» آرشیو اخبار » سناتور دموکرات: ممنوعیت رمزارزها هنوز روی میز است
ممنوعیت

سناتور دموکرات: ممنوعیت رمزارزها هنوز روی میز است

28 آذر 1401 7

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، سناتور شرود براون (D-Ohio)، رئیس کمیته سنا در امور بانکی، مسکن و شهرسازی، در جریان حضور اخیر خود در برنامه معروف ملاقات با مطبوعات شبکه ان‌بی‌سی (NBC) در اظهار نظری جنجالی مدعی شد گزینه ممنوعیت ارزهای دیجیتال همچنان روی میز است.

وی در همین حال اذعان داشت که ممنوع کردن کامل ارزهای دیجیتال، حتماً امری چالش برانگیز خواهد بود. این قانون‌گذار گفت:

«شاید این صنعت ممنوع شود، اگرچه ممنوع کردن آن کار بسیار دشوار است، زیرا باعث مهاجرت شرکت‌ها به خارج از کشور می‌شود و چه کسی می‌داند که نتیجه آن چه خواهد شد.»

تبلیغات جام جهانی قطر

ممنوعیت رمزارزها

جدال همیشگی برای ممنوعیت رمزارزها

این سناتور اوهایو تاکید کرده است که رمزارزها تهدیدی برای امنیت ملی هستند. در اواخر ماه نوامبر (اوایل آذر)، براون از جانت یلن (Janet Yellen)، وزیر خزانه داری آمریکا خواست پس از فروپاشی صرافی اف تی ایکس (FTX) که موجی از شوک را بر صنعت ارزهای دیجیتال و فراتر از آن وارد کرد، به کنترل هرچه بیشتر شرکت‌های فعال در این حوزه کمک کند.

پیش از این، در سال 2014 و در پی سقوط مرکز مبادلات بیت کوین مت‌گوکس (Mt. Gox)، سناتور جو مانچین (D-WV) نامه‌ای به رگولاتورهای فدرال نوشت و خواستار ممنوعیت کلی بیت‌کوین شد. در آن زمان، مت‌گوکس (Mt. Gox) بزرگترین صرافی ارزهای دیجیتال در جهان به شمار می‌رفت.

با این حال، حتی منتقدان سرسخت ارزهای دیجیتال هم به این واقعیت صحه گذاشته‌اند که این صنعت در حال حاضر، بیش از حد قدرتمند شده است و ممنوعیت آن تقریباً ناممکن است. گفتنی است که برد شرمن (D-CA) اخیراً گفته بود که دولت در روزهای اولیه خود، از ممنوعیت بیت کوین خودداری می‌کرد، اما اکنون این مُروِجین صنعت رمزارزها هستند که با صرف هزینه‌های هنگفت، برای لابی کردن و ممانعت از اجرایی شدن چنین طرحی، تلاش می‌کنند.

ولی نباید فراموش کرد که دولت‌ها همیشه این قدرت را دارند که استفاده از ارزهای دیجیتال را ممنوع یا محدود کنند، همانطور که اکنون در برخی از کشورها شاهد هستیم. هر کشوری بر اساس سیاست‌های مالی و نظارتی خود رویکرد متفاوتی نسبت به این صنعت نوپا اتخاذ می‌کند، اما به طور کلی، دولت‌ها محدودیت‌های مختلفی را در مورد مقررات حاکم بر این حوزه اعمال کرده‌اند.

این درحالی است که برخی از کشورها ممکن است اقدامات دیگری مثل ممنوعیت کامل مبادلات ارزهای دیجیتال را پیاده نمایند. ناگفته نماند که این ادعای جنجالی سناتور شرود براون در حالی مطرح می‌شود که سال گذشته، جروم پاول (Jerome Powell)، رئیس فدرال رزرو اطمینان داده بود که قصد ممنوع کردن یا محدود کردن ارزهای دیجیتال را ندارد.

 

سلب مسئولیت: تلاش گذارنیوز مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم: مرضیه مظاهری

منبع: u.today

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×