» ارز دیجیتال » کوین بیس، «دوست دادگاه» در حل معمای پرونده ریپل
ریپل

کوین بیس، «دوست دادگاه» در حل معمای پرونده ریپل

25 آبان 1401 3

با اعلام صرافی کوین بیس برای قضاوت بی طرفانه درباره پرونده ریپل با کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا، ارزش این توکن حدود 10 درصد افزایش پیدا کرد.

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، با اعلام صرافی کوین بیس برای قضاوت بی طرفانه درباره پرونده ریپل با کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا، انتظارات مثبت بازار نسبت به این رمزارز افزایش یافت و به دلیل امکان حمایت این شرکت از ریپل، ارزش این توکن حدود 10 درصد افزایش پیدا کرد.

شرکت ریپل، از دسامبر 2020 درگیر یک پرونده قضایی پیچیده با کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) است. این رگولاتور مالی معتقد است که فروش توکن یاد شده غیرقانونی بوده و نقض مقررات اوراق بهادار این کشور محسوب می شود.

از طرف دیگر ریپل نیز استدلال کرد که نیازی نیست رمزارز متبوعش تحت نظارت این سازمان رگولاتور باشد، زیرا ریپل به شدت غیرمتمرکز است؛ این استدلال زمانی مطرح شد که رگولاتوری عنوان کرده بود که بیت کوین (BTC) و اتریوم (ETH) باید به عنوان کالا در نظر گرفته شوند، نه اوراق بهادار.

تبلیغات جام جهانی قطر

کوین بیس و بلاکچین اسوشیشن در تلاش برای حل پرونده ریپل

قاضی آنالیسا تورس درخواست‌های صرافی کوین بیس و شماری دیگر از شرکت ها را برای ارسال خلاصه نامه های آمیکوس (amicus curiae briefs) قبول کرد.

شایان ذکر است که به طور خلاصه آمیکوس در لاتین به معنای «دوست دادگاه» است. به عبارت دیگر، طرف یا سازمانی که علاقه مند به شرکت در موضوع یک پرونده در دادگاه است، اما در آن کاملا بی طرف است. این شرکت تلاش می کند که در سِمت مشاور، خلاصه ای ارائه داده و در بحث شرکت کند.

در همین راستا، آنالیسا تورس قاضی پرونده ریپل و کمیسیون بورس و اراق بهادار ایالات متحده در 14 نوامبر درخواست‌ کوین بیس، گروه بلاکچین اسوشیشن و 14 شرکت دیگر را برای ارائه خلاصه آمیکوس پذیرفت. همانطور که اشاره شد، این اسناد توسط یک فرد یا سازمانی که طرف یک پرونده حقوقی نیست، به دادگاه ارائه می‌شود، به این ترتیب این نفر سوم اطلاعات، تخصص یا سایر اطلاعاتی را ارائه خواهد داد که می تواند در روند دادگاه تاثیرگذار بوده و مسیر رسیدن به نتیجه را تسهیل کند.

جیمز کی فیلان وکیل مدافع، نسخه ای از سند دادگاه را در توییتر به اشتراک گذاشت که در ادامه مشاهده می‌کنید:

توئیت

صرافی رمزارز کوین بیس پیشتر نیز گزارش خود را در حمایت از ریپل و مدیران آن ارسال کرده بود. در میان موارد دیگری که در این گزارش نگاشته شده بود، صرافی یاد شده در گزارش مذکور به این موضوع اشاره کرد که قوانین موجود اوراق بهادار نتوانسته اند همگام با اکوسیستم دارایی های دیجیتال که به سرعت در حال تکامل است، حرکت کنند و افزود که این قوانین منسوخ دلیل اصلی این است که چرا قانون گذاران برخی دارایی های دیجیتال را به عنوان «اوراق بهادار» در نظر می گیرند.

کوین بیس در ادامه بیانیه خود نوشت: «کمیسیون بورس و اوراق بهادار با شکایت از فروشندگان توکن های ریپل آن هم پس از اعلام قانونی بودن این معاملات، این اصل اساسی را نادیده گرفته است».

صرافی یاد شده در ادامه این واقعیت را برجسته کرد که کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده در ابتدا که بازارهای معاملاتی چند میلیارد دلاریِ ارزهای دیجیتال در حال توسعه بود، هیچ اقدامی نکرد و حالا به صورت عطف به ماسبق اقدامات قانونی علیه پروژه های رمزنگاری را دنبال می کند.

طی تصمیمات گرفته شده و موافقت قاضی، دوستان دادگاه تا 27 آبان مهلت دارند تا گزارش های خود را ثبت کنند. انتشار این خبر موجب شد تا قیمت ریپل پس از انتشار این خبر افزایش یافته و در زمان نگارش این مطلب به 0.383 دلار برسد.

پرونده ریپل

آخرین واکنش ریپل به این پرونده قضایی

آخرین واکنش ریپل به این طرح دعوی به 15 اکتبر 2022 باز می گردد، زمانی که «براد گارلینگهاوس»، مدیرعامل ریپل، در پست توئیتری گفت که هدف کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده از پیگیری این پرونده سیاسی است و این سازمان تلاش دارد قدرت خود را نشان دهد.

براد گارلینگهاوس در این پست انتقاد شدیدی را علیه این سازمان اعلام کرد. وی با بیان اینکه خشم او با گسترش دعوی قضایی افزایش یافته است، سخنان خود را آغاز کرد و در ادامه توضیح داد: هیچ راهی برای اینکه پس از حل پرونده بتوان عواقبی برای کسانی که این دعوی را مطرح کرده اند، در نظر گرفت، وجود ندارد.»

گارلینگهاوس تصریح کرد که هدف این سازمان بیش از هرچیز سیاستی است و رگولاتور مذکور تلاش دارد ریپل و دارایی های مشابه آن را به قوانینی مشابه اوراق بهادار پایبند کند. بنابراین، تلاش کمیسیون بورس و اراق بهادار ایالات متحده برای وفاداری به قانون نیست، بلکه به دلیل حفظ قدرت این سازمان است.

 

سلب مسئولیت: تلاش گذارنیوز مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم: سیده مریم سیدان

ویراستار: تارا هدایتی

منبع: coincodex

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×