» ارز دیجیتال » سم بنکمن فرید، چانگ پنگ ژائو را مقصر فروپاشی FTX می داند
سم بنکمن-فرید

سم بنکمن فرید، چانگ پنگ ژائو را مقصر فروپاشی FTX می داند

22 آذر 1401 7

سم بنکمن فرید مدیرعامل پیشین FTX معتقد است که صرافی متبوعش به خاطر یک برنامه شیطانی که توسط رقیبش CZ، مدیرعامل بایننس، ترتیب داده شده بود، از صدر جهان سقوط کرد.

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، سم بنکمن فرید مدیرعامل پیشین FTX معتقد است که صرافی متبوعش به خاطر یک برنامه شیطانی که توسط رقیبش CZ، مدیرعامل بایننس، ترتیب داده شده بود، از صدر جهان سقوط کرد.

سم بنکمن فرید در مصاحبه ای مه در در 12 دسامبر با فوربس داشت، بار دیگر چانگ پنگ ژائو مدیر عامل صرافی بایننس را مسئول سقوط صرافی خود دانست. وی ادعا کرد که ژائو عمدا نقشه خرابکاری FTX را برای از بین بردن بزرگترین رقیب خود داشته است.

سام بنکمن فرید با تاکید بر ادعاهای خود مبنی بر دروغگویی ژائو مدعی شد که از تاثیر منفی این امر بر بازار ارزهای دیجیتال و به طور گسترده کل صنعت بی اطلاع بوده است.

تبلیغات جام جهانی قطر

وی در این زمینه اظهار داشت که من فکر می کنم او احتمالا بهتر از حد تصورش عمل کرد. بر این باورم که او حتی فکرش را هم نمی کرد که اقداماتش منجر به چنین نتیجه ای شود. به احتمال زیاد ژائو احتمال ایجاد خسارت را می داد اما میزان خسارت خارج از تصور او بود.

درگیری بین دو رهبر تاثیرگذار بر صنعت کریپتو مدتی به پایان رسیده بود اما این آرامش ادامه دار نبود و در 6 نوامبر به پایان رسید؛ زمانی که «چانگ پنگ ژائو» مدیرعامل بایننس با انتشار توییت برنامه‌ های خود را برای انحلال تمام توکن‌ های FTT که در اختیار این شرکت بود اعلام کرد. ژائو این اقدام را در پاسخ به افشاگری ها در مورد نقدینگی FTX صورت داد.

در همان روز، سم بنکمن فرید تایید کرد که FTX به هیچ عنوان مشکل نقدینگی ندارد و شایعات منتشر شده توسط رقبای آن تنها به منظور آسیب رساندن به وجهه شرکت بوده است.

با این حال، در تاریخ هشتم نوامبر، سم بنکمن فرید در یک توییت اعلام کرد که از ژائو و صرافی متبوعش برای کمک به حل مشکلات نقدینگی ناشی از برداشت‌ های گسترده کاربران درخواست کمک کرده است. صرافی مجبور شد برداشت ها را متوقف کند تا ذخایر خود را تثبیت کند.

بنکمن فرید

متن توییت به این شرح است: یک تشکر بزرگ از ژائو و صرافی بایننس و همه حامیانمان دارم. این یک توسعه کاربر محور است که به نفع کل صنعت خواهد بود. ژائو یک کار باورنکردنی برای ایجاد اکوسیستم رمزنگاری جهانی و ایجاد یک دنیای اقتصادی آزادتر انجام داده و خواهد داد.

همه تصور می کردند که مشکلات با خرید صرافی FTX توسط بایننس به پایان رسیده است اما این معامله قبل از اینکه امضا شود به پایان رسید و بایننس از خرید این صرافی منصرف شد. بنکمن فرید دو روز پس از تشکر از ژائو و پس از عقب نشینی ژائو از خرید صرافی FTX در توئیتی گفت: «خوب بازی کردی. شما برنده شدید».

سرانجام، در 11 نوامبر، بنکمن فرید پرونده ورشکستگی FTX را تشکیل داد و به دنبال آن و پنج روز بعد، نهاد مستقر در باهاما، یک سری تحقیقات را آغاز کرد تا بفهمد چگونه یکی از با ارزش ‌ترین صرافی‌ های جهان با توجه به اینکه ارزش آن بیش از 30 میلیارد دلار بود، می ‌تواند فقط در چند روز ورشکست شود.

اظهار نظرات ژائو در این زمینه چه بود؟

در 9 دسامبر، ژآئو علیه سم بنکمن فرید صحبت کرد و استدلال کرد که بنکمن فرید میلیون ‌ها دلار را صرف کمپین ‌هایی برای تبلیغ FTX کرده و از سرمایه مشتریان خود بدون رضایت آنها استفاده می‌ کند. او گفت که مصاحبه‌ های اخیر سم بنکمن فرید با هدف منحرف کردن توجه از ضرر چند میلیارد دلاری سرمایه مشتریانش انجام شده است.

ژائو بعداً گفت که این سخنان وی هرگز برای رقابت نبوده و فروپاشی FTX برای هیچ‌کس برگ برنده نبود. با این حال، حتی بدون برنده هم این بازی بازنده های زیادی داشت. علاوه بر تمام مشتریانی که پول خود را از دست دادند و زنجیره ورشکستگی های اعلام شده توسط مشاغلی که تحت تاثیر سقوط FTX قرار گرفتند، سم بانکمن-فرید چند ساعت پیش در باهاما دستگیر شد.

سلب مسئولیت: تلاش گذارنیوز مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.
مترجم: سیده مریم سیدان
منبع: cryptopotato

 

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×