» آرشیو اخبار » سرمایه‌گذاری 300 میلیون دلاری گوگل در یک شرکت هوش مصنوعی
سرمایه گذاری گوگل

سرمایه‌گذاری 300 میلیون دلاری گوگل در یک شرکت هوش مصنوعی

16 بهمن 1401 8

گوگل کلود مبلغ 300 میلیون دلار در شرکت استارت‌آپ هوش مصنوعی (AI) آنتروپیک (Anthropic ) سرمایه‌گذاری کرده است که بنکمن از سرمایه‌گذاران اصلی آن است.

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، گوگل کلود (Google Cloud ) مبلغ 300 میلیون دلار در شرکت استارت‌آپ هوش مصنوعی (AI) آنتروپیک (Anthropic) سرمایه‌گذاری کرده است. نکته جالب توجه این اقدام در این است که سم بنکمن فرید، مدیر عامل سابق صرافی اف تی ایکس (FTX) حدود 6 ماه قبل از سقوط فاجعه‌بار این صرافی، بیش از 500 میلیون دلار در این شرکت سرمایه‌گذاری کرده بود.

گوگل

در حالی که فایننشال تایمز در گزارش روز 4 فوریه (15 بهمن) خود مبلغ این سرمایه‌گذاری را 300 میلیون دلار اعلام کرده بود، آنتروپیک همان روز این خبر را تأیید نمود، ولی هیچ صحبتی در مورد رقم دقیق این مشارکت به میان نیاورد:

تبلیغات جام جهانی قطر

“خیلی هیجان زده هستیم که از خدمات گوگل کلود (Google Cloud) برای آموزش سیستم‌های هوش مصنوعی خود، از جمله Claude استفاده کنیم.”

این شرکت در همان اطلاعیه، تأیید کرد که در دور جمع‌آوری سرمایه سری “ب” خود سرمایه‌ای را از سوی بنکمن فرید و کارولین الیسون، مدیرعامل سابق آلامدا ریسرچ جذب کرده است:

«سری “ب” از دور جمع‌آوری سرمایه این شرکت به رهبری سم بنکمن فرید، مدیر عامل اف تی ایکس (FTX) انجام شد. در این دوره جذب سرمایه، کارولین الیسون، جیم مک کلاو، نیشاد سینگ، جان تالین و مرکز CERR نیز حضور داشتند.»

بر اساس گزارش کرانچ بیس (Crunchbase)، تلاش برای جمع‌آوری کمک‌های مالی به رهبری بنکمن در آوریل 2022 (فروردین و اردیبهشت) انجام گرفته است.

نیویورک تایمز نیز در پست اخیر خود گزارش داده است که از 580 میلیون دلار جمع‌آوری شده در این دور، حدود 530 میلیون دلار از طرف بنکمن-فرید و شرکای تجاری سابقش بوده، اما برخی معتقدند که این رقم از این هم بالاتر بوده است.

یکی از طلبکاران اف تی ایکس (FTX) معتقد است که سهام بنکمن-فرید در این شرکت هوش مصنوعی می‌تواند به حدود 1.1 میلیارد دلار برسد. هرچند او در مورد این ادعای خود توضیح بیشتری نداده است.

اعضای جامعه کریپتو در توییتر نیز سرگرم حدس و گمان‌هایی در این زمینه هستند که آیا از این سهام بنکمن-فرید برای پرداخت انبوه بدهی‌هایی که اف تی ایکس (FTX) پس از فروپاشی به بار آورده است استفاده خواهد شد یا خیر.

نقش گوگل کلود در آنتروپیک

در این مشارکت، درست همانند ChatGTP متعلق به OpenAI، آنتروپیک از خوشه‌های GPU و TPU گوگل کلود برای آموزش، گسترش و پیاده‌سازی چت باکس هوش مصنوعی خود به نام «Claude» استفاده خواهد کرد.

بر اساس گزارش اخیر فایننشال تایمز، گوگل کلود حدود 10 درصد از سهام آنتروپیک را در اختیار گرفته است.

علی‌رغم اینکه سم بنکمن در مورد هر هشت اتهام کلاهبرداری و توطئه‌ای که روز 3 ژانویه (13 دی) علیه او مطرح شد، ادعای بی‌گناهی می‌کند، باید دید که بخش عمده بدهی‌ها در پرونده ورشکستگی اف تی ایکس (FTX) قرار است از کجا تأمین شود؟.

گفتنی است که بنکمن تا روز برگزاری دادگاه در تاریخ 2 اکتبر 2023 (10 مهر 1402)، در خانه والدینش در کالیفرنیا در حصر خانگی به سر خواهد برد.

 

سلب مسئولیت: تلاش گذارنیوز مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم: مرضیه مظاهری

ویراستار: تارا هدایتی

منبع: cointelegraph

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×