» آرشیو اخبار » رکوردشکنی تازه لایدو دائو در کل ارزش قفل شده
لایدو

رکوردشکنی تازه لایدو دائو در کل ارزش قفل شده

12 دی 1401 5

لایدو دائو با پشت سر گذاشتن میکر دائو (MakerDAO) به بالاترین میزان از کل ارزش قفل شده (TVL) در فضای دیفای رسیده است.

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، راه‌اندازی هاردفورک مِرج در شبکه اتریوم برای پروتکل لیکوئید استیکینگ لایدو فایننس (Lido Finance) مفید بوده است، به طوری که این پروتکل به تازگی به رکورد بیشتری ارزش کل قفل شده در بین پروتکل‌های مالی غیرمتمرکز (DeFi) دست پیدا کرده است.

لایدو دائو

لایدو در بازار دیفای پیشگام است

بر اساس تازه‌ترین داده‌های درون زنجیره‌ای، لایدو دائو با پشت سر گذاشتن میکر دائو (MakerDAO) به بالاترین میزان از کل ارزش قفل شده (TVL) در فضای دیفای رسیده است. داده‌های DeFiLlama حاکی از آن هستند که در زمان نگارش این مطلب، کل ارزش قفل شده در لایدو در مجموع به 5.9 میلیارد دلار می‌رسد که بالاتر از 5.89 میلیارد دلار میکر دائو و 3.7 میلیارد دلار شبکه آوه (AAVE) است.

تبلیغات جام جهانی قطر

کاربران از طریق مدل لایدو می‌توانند بدون الزام به تامین حداقل 32 واحد اتریوم، به فرآیند استیکینگ اتریوم دسترسی داشته باشند. بر اساس داده‌های نانسِن (Nansen) در ماه دسامبر (آذر و دی)، تقاضا برای این راه‌حل‌ها بالا بوده است. دلیل این امر تغییر اخیر شبکه اتریوم به سمت پروتکل اثبات سهام است.

این گزارش بر تأثیر قابل توجه هاردفورک مِرج بر توسعه ارزهای دیجیتال دارای بازده تأکید دارد. پس از این تغییر، این پلتفرم به سرعت توانست از سایر رقابای خود پیشی بگیرد.

بر اساس اطلاعات وب‌سایت رسمی لایدو فایننس (Lido Finance)، تا روز 2 ژانویه (12 دی)، 5.8 میلیارد دلار اتر در آن استیک شده است. در میان دیگر توکن‌های مهم با بیشترین نرخ سپرده‌گذاری، می‌توان به سولانا (Solana) با سرمایه‌ای در حدود 23.2 میلیون دلار و پالیگان (Polygon) با 43.9 میلیون دلار و کوساما (Kusama) با 2.2 میلیون دلار اشاره کرد.

شایان ذکر است که درآمد حاصل از کارمزدی که لایدو جمع‌آوری می‌کند، به طور مستقیم متناسب با درآمد حاصل از پروتکل استیکینگ پس از دریافت اتر از آن، است. در نوامبر 2022 (آبان)، این شرکت ادعا کرد که از ماه اکتبر (مهر ماه) روزانه حدود یک میلیون دلار کارمزد دریافت کرده است.

طبق بیانیه ای که توسط پلتفرم تحلیل داده مساری (Messari) در سپتامبر 2022 (شهریور) منتشر شد، درآمد میکر دائو (MakerDAO) در سه ماهه سوم سال 86 درصد کاهش یافته است. این شرکت تقاضای ضعیف برای وام و نقدینگی پایین را از دلایل اصلی این کاهش عنوان کرد.

گفتنی است که در همان ماه، لایدو بیشترین سهم از اتریوم استیک شده را در بین پلتفرم‌های دیفای داشته است. به گفته نانسن، لایدو 31 درصد از این ارز دیجیتال را در اختیار داشت که به طور قابل توجهی بالاتر از میزانی است که در اختیار صرافی‌های اصلی قرار دارد. در مقام مقایسه، باید گفت صرافی کوین‌بیس تنها 15 درصد و کراکن حدود 8.5 درصد از این مزارز را در اختیار دارند.

 

سلب مسئولیت: تلاش گذارنیوز مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم: مرضیه مظاهری

ویراستار: تارا هدایتی

منبع: crypto.news

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×