طرح تسلا با مفاد بودجه که بیان میکند ایستگاه های باید برای بیش از یک برند قابل استفاده باشد سازگار است فلذا پرونده های نظارتی نشان میدهد تسلا برای استفاده از بودجه عمومی درخواست داده است و در ازای آن ایستگاه های خود را برای استفاده تمام خودروهای الکتریکی مجهز میکند.

البته دو نکته در خصوص پرونده های نظارتی بررسی شده توسط وال استریت ژورنال وجود دارد:

اولین مورد، درخواستی است که قبلاً گزارش شده بود برای دریافت وجه توسط تسلا در ایالت تگزاس، این درخواست مربوط به برنامه جدید تسلا و درخواست بودجه جدید نمیشود بلکه از بودجه باقی مانده از تسویه حساب VW Dieselgate بوده است، و همانطور که قبلاً گزارش کردیم، تسلا هیچ بودجه‌ای از آن برنامه دریافت نکرد.

مورد دوم بودجه ی ایالتی است که کالیفرنیا برای توسعه شارژرهای خودروهای الکتریکی در نظر گرفته است و مربوط به بودجه فدرال نمیشود،در حالی که دلارهای بودجه فدرال تا اواخر امسال در دسترس نخواهد بود، سایت‌های تسلا در Willows، Barstow، Coalinga و Baker جزو 17 برنده احتمالی کمک هزینه کالیفرنیا برای کمک به ساخت شارژرهای عمومی هستند. به گفته آژانس، کمیسیون انرژی کالیفرنیا باید بودجه را احتمالاً در جلسه اکتبر پنج کمیسیونر تأیید کند.

انتظار نمی رود که بودجه 7.5 میلیارد دلاری از لایحه زیرساخت های فدرال تا پایان سال توزیع شود.

منبع: electrek

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×