» آرشیو اخبار » زمان پرداخت مابه‌التفاوت افزایش حقوق بازنشستگان اعلام شد
زمان پرداخت مابه‌التفاوت افزایش حقوق بازنشستگان اعلام شد

زمان پرداخت مابه‌التفاوت افزایش حقوق بازنشستگان اعلام شد

1 شهریور 1401 6

به گزارش گذارنیوز، «علی دهقان‌کیا» در نشست خبری امروز با خبرنگاران، اظهار کرد: سال گذشته شورای عالی کار طی جلسه‌ای افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی را اعلام کرد و براساس آن حقوق بازنشستگان حداقل بگیران ۵۷ درصد و بازنشستگان سایر سطوح ۳۸ درصد به علاوه ۵۱۵ هزار تومان برای سال ۱۴۰۱ مشخص شد.

افزایش ۳۸ درصدی حقوق بازنشستگان

 زمان پرداخت مابه‌التفاوت افزایش حقوق بازنشستگان اعلام شد

رئیس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی استان تهران افزود: پس از اعلام این رقم اما دولت آن را اجرا نکرد و تاکید کرد افزایش ۳۸ درصدی حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی با افزایش حقوق بازنشستگان کشوری و لشکری در تضاد است و نمی توانند افزایش ۳۸درصدی را اجرا کنند.

تبلیغات جام جهانی قطر

دهقان کیا تاکید کرد: روز ۱۴ فروردین ماه سال ۱۴۰۱، کانون عالی بازنشستگان جلسه ای با مدیرعامل تامین اجتماعی با موضوع افزایش حقوق بازنشستگان به ویژه بازنشستگان سایر سطوح برگزار کرد.

دهقان کیا گفت: در ادامه و با توجه به اهمیت حقوق بازنشستگان سایر سطوح، جلساتی با نمایندگان مجلس و کمیسیون‌های اجتماعی، اقتصادی، هیئت رئیسه مجلس، در دستور کانون عالی بازنشستگان قرار گرفت.

دهقان نیا خاطرنشان کرد:در نهایت کانون عالی بازنشستگان بر اجرای افزایش 38 درصدی حقوق بازنشستگان سایر سطوح مُصر بوده و در نهایت مصوبه به هیئت دولت ارجاع داده شد.

وی ابراز کرد: در هیات دولت نیز تیم اقتصادی با افزایش ۳۸درصدی سازمان تامین اجتماعی مخالفت و عنوان کردند که این بازنشستگان مانند سایر بازنشستگان کشوری و لشکری باید افزایش ۱۰ درصدی را در حقوق بازنشستگان سال جاری داشته باشند.

رئیس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی استان تهران با اشاره به تلاش‌های اقتصادی کانون برای افزایش حقوق بازنشستگان، عنوان کرد: این کانون به رغم وجود موانع و مشکلات جلسات خود را با روسای کمیسیون اجتماعی و اقتصادی مجلس و همچنین وزیر اقتصاد و معاون اجرایی رییس مجلس را ادامه داد؛ این در حالی بود که شخص رئیس جمهور نیز به صورت ویژه به این موضوع ورود پیدا کرده بود.

دهقان‌کیا تصریح کرد: البته برخی از بازنشستگان در راستای مطالبه‌گری خود تجمعاتی را در استان‌های مختلف انجام دادند، آن دسته از بازنشستگانی کخ مطالبه‌گر بودند مورد حمایت کانون‌های بازنشستگی قرار دارند اما افراد خاطی از ما جدا هستند.

زمان پرداخت مابه‌التفاوت افزایش حقوق بازنشستگان اعلام شد

وی ادامه داد: در آن مقطع رئیس جمهور صدای بازنشستگان را شنید و خواستار رسیدگی هرچه سریعتر مطالبات بازنشستگان تامین اجتماعی شد.

دهقا‌ن‌کیا با اشاره به تلاش‌های آقای قالیباف برای افزایش حقوق بازنشستگان، این تلاش ها را ستود و عنوان کرد: پس از تلاش‌های بسیار سرانجام هفته گذشته در بین برگزاری جلسه مجمع کانون عالی بازنشستگان در گیلان، آقای زاهدی‌وفا سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در جلسه خبر خوشی را مبنی بر موافقت و افزایش 38 درصدی بعلاوه 515 هزار تومان برای بازنشستگان سایر سطوح اعلام کرد.

وی با اشاره به دیگر خبرهای خوش برای بازنشستگان، اعلام کرد: در جلسه مازنداران، دو خبر دیگر از سوی سرپرست وزارت رفاه اعلام شد که یکی از آنها واگذاری سهام شرکت‌های سرمایه‌گذاری به بازنشستگان و دیگری برنامه‌ریزی برای خانه‌دار شدن بازنشستگان تامین اجتماعی بود که امیدواریم این موارد نیز به صورت ویژه مورد پیگیری قرار بگیرد.

دهقان کیا، خاطرنشان کرد: البته امیدواریم شرکت‌هایی در اختیار بازنشستگان قرار بگیرد که از شرکت‌های سودآور باشند نه از شرکت‌های زیان‌آور که این موضوع باید مورد توجه قرار بگیرد.

وی ضمن قدردانی از شخص رئیس جمهور، رئیس مجلس، روسای کمیسیون اقتصادی و اجتماعی مجلس و همچنین اهالی رسانه جهت تحقق افزایش 38 درصدی حقوق بازنشستگان سایر سطوح، گفت: در این زمینه شاهد یک اتفاق و همدلی و در نهایت نتیجه مثبت آن بودیم.

وی در خصوص زمان پرداخت مابه‌التفاوت افزایش 38 درصدی حقوق بازنشستگان سایر سطوح تامین اجتماعی، اظهار کرد: در همین زمینه قرار است احکام جدید بازنشستگان در شهریورماه صادر و حقوق آنها بر اساس آن پرداخت شود. همچنین عقب‌افتادگی 5 ماه گذشته (از فروردین تا مرداد) قرار است از مهرماه به مرور پرداخت شود.

رئیس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی استان تهران ادامه داد: در بندهای سیاست کلی تامین اجتماعی ابلاغ شده از سوی رهبر معظم انفلال در بند ۳ این سیاست های کلی اعلام شده که پای بندی به حقوق بازنشستگان مهم است، در واقع یک کارگر انتطار دارد که در آینده حقوق او به میزان تورم افزایش یابد.

وی ابراز کرد: یکی از بحث های مهم دیگر تامین منابع پایدار است به طوری که ما باید بتوانیم هم حقوق، درمان و ۱۸ خدمت دیگر بازنشستگان را تامین کنیم و منابع آن باید موجود باشدو پرداخت بدهی های دولت سهم بسزایی در کمک‌های ما ایفا می کند.

رئیس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی استان تهران مساله درمان را یکی از معضلات بازنشستگان خواند و گفت: درمان یکی از معضلات تامین اجتماعی است و کمر بازنشستگان را خم کرده است. همه قیمت داورها افزایش یافته و تمام بازنشستگان با این مشکلات دست و پنجه نرم می‌کنند.

وی اضافه کرد: در نسخه ها برای دریافت داروها سقف تعیین کرده اند و اضافه‌های دارو را باید باید به صورت آزاد حساب کنند. این مشکل جدی است و باید بیشتر توجه کنند.

منبع: فارس

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×