» ارز دیجیتال » مدیر عامل ترنسفرو: سقوط FTX بر استفاده روزمره از رمزارزها در برزیل تأثیر نمی گذارد
برزیل

مدیر عامل ترنسفرو: سقوط FTX بر استفاده روزمره از رمزارزها در برزیل تأثیر نمی گذارد

29 آبان 1401 4

فروپاشی FTX ممکن است به بخش‌های خرد و احساسات سازمانی برزیل نسبت به ارزهای دیجیتال آسیب رسانده باشد، اما بر شهروندان عادی تأثیر نداشته است و همچنان از رمزارزها برای تراکنش‌های فرامرزی استفاده می‌کنند.

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، فروپاشی FTX ممکن است به بخش‌های خرد و احساسات سازمانی برزیل نسبت به ارزهای دیجیتال آسیب رسانده باشد، اما بر شهروندان عادی تأثیر نداشته است و همچنان از رمزارزها برای تراکنش‌های فرامرزی استفاده می‌کنند.

تیاگو سزار (Thiago César)، مدیر عامل شرکت ارائه‌دهنده فیات ترنسفرو گروپ (Transfero Group)، با تأمل در مورد سقوط اخیر FTX، گفت که سقوط صرافی، به اعتماد به صرافی‌های متمرکز ارز دیجیتال و به طور کلی ارزهای دیجیتال آسیب وارد کرده است.

ترنسفرو گروپ ارتباط نزدیکی با اکوسیستم کریپتو برزیل و FTX دارد، زیرا این صرافی، ارائه‌دهنده فیات برای صرافی بود و همچنین صادرکننده استیبل کوین BRZ برزیل است که در صرافی منحل شده لیست شده بود.

تبلیغات جام جهانی قطر

سزار به کوین تلگراف گفت که سقوط صرافی یک “منبع نقدینگی بزرگ” را از بازار حذف کرده است، زیرا FTX از نظر حجم معاملات در بین سه رتبه اول قرار داشت.

او همچنین خاطرنشان کرد که عدم قطعیت پیرامون صرافی‌های رمزارزی متمرکز باعث «خروج زیاد وجوه» از صرافی‌ها در برزیل شد و بسیاری به دنبال حفظ رمزارزهای خود در کیف پول‌های خود هستند و تخمین می‌زنند که حداقل 20 درصد از حجم معاملات تاکنون در صرافی‌ها از دست رفته است:

“بسیاری از مردم در تلاشند تا هر موقعیتی که در ارزهای دیجیتال دارند را نقد کنند و ما فقط پول را در حساب بانکی نگه می‌داریم.”
سزار خاطرنشان کرد که مشکلات فروش ناشی از سقوط FTX، باعث می‌شود تا سرمایه گذاری در کریپتو برای سرمایه گذاران و معامله گران جدید سخت تر شود.

برزیل

“البته برای سرمایه گذاران یا تریدر ارز دیجیتال مدنظر است. چون در حال حاضر فروش سخت تر می‌باشد و اگر به سراغ فردی می‌روید که دانش ارزهای دیجیتالی ندارد و سعی دارید تا او را متقاعد کنید که سرمایه گذاری کند، در حال حاضر دشوارتر شده، مخصوصا در برزیل، چون مردم همیشه نسبت به ارزهای دیجیتال بدبین بوده اند.”

با این حال، او خاطرنشان می‌کند که برای افرادی که از رمزارزها به عنوان وسیله‌ای برای پرداخت‌های فرامرزی یا «بین‌المللی‌سازی پول» استفاده می‌کنند، احتمالاً هیچ تأثیری از سقوط FTX نخواهد داشت.

حجم زیادی از رمزارزها در برزیل، از بازیکنانی ناشی می‌شود که مایلند ارز محلی خود را به یک دارایی نقد بین‌المللی به دلار مبادله کنند؛ بنابراین از این نظر، بازار از بین نخواهد رفت.

در ماه اکتبر (مهر)، گزارشی از چینالیسیس (Chainalysis) نشان داد که پرداخت‌های حواله و مبارزه با تورم دو عامل مهم در پذیرش رمزارز در آمریکای لاتین هستند.

سزار گفت که سقوط FTX احتمالاً توسط صرافی های محلی “به عنوان یک ابزار لابی گری” برای اعمال مقررات با هدف هماهنگ کردن صرافی بین‌المللی استفاده خواهد شد.

سزار اضافه کرد که این صرافی‌های رمزارزی برای مقرراتی در برزیل فشار آورده‌اند که با سلب دسترسی صرافی‌های بین‌المللی به دفاتر نقدینگی جهانی، صرافی‌های محلی و بین‌المللی را تفکیک می‌کند.

برزیل

آنها پیشنهاد می‌کردند که مقرراتی اجرا شود، مثلاً نقدینگی روی دفاتر رئال برزیل از کتاب‌های بین‌المللی جدا شود.

سزار توضیح داد که چنین مقرراتی به صرافی‌های بین‌المللی لطمه می‌زند، زیرا مزیت اصلی آن‌ها از کتاب‌های بین‌المللی نقد و بین‌المللی ناشی می‌شود.

در گزارشی در 18 نوامبر (27 آبان) از رویترز، روبرتو داگنونی (Roberto Dagnoni)، رئیس اجرایی و مدیرعامل مرکادو بیت کوین، گفت که قوانین کریپتو در برزیل در طول دوره انتخابات به نوعی غیرفعال بوده است، اما اکنون نیاز به اولویت دارد.
او گفت: “قوانینی که در حال حاضر وجود دارد، برای برخی از بازیکنان قابل اجرا نیست، بنابراین آنها می‌توانند هر کاری که شما بخواهید انجام دهند.”

 

سلب مسئولیت: تلاش گذارنیوز مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم:‌ مهدی گچلو

ویراستار: تارا هدایتی

منبع: Cointelegraph

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×