» آرشیو اخبار » سم بنکمن فرید به دنبال وجوه FTX
FTX

سم بنکمن فرید به دنبال وجوه FTX

9 بهمن 1401 3

وکلای سم بنکمن فرید ادعا می کنند که او در معاملات غیرمجاز قبلی شرکت نداشته و باید به دارایی‌های شرکت دسترسی داشته باشد. طبق پرونده‌های دادگاه از 28 ژانویه، تیم حقوقی SBF (سم بنکمن فرید) به دنبال حذف شرط وثیقه است که او را از دسترسی به وجوه FTX منع می‌کرد.

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، وکلای سم بنکمن فرید ادعا می‌کنند که او در معاملات غیرمجاز قبلی شرکت نداشته و باید به دارایی‌های شرکت دسترسی داشته باشد. طبق پرونده‌های دادگاه از 28 ژانویه، تیم حقوقی SBF (سم بنکمن فرید) به دنبال حذف شرط وثیقه است که او را از دسترسی به وجوه FTX منع می‌کرد.

نامه‌ای از مارک کوهن، وکیل بنکمن فرید، به قاضی دادگاه منطقه‌ای ایالات متحده (لوئیس کاپلان) ارسال و در آن عنوان شده است که SBF باید به دارایی‌های FTX دسترسی داشته باشد، زیرا وی در معاملات غیرمجاز قبلی شرکت نداشته است. بر اساس آمارهای گزارش شده توسط کوین تلگراف، FTX در بحبوحه سقوط صرافی ارزهای دیجیتال در نوامبر 2022 به دنبال انتقال غیر مجاز بیش از 659 میلیون دلار بوده است. بنکمن فرید هرگونه دخالت در معاملات را رد کرد.

طبق نامه ارسال شده به قاضی کاپلان، بنکمن فرید طبق درخواست مقامات ایالات متحده در اولین جلسه دادگاه در 3 ژانویه، از دسترسی یا انتقال هر دارایی یا ارز دیجیتال FTX یا آلامدا (Alameda)، از جمله دارایی‌ها یا ارزهای دیجیتال خریداری شده با وجوه از FTX یا Alameda منع شده است. در آن زمان، دادستان‌ها اذعان کردند که هیچ مدرکی مبنی بر انتقال وجوه توسط آقای بنکمن فرید وجود ندارد و خاطرنشان کردند که تحقیقات فدرال در جریان است.

تبلیغات جام جهانی قطر

FTX

شرکت‌ها و سرمایه‌گذاران ممکن است لازم شود میلیاردها وجوه پرداخت شده توسط FTX را برگردانند

یک وکیل ورشکستگی به کوین تلگراف گفت که ممکن است ورشکستگی اف تی ایکس (FTX) هنوز تمام نشده باشد، زیرا مفاد clawback (کلاک‌بک به عنوان یک نوع بیمه عمل می‌کند و به معنی باز پس‌گیری پول پرداخت شده است. این قانون اجازه می‌دهد که بتوان پاداش‌ها و سایر پرداخت‌ها را در آینده مورد تجدید ارزیابی قرار داد) می‌تواند کسب و کارها و سرمایه‌گذاران را مجبور به بازگرداندن میلیاردها دلاری کند که در ماه‌های منتهی به فروپاشی صرافی ارز دیجیتال  اف تی ایکس پرداخت‌هایی به آنها صورت گرفته است.
در نامه وکلا آمده است که سه هفته از جلسه پیش از محاکمه می‌گذرد و ما فرض را بر این می‌گیریم که تحقیقات دولت آنچه را که آقای سم بنکمن همیشه گفته است، یعنی دسترسی نداشتن و عدم انتقال این دارایی‌ها را تأیید کرده است.

علاوه بر این، وکلا استدلال کردند:
با توجه به اینکه تنها دلیلی که برای درخواست آن شرط مطرح شده است محقق نشده، در نتیجه شرط وثیقه می‌بایست حذف شود. علاوه بر این، این نامه به درخواست 27 ژانویه وزارت دادگستری ایالات متحده (DOJ) مبنی بر ممنوعیت ارتباط سم بنکمن با «کارمندان فعلی یا سابق FTX یا Alameda Research» بدون حضور وکیل می پردازد. درخواست دادستان پس از آن مطرح شد که بنکمن در 15 ژانویه از طریق ایمیل با راین میلر، مشاور عمومی فعلی FTX US تماس گرفت و تلاش کرد که بر شهادت میلر «تأثیر بگذارد». طبق نامه کوهن، بنکمن فرید باید با پدر، درمانگر و هر کارمند و.. بدون حضور وکلا تماس نامحدود داشته باشد.

در حال حاضر، سم بنکمن نمی‌تواند با درمانگر خود که کارمند سابق FTX است، بدون حضور وکلایش صحبت کند. طبق آمار، شرکت‌های FTX و Alameda تقریباً 350 کارمند داشتند. هر یک از این کارمندان فعلی و سابق می‌توانند اطلاعاتی برای دفاع از سم بنکمن داشته باشند. الزام همراهی وکیل در هر ارتباط با کارمند سابق یا فعلی FTX، فشار غیرضروری بر او وارد می‌کند و توانایی او برای دفاع از این پرونده را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

در 11 نوامبر، FTX اعلام ورشکستگی کرد و سم بنکمن نیز از سِمت مدیرعاملی شرکت استعفا داد. او با قرار وثیقه در خانه خانوادگی خود در کالیفرنیا با هشت اتهام از جمله کلاهبرداری با سیم و پولشویی روبرو است.

برای مشاهده و دریافت آخرین اخبار مربوط به بازار کریپتو کلیک نمایید.

سلب مسئولیت: تلاش گذارنیوز مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم: لیلا درخشان

ویراستار: تارا هدایتی

منبع:  cointelegraph

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×