» آرشیو اخبار » سرمایه‌گذاری 428 میلیارد دلاری دکابانک برای ارائه خدمات رمزارزی
دکابانک آلمان

سرمایه‌گذاری 428 میلیارد دلاری دکابانک برای ارائه خدمات رمزارزی

12 بهمن 1401 9

شرکت خدمات مالی و بانکداری آلمانی دکابانک در تازه‌ترین اقدام خود برای ورود به دنیای ارزهای دیجیتال، از پلتفرم حضانت و هماهنگی هارمونایز متاکو استفاده خواهد کرد.

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، در یک بیانیه مطبوعاتی در تاریخ 31 ژانویه (11 بهمن) اعلام شد که شرکت خدمات مالی و بانکداری آلمانی دکابانک (DekaBank) در تازه‌ترین اقدام خود برای ورود به دنیای ارزهای دیجیتال، از پلتفرم “حضانت و هماهنگی” هارمونایز متاکو (Harmonize) استفاده خواهد کرد. این پلتفرم خدمات امانی، یک پورتال ضروری برای دکابانک خواهد بود که به متاکو اجازه می‌دهد تا از این طریق، تمام عملیات مربوط به دارایی‌های دیجیتال آن را مدیریت کند. به گفته این بانک، این مشارکت از یک فرآیند انتخاب دقیق و اثبات مفهوم کامل پیروی خواهد کرد.

دکابانک

گفتنی است که هرمونایز (Harmonize) با مشارکت بانک‌های سطح بالای جهانی توسعه یافته و راه‌اندازی شد. طبق گفته متاکو (Metaco)، پلتفرم هارمونایز امکان راه‌اندازی «گزاره‌های ارزش پیچیده بانکی در مورد دارایی‌های دیجیتال، مانند حضانت رمزارزها و اوراق بهادار دیجیتال، با پشتوانه استانداردهای امنیتی و انطباق در سطح سازمانی» را فراهم می‌کند.

تبلیغات جام جهانی قطر

دکابانک با انتخاب شرکت سوئیسی متخصص در زمینه رمزارزهای متاکو (Metaco)، ضمن تأیید این صنعت، خط تولید خود را گسترش داده و خدمات رمزارزی خود را به سطح مؤسسات خواهد رساند. برخلاف مشتریان خرد، مؤسسات و سازمان‌های بزرگ از جمله صندوق‌های بازنشستگی، ملزم به رعایت قوانین سختگیرانه رگولاتورها هستند که می‌تواند امکان قرار گرفتن مستقیم آنها در معرض ارزهای دیجیتال مانند بیت کوین را محدود کند.

علاوه بر دکابانک، چندین بانک بزرگ جهانی مانند سیتی بانک (Citibank) و شرکت خدمات مالی فرانسوی سوسیته ژنرال (Societe Generale) خدمات متاکو را برگزیده‌اند.

در واقع متاکو یک ارائه دهنده خدمات امانی دارایی‌های دیجیتال است. در عین حال، دکابانک یک ارائه دهنده برتر در زمینه اوراق بهادار در آلمان است که راه‌حل‌های بازار سرمایه را به Savings Banks Finance Group آلمان ارائه می‌دهد.

آینده در دستان دارایی‌های رمزارزی است

آندریاس ساک (Andreas Sack)، مسئول خدمات حضانتی دارایی‌های دیجیتال این بانک، گفت که این مشارکت فرصتی تحول‌آفرین برای مؤسسات و میلیون‌ها سرمایه‌گذار آلمانی خواهد بود که علاقه‌مند به این حوزه هستند. افزون بر این، وی خاطرنشان کرد که متاکو به آن‌ها اجازه می‌دهد تا دارایی‌های دیجیتال را به صورتی ایمن و با رعایت تمامی قوانین مربوطه، منتشر کنند. به عقیده آندریاس، آینده تحت سلطه فناوری توکن‌سازی خواهد بود.

«دارایی‌های دیجیتال بخش مهمی از آینده ما را خواهند ساخت؛ یک روش نوین و اساسی برای شیوه به نمایش گذاشتن دارایی‌ها، از ارزهای مختلف گرفته تا املاک و مستغلات؛ امروز ما یک گام مهم دیگر در جهت ایجاد بستری مناسب جهت دسترسی سرمایه‌گذاران نهادی و میلیون‌ها سرمایه‌گذار خرد در آلمان به این فرصت تحول‌آفرین برمی‌داریم. بدون شک برای ایجاد خدمات جدید امن، سازگار و آینده‌نگر، متاکو شریک مناسبی برای دکابانک خواهد بود.»

پیش از این، متاکو به منظور تقویت سیستم حرکتی خود در شبکه آوالانچ، با کمپانی بزرگ خودروسازی ترک یعنی توگ (Togg)، وارد همکاری شده بود. راه‌حل مبتنی بر بلاکچین Togg که بر بستر بلاکچین آوالانچ ساخته شده است، به کاربران اجازه می‌دهد تا اطلاعات را به راحتی با یکدیگر مبادله کنند.

 

سلب مسئولیت: تلاش گذارنیوز مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم: مرضیه مظاهری

ویراستار: تارا هدایتی

منبع: newsbtc

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×