» آرشیو اخبار » روز عجیب نرخ دلار آمریکا در بازار سیاه بیروت
دلار

روز عجیب نرخ دلار آمریکا در بازار سیاه بیروت

24 مهر 1401 2

نرخ دلار آمریکا در بازار سیاه بیروت پایتخت لبنان برای اولین بار از مرز چهل هزار پوند گذشت.

به گزارش گذارنیوز؛ نرخ برابری دلار آمریکا در بازار سیاه بیروت از سقف چهل هزار پوند لبنان فراتر رفت، در یک تحول پولی که اولین تحول در نوع خود از آغاز فروپاشی اقتصادی، مالی و پولی است که با انقلاب ۱۷ اکتبر ۲۰۱۹ همراه بود.

یکی از صرافان ارشد در خیابان حمرا بیروت گفت: عملیات خرید و فروش در محدوده ۳۹۰۰۰ تا چهل هزار پوند است، یعنی تا کنون از چهل تجاوز نکرده است، اما در کاربردهای الکترونیکی قیمت صد پوند لبنان به حدود چهل هزار رسیده است؛ و این نشان دهنده این است که وجود جو در بازار سیاه به کاهش بیشتر نرخ پوند لبنان فشار می‌آورد.

عملیات نقدی در تعطیلات آخر هفته محدود به صرافی‌ها، صرافی‌های سرگردان و برنامه‌های کاربردی است، در حالی که بانک‌های لبنانی طبق معمول روزهای شنبه و یکشنبه هر هفته درهای خود را با توجه به تدابیر امنیتی اتخاذ شده توسط بانک‌ها برای جلوگیری از نفوذ بیشتر سپرده‌گذارانی که خواستار دریافت آن هستند، می‌بندند. بخشی از سپرده‌های آن‌ها از سه سال پیش در بانک‌ها نگهداری می‌شود.

تبلیغات جام جهانی قطر

یک اقتصاددان لبنانی گفت: بدون تصویب طرح بهبود مالی و اقتصادی و به دنبال آن توافق لبنان و صندوق بین المللی پول، روند وخامت در مرحله بعدی ادامه خواهد داشت.

لبنان از یک بحران اقتصادی خفه کننده، سقوط پوند لبنان در برابر دلار، علاوه بر فروپاشی بخش‌های اقتصادی و حیاتی و بحران فراگیر برق رنج می‌برد.

پس از فروپاشی پوند لبنان، بحران اقتصادی مستقیماً بر کالاهای اساسی که زندگی شهروندان لبنانی بر آن استوار است، مانند انرژی، غذا و دارو تأثیر گذاشت.

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×