» آرشیو اخبار » ساخت مستندی از تراژدی FTX با تمرکز بر رابطه بنکمن و ژائو
FTX

ساخت مستندی از تراژدی FTX با تمرکز بر رابطه بنکمن و ژائو

13 بهمن 1401 7

در یک مستند جدید، تراژدی FTX و تحولاتی که منجر به فروپاشی آن شد، با تمرکز بر رابطه پرنوسان سم بنکمن-فرید و چانگ پنگ ژائو، بنیانگذار بایننس، به نمایش گذاشته می‌شود.

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، در یک مستند جدید، تراژدی صرافی اف تی ایکس (FTX) و تحولاتی که منجر به فروپاشی این صرافی بزرگ ارزهای دیجیتال شد، با تمرکز بر رابطه پرنوسان میان سم بنکمن-فرید و یکی از سرسخت‌ترین منتقدان او، یعنی چانگ پنگ ژائو بنیانگذار بایننس به نمایش گذاشته می‌شود.

بنکمن و ژائو در FTX

به گزارش هالیوود ریپورتر، این برنامه با مشارکت رسانه فورچون و Unrealistic Ideas ساخته می‌شود که یک شرکت تولید برنامه‌های مستند بدون فیلمنامه است که توسط بازیگران آمریکایی مارک والبرگ، استیون لوینسون و آرچی گیپس تأسیس شده است.

تبلیغات جام جهانی قطر

آلیسون شونتل (Alyson Shontell)، سردبیر مجله فورچون (Fortune) گفت: “رابطه پر سر و صدای اس‌بی‌اف (SBF) و ژائو (CZ) تا حدی در مقالات و در توییتر دیده شده است، اما این مستند نگاهی شخصی و همه جانبه به کل حماسه اف تی ایکس (FTX) به مردم می‌دهد.”

این مستند به این موضوع می‌پردازد که چگونه فردی مانند بنکمن-فرید، از یک خانواده دانشگاهی برجسته با روابط سیاسی بالا و ژائو با خانواده‌ای که در ۱۲ سالگی او از چین به کانادا فرار کرد، به دو چهره سرشناس در فضای رمزارزها تبدیل شدند. چگونه رابطه قدیمی آنها از دو متحد به دو رقیب سرسخت تغییر کرد.

بد نیست بدانید که ژائو شخصاً در کانون سقوط سخت اف تی ایکس (FTX) قرار داشت. در ابتدای ماه نوامبر (اواسط آبان)، مدیرعامل بایننس به طور علنی از برنامه‌های خود برای نقد کردن کل پوزیشن‌های بایننس در توکن اصلی صرافی FTX، یعنی (FTT)، پرده‌برداری کرد.

در آن زمان، استدلال ژائو این بود که بایننس “از افرادی که پشت سر، علیه سایر فعالان این صنعت لابی می‌کنند، حمایت نمی‌کند.”

پس از آن، اف تی ایکس (FTX) در نتیجه نظرات ژائو، با یک بحران بزرگ مواجه شد. اقدامات ژائو در زمینه تحقیقات بیشتر در مورد مدیریت وجوه اف تی ایکس (FTX) با شرکت خواهر آن یعنی آلامدا ریسرچ (Alameda Research) از اهمیت بسیاری برخوردار بود.

یکی دیگر از لحظات مهم در رابطه بین کارآفرینان حوزه رمزارزها، روز 14 دسامبر (23 آذر) آشکار شد. در جلسه استماع کمیته سنای ایالات متحده، کوین اولری (Kevin O’Leary) جزئیاتی در مورد مکالمات خود با سم بنکمن در روزهای قبل از اعلام ورشکستگی اف تی ایکس (FTX) ارائه کرد.

اولری در این جلسه گفت: «این دو یعنی ژائو و اس بی اف، در یک بازار تنظیم نشده با تجارتی با رشد باورنکردنی با یکدیگر در جدال بودند و یکی از آنها سرانجام دیگری را عمداً از کار انداخت. ”

ظهور و سقوط امپراتوری رمزارزی بنکمن-فرید به موضوع داغ در چندین پروژه سینمایی تبدیل شده است. همانطور که قبلاً گزارش شده است، سرویس پخش ویدئوی آمازون پرایم (Prime) در حال تولید یک مینی سریال هشت قسمتی در مورد رسوایی‌های پشت پرده این صرافی ارزهای دیجیتال است.

مایکل لوئیس (Michael Lewis)، نویسنده و روزنامه‌نگار بازارهای مالی، که به‌خاطر کتاب معروف خود تحت عنوان The Big Short شناخته می‌شود، قبل از سقوط اف تی ایکس (FTX) برای نوشتن کتاب بعدی خود، شش ماه را با سم بنکمن گذرانده بود. طبق گزارش‌ها وی حقوق این فیلم را به اپل فروخته است.

 

سلب مسئولیت: تلاش گذارنیوز مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم: مرضیه مظاهری

ویراستار: تارا هدایتی

منبع: cointelegraph

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×