» آرشیو اخبار » سریعترین رشد بازارهای رمزارز در خاورمیانه و شمال آفریقا
بازارهای رمزارز

سریعترین رشد بازارهای رمزارز در خاورمیانه و شمال آفریقا

14 مهر 1401 7

به گزارش تیم ترجمه گذارنیوز، داده‌ها نشان می‌دهد که استفاده سازمانی از بازارهای رمزارز در امارات متحده عربی و پرداخت حواله در بازار مصر، باعث شده مناطق خاورمیانه و شمال آفریقا رشد قابل توجهی را در زمینه اقبال بازارهای رمزارز تجربه کنند.

بازارهای نوظهور به دلیل داشتن کاربردهای فراوان به ویژه در مناطق خاورمیانه و شمال آفریقا مورد توجه قرار گرفته‌اند. گزارش‌های جدید شرکت چِینَلیسیس (Chainalysis) نشان می‌دهد که بازارهای رمزارز در این مناطق سریع‌ترین رشد در جهان را تجربه کرده است. حجم تراکنش‌ها در خاورمیانه و شمال آفریقا نشان می‌دهد که کاربران از ماه جولای ۲۰۲۱ تا ژوئن ۲۰۲۲ (اواسط تیر ۱۴۰۰ تا اواسط خرداد ۱۴۰۱)، ۵۶۶ میلیارد دلار رمزارز دریافت کرده‌اند. این رقم نسبت به سال گذشته ۴۸ درصد رشد داشته است.

آمریکای لاتین و آمریکای شمالی، با رشد ۴۰ و ۳۶ درصدی، در رتبه‌های دوم و سوم این رقابت قرار گرفته‌اند.

تبلیغات جام جهانی قطر

بیشترین رشد بازارهای رمزارز در کدام کشورها رخ داده است؟

منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا تقریبا از ۲۲ کشور تشکیل شده که بازارهای نوظهوری مانند مراکش، مصر و ترکیه را شامل می‌شود. در این کشورها، استفاده از رمزارزها برای پس‌انداز و پرداخت حواله، کاربردی کاملا عملی دارند.

در کشورهایی مثل ترکیه و مصر، که هر دو با کاهش شدید ارزش پول ملی خود مواجه شده‌اند، استفاده از بازارهای رمزارز برای حفظ ارزش پس‌انداز و حواله بیشترین کاربرد را دارد.

بازارهای رمزارز

در بازه زمانی ارائه شده در این گزارش، حجم معاملات مصر سه برابر شده که می‌توان آن را به نوسانات اقتصادی این کشور نسبت داد. رشد سالانه حجم تراکنش‌های رمزارز مصر  ۲۲۱.۷ درصد گزارش شده است. ترکیه با ۱۹۲ میلیارد دلار ارز دیجیتال، بزرگترین بازار رمزارز در منطقه است.

کشورهای ثروتمندتر منطقه خاورمیانه از جمله کشور خلیجی امارات متحده عربی (که در آن دبی، پناهگاه ارزهای دیجیتال به شمار می‌رود) نیز در صحنه رمزارزهای بومی با ظرفیت‌های متفاوت مشارکت داشته‌اند.

بازارهای رمزارز
بازارهای رمزارز

بر اساس این گزارش، عربستان سعودی و امارات متحده عربی از نظر ارزش رمزارزهای دریافتی جزء پنج کشور برتر منطقه محسوب می‌شوند. با این حال، وقتی پای کشورهای حوزه خلیج فارس به میان می‌آید می‌توان گفت بازار رمزارزها به جای پرداخت‌های فردی مثل حواله، بیشتر به کاربردهای بزرگ سازمانی مربوط می‌شود.

شرکت‌های بزرگ رمزارزی همچون بایننس مجوز راه‌اندازی شعبه در ابوظبی و دبی در کشور امارات متحده عربی و کشور همسایه آن یعنی بحرین را دریافت کرده‌اند. امارات متحده عربی همچنین با بایننس پِی (Binance Pay) وارد مشارکت شده و برای کارآفرینان محلی این امکان را فراهم آورده تا بتوانند با استفاده از رمزارزها کسب‌وکار راه اندازی کنند.

مترجم: ف غفاری
منبع: Cointelegraph

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×