» ارز دیجیتال » سقوط آزاد بیت کوین به پایین ترین سطح 2 ساله
سقوط بیت کوین

سقوط آزاد بیت کوین به پایین ترین سطح 2 ساله

1 آذر 1401 3

به دنبال حدس و گمان های منفی معامله گران صنعت رمزارز درباره آینده تاریک شرکت «جنسیس گلوبال» که در حال حاضر قربانی پیامدهای سقوط اخیر صرافی FTX شده است، «بیت کوین» (BTC) به پایین ترین سطح دو سال اخیر خود سقوط کرد.

به گزارش گذارنیوز، به دنبال حدس و گمان های منفی معامله گران صنعت رمزارز درباره آینده تاریک شرکت «جنسیس گلوبال»، که در حال حاضر قربانی پیامدهای سقوط اخیر صرافی FTX شده است، «بیت کوین» (BTC) به پایین ترین سطح دو سال اخیر خود سقوط کرد.

بازار رمزارزها در شرایطی که معامله گران درباره سرنوشت یکی دیگر از قربانیان پیامدهای سقوط صرافی FTX، حدس و گمان های منفی دارند، در آستانه فروپاشی قرار دارند.

جنسیس گلوبال، یک شرکت بازرگانی و وام‌ دهی ارزهای دیجیتال که زمانی به عنوان یکی از شرکت های قدرتمند شناخته می شد، پس از توقف برداشت مشتریان، طبق گزارش‌ ها، هفته گذشته در حال مذاکره برای جذب سرمایه جدید بود. این روند با دقت هر چه تمام تر توسط معامله‌گران دارایی‌های دیجیتال تحت نظر قرار گرفت. دلیل توجه شدید معامله‌گران به این شرکت، تا حدی به این دلیل است که جنسیس متعلق به «گروه ارز دیجیتال» (DCG) است؛ شرکتی که علاوه بر جنسیس، مالک «گری اسکیل اینوستمنتس» (Grayscale Investments) و «گری اسکیل بیت کوین تراست» (Grayscale Bitcoin Trust) با علامت اختصاری (GBTC)، نیز هست.

تبلیغات جام جهانی قطر

شایان ذکر است که گری اسکیل بیت کوین تراست بزرگترین صندوق برای خرید و سرمایه گذاری بیت کوین (BTC) است. حدس و گمان ها حاکی از این است که تنگناهای مالی جنسیس ممکن است، گروه ارز دیجیتال را در موقعیتی قرار دهد که نیاز به خروج دارایی ‌ها داشته باشد. موضوعی که با توجه به سناریوهای مختلف ممکن است بر عملکرد شرکت گری اسکیل بیت کوین تراست تاثیر بگذارد و این تاثیر به صورت دومینویی به بازار بیت‌کوین سرازیر شود.

نائومان شیخ، رئیس مدیریت خزانه داری و مشتقات در «ویو فایننشال» (Wave Financial)، گفت: «ما انتظار داریم که افزایش سرمایه گروه ارز دیجیتال جنسیس رویداد بزرگ بازار در این هفته باشد. در این موقعیت، یک نتیجه مطلوب می تواند منجر به بهبود شرایط بازار شود و یک نتیجه نامطلوب می تواند آسیب جدی به آن وارد کند.»

انتشار گزارشی در خبرگزاری بلومبرگ مبنی بر اینکه جنسیس ورشکستگی را به عنوان یک گزینه بالقوه در نظر گرفته، موجب شد که بیت کوین (BTC) به پایین ترین سطح دو سال اخیر یعنی 15480 دلار سقوط کند؛ اما قیمت این رمز ارز در زمان نگارش این گزارش یعنی ساعت 15:52 دقیقه به وقت ایران  به حدود 15778 دلار بازگشته است.

در همین راستا، «وال استریت ژورنال» به نقل از افراد آگاه به این موضوع گزارش داد که جنسیس به دنبال تامین مالی از صرافی بایننس و شرکت سهامی خاص «آپولو گلوبال منیجمنت» (Apollo Global Management) بوده، اما بایننس به دلیل تضاد منافع احتمالی از سرمایه گذاری خودداری کرده است.

یکی از سخنگویان جنسیس گفت: «ما هیچ برنامه ای برای اعلام ورشکستگی در روزهای آینده نداریم. هدف ما حل و فصل وضعیت فعلی بدون نیاز به ایجاد هرگونه پرونده در خصوص ورشکستگی است. جنسیس همچنان به گفت‌وگوهای سازنده با طلبکاران ادامه می دهد».

«مایک درشویتز»، رئیس کمیته ریسک در موسسه مالی «آرکا فاندز» (Arca funds) ، روز دوشنبه نوشت: « گروه ارز دیجیتال می تواند بخشی از سهام خود در گری اسکیل را بفروشد. با فرض 300 میلیون دلار درآمد خالص سالانه این شرکت، این میزان جریان نقدی اساسا باید حداقل 2.5 میلیارد دلار سرمایه به عنوان پشتوانه خود داشته باشد».

 

سلب مسئولیت: تلاش گذارنیوز مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم: سیده مریم سیدان

ویراستار: تارا هدایتی

منبع: coindesk

 

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×