» ارز دیجیتال » سقوط FTX شورت بیت کوین را به رکورد 2 ساله رساند
سقوط بیت کوین

سقوط FTX شورت بیت کوین را به رکورد 2 ساله رساند

1 آذر 1401 4

طبق گزارش های «کوین شیرز»، با سقوط صرافی رمزارز FTX، شورت های بیت کوین (BTC) به رکورد دو ساله رسید.

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، طبق گزارش های «کوین شیرز» (CoinShares) شرکت سرمایه‌ گذاری و تحقیقاتی در زمینه ارزهای رمزنگاری، با سقوط صرافی رمزارز FTX، شورت های بیت کوین (BTC) به رکورد دو ساله رسید.

رسوایی  اخیر صرافی FTX و ورشکستگی آن سرمای زمستان کریپتو را تشدید کرده است و معامله گران با این تصور که هنوز زمان زیادی تا فرا رسیدن بهار این صنعت باقی مانده است، در روند نزولی بیت کوین وارد معامله شده و از پایین آمدن قیمت سود می برند.

از آنجایی که اخبار بد در مورد ورشکستگی FTX همچنان در صدر اخبار رسانه های صنعت رمزارز و رسانه های جریان اصلی قرار دارد، سرمایه گذاران در تلاش هستند تا در این روند نزولی، روی بیت کوین و دیگر رمزارزهای بازار کریپتو سرمایه گذاری کنند. به این ترتیب، موقعیت های نزولی یا خرسی (bear positions) به بالاترین حد در دو سال گذشته رسیده است.

تبلیغات جام جهانی قطر

بر اساس «گزارش هفتگی جریان صندوق دارایی دیجیتال» که «کوین شیرز»، شرکت فعال در حوزه سرمایه ‌گذاری رمزارز مستقر در اروپا، منتشر کرد، احساسات نزولی طی هفته گذشته، به اندازه ای صنعت رمزارز را تحت تاثیر قرار داد که پوزیشن های شورت 75 درصد از کل معاملات در بازار را به خود اختصاص دادند.

این بدان معناست که اکثریت قریب به اتفاق سرمایه گذاران نهادی در این موقعیت نزولی به شدت در حال سرمایه گذاری روی بیت کوین و سایر ارزهای رمزنگاری شده مانند «اتریوم» (ETH)، که بیشترین مقدار شورت یعنی رقمی معادل 14 میلیون دلار را ثبت کرده است، هستند.

 

افزایش 10 درصدی شورت بیت کوین (BTC)

«جیمز باترفیل» مدیرعامل شرکت تحقیقاتی کوین شیرز در این زمینه گفت که ورودی شورت بیت کوین در هفته گذشته به 18.4 میلیون دلار رسید که نشان دهنده افزایش بیش از 10 درصدی در هفته به هفته است.

تفاوت بین پوزیشن های لانگ و شورت بیت کوین 4.3 میلیون دلار بود که بر اساس این گزارش نشان می دهد که هنوز تردیدهای زیادی در مورد آینده قیمت بیت کوین وجود دارد.

در ادامه تصویری از پوزیشن های لانگ و شورت بیت کوین را مشاهده می کنید:

پوزیشن لانگ و شورت بیت کوین

با توجه به مجموع دارایی‌ های تحت مدیریت (AuM)، این گزارش نشان داد که مجموع فروش‌ های شورت بیت کوین بیش از 173 میلیون دلار است که فاصله چندانی با رکورد قبلی آن یعنی 186 میلیون دلار ندارد.

 

فروپاشی صرافی FTX و گسترش وحشت در میان سرمایه‌گذاران

در گزارش یاد شده اینگونه عنوان شده که افزایش جریان ‌های ورودی شورت عمدتا به دلیل پیامدهای ناشی از فروپاشی FTX است. در سال 2022، تعداد معدودی از بازیگران بزرگ عرصه رمزارز به دست این بازار بی رحم سقوط کرده و از بین رفتند. سیلسیوس، ترا و  FTX برخی از مشهورترین شرکت هایی هستند که نتوانستند در این عرصه رقابت، شکست خوردند.

تشدید ترس را می توان در افزایش برداشت های سرمایه گذاران مشاهده کرد؛ آنها بیش از 6 میلیون دلار از دارایی خود را به‌صورت آلتکوین های مختلف مانند سولانا، ریپل، پالیگان و بایننس کوین از بازار خارج کردند.

بر اساس گزارش بلومبرگ، بین تاریخ 6 تا 13 نوامبر و به دنبال تشدید نگرانی ها از سقوط FTX ، معامله گران از طریق چندین صندوق رمزارز، بیش از 3.7 میلیارد دلار بیت کوین (BTC) و 2.5 میلیارد دلار اتریوم (ETH) از صرافی های مختلف برداشت کردند.

برداشت بیت کوین و اتریوم

افزون بر آن، بر اساس گزارش ‌های «کریپتو کوانت» (CryptoQuant)، شرکت تجزیه ‌و تحلیل در زمینه رمزارزها که داده ‌های صرافی‌های رمزنگاری پیشرو را ردیابی می‌کند، بیش از ۲ میلیارد دلار آلتکوین در همان دوره برداشت شد.

تغییرات کنونی بازار کریپتو بیش از هر چیز احساسات سرمایه گذاران را نشان می دهد. شاخص ترس و طمع کریپتو و قرار گرفتن آن روی عدد 22 نشان می دهد که در حال حاضر، معامله گران در حالت ترس شدید هستند. شایان ذکر است که شاخص یاد شده، مقیاسی بین 0 تا 100 دارد که صفر مرحله وحشت مطلق است که در آن هیچ شخصی حاضر به سرمایه گذاری نیست و 100 مرحله طمع مطلق است که در آن هیچکس حاضر به فروش دارایی خود نیست.

 

سلب مسئولیت: تلاش گذارنیوز مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم: سیده مریم سیدان

ویراستار: تارا هدایتی

منبع: cryptopotato

 

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×