» آرشیو اخبار » ریپل، خواهان خرید بخشی از کسب‌وکارهای FTX
ریپل

ریپل، خواهان خرید بخشی از کسب‌وکارهای FTX

29 آبان 1401 3

براد گارلینگ‌هاوس، مدیرعامل ریپل، نسبت به خرید بخش‌های خاصی از صرافی ورشکسته اِف‌تی‌ایکس (FTX) ابزار تمایل کرده است.

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، براد گارلینگ‌هاوس (Brad Garlinghouse)، مدیرعامل ریپل، نسبت به خرید بخش‌های خاصی از صرافی ورشکسته اِف‌تی‌ایکس (FTX) ابزار تمایل کرده است.

گارلینگ‌هاوس در حاشیه ششمین کنفرانس سالانه ریپل (Swell conference) در لندن که روزهای 16 و 17 نوامبر (25 و 26 آبان) برگزار شد، به ساندِی تایمز (Sunday Times) گفت که سم بنکمن فرید، مدیر عامل سابق اِف‌تی‌ایکس دو روز قبل از اعلام ورشکستگی با او تماس گرفته و از او خواسته است برای جمع‌آوری سرمایه و نجات کسب‌و‌کارش به او کمک کند.

کنفرانس ریپل

تبلیغات جام جهانی قطر

مدیرعامل ریپل گفت که در این تماس، آنها در مورد وجود کسب‌وکارهای تحت مالکیت اِف‌تی‌ایکس که ریپل خواهان مالکیت آنها است، نیز صحبت کرده‌اند.

«بخشی از صحبت‌های من در این تماس این بود که آیا او به نقدینگی نیاز دارد یا شاید کسب‌وکارهایی وجود داشته باشد که ما بخواهیم مالکیت آن را در دست بگیریم. مطمئنم که گزینه خرید بخشی از دارایی‌های شرکت روی میز بود».

با این حال، گارلینگ‌هاوس اذعان داشته است که با توجه به تشکیل پرونده ورشکستگی فصل 11 در ایالات متحده، اکنون انجام یک معامله بالقوه برای خرید یکی از کسب‌ وکارهای اِف‌تی‌ایکس بسیار متفاوت از یک خرید عادی یک به یک خواهد بود.

«نمی گویم که به این گزینه اصلاً فکر نمی‌کنیم، مطمئناً این پیشنهاد را مد نظر قرار می‌دهیم، ولی این مسیر سخت‌تر از یک معامله عادی است.»

گفتنی است که حدود 130 شرکت وابسته به صرافی اِف‌تی‌ایکس، از جمله اِف‌تی‌ایکس آمریکا، در پرونده ورشکستگی دادگاه دلاور گنجانده شده‌اند. شماری از شرکت‌های تابعه که هنوز در روند رسیدگی نامی از آنها برده نشده عبارتند از: پلتفرم تسویه حساب‌های رمزارزی لجر-ایکس (LedgerX)، اف‌تی‌ایکس دیجیتال مارکتس، موسسه خدمات مالی اِف‌تی‌ایکس استرالیا و پردازنده پرداخت‌های اِف‌تی‌ایکس اکسپرس پِی (FTX Express Pay).

گارلینگ‌هاوس در ادامه صحبت‌های خود متذکر شد که بیشتر علاقمند به خرید آن بخش از کسب‌‌وکارهایی است که با مشتریان تجاری در ارتباط هستند. با توجه به اظهارات اخیر گارلینگ‌هاوس اینگونه به نظر می‌رسد که مدیران ریپل، همانند بسیاری دیگر از فعالان این صنعت، آخرین تحولات اِف‌تی‌ایکس را با دقت رصد می‌کنند.

روز 10 نوامبر (19 آبان)، مدیر ارشد فناوری ریپل، دیوید شوارتز (David Schwartz)، با ارسال پیامی در توییتر، به کارکنان اِف‌تی‌ایکس گفت، تا زمانی که قوانین امور مالی یا اخلاق تجاری شرکت را نقض نکنند، ریپل برای آنها جا دارد.

از سوی دیگر، اِف‌تی‌ایکس اخیراً شرکت مدیریت بازسازی کرول (Kroll) را به عنوان نماینده خود جهت پیگیری کلیه دعاوی حقوقی علیه این شرکت منصوب کرده است تا از این طریق اطمینان حاصل کند که طرف‌های ذی‌نفع از تحولات کلی پرونده ورشکستگی فصل 11 مطلع می‌شوند.

 

سلب مسئولیت: تلاش گذارنیوز مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم: مرضیه مظاهری

ویراستار: تارا هدایتی

منبع: cointelegraph

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×