» ارز دیجیتال » کره جنوبی و تقویت قوانین مجازات‌ کلاهبرداری رمزارز
کلاهبرداری رمزارز

کره جنوبی و تقویت قوانین مجازات‌ کلاهبرداری رمزارز

10 آبان 1401 3

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، پس از فروپاشی پروژه ترا (Terra) در بهار گذشته، قانونگذاران کره‌جنوبی به این نتیجه رسیده‌اند که باید قوانین محکم‌تری را برای صنعت رمزارز وضع کنند تا از این طریق از دارایی‌های دیجیتالِ سرمایه‌گذاران محافظت کنند.

طبق گزارش رسانه‌های محلی، «کمیسیون خدمات مالی» (FSC) و پارلمان در حال تلاش برای تصویب لایحه‌ای هستند که باعث می‌شود مقامات مالی بتوانند رویه‌های تجاری ناعادلانه مانند استفاده از اطلاعات افشا نشده، دستکاری قیمت و کلاهبرداری را در حین مبادلات رمزنگاری مشاهده و خاطیان را مجازات کنند.

این قانون ویژگی‌های جدیدی دارد. با وجود اینکه در حال حاضر 14 پیشنهاد مختلف در مورد دارایی‌های رمزنگاری در گردش در پارلمان و همچنین قانون جامع مربوط به دارایی‌های دیجیتال در حال ظهور وجود دارد، این قانون باید از سال 2023 به سرمایه‌گذاران تضمین بیشتری برای حمایت از دارایی‌هایشان ارائه دهد.

تبلیغات جام جهانی قطر

یک نماینده پارلمان که نخواست نامش فاش شود به مطبوعات گفت: از آنجایی که کمیسیون بورس و اوراق بهادار (SEC) در ایالات‌متحده، طیف وسیعی از اختیارات را اعمال می کند، می‌تواند مجازات‌هایی را در زمان معاملات ناعادلانه و نادرست در دارایی‌های دیجیتال بدون در دست بودن قانون مجزا اعمال کند، اما در کره جنوبی وجود قوانین مرتبط امری ضروری است.

البته هنوز جزئیات دقیقی درباره نحوه و میزان مجازات‌ها برای تخلفات مختلف تعیین نشده‌است، اما انتظار می‌رود که این قوانین به منظور هماهنگ‌سازی نظارت و مجازات در سطحی مشابه با صنعت مالی سنتی طراحی شوند.

شایان ذکر است که مقامات کره جنوبی حکم دستگیری «دو کوان» یکی از بنیانگذاران پروژه ترا را در ماه سپتامبر(شهریور – مهر) صادر کردند که متعاقباً رد شد، اما اینترپل دو کوان را به لیست «اعلان قرمز» (Red Notice) خود اضافه و از مجریان قانون خواست که او را پیدا کرده و بازداشت کنند. در 6 اکتبر (14 مهر)، وزارت خارجه کره جنوبی به یکی از بنیانگذاران ترا دستور داد که پاسپورت خود را تحویل دهد، در غیر این صورت گذرنامه وی لغو خواهد شد.

در توضیح باید گفت که اعلان قرمز درخواستی از مجریان قانون در سراسر جهان برای یافتن و دستگیری موقت فردی است که در انتظار استرداد، تسلیم یا اقدامات قانونی مشابه است. این بر اساس یک حکم بازداشت یا حکم دادگاه توسط مقامات قضایی در کشور درخواست کننده صادر می‌شود.

کمیسیون خدمات مالی در پایان اکتبر (9 آبان)، اعلام کرد که برای حمایت بیشتر از سرمایه‌گذاران، نهنگ‌های کریپتو با دارایی‌های بیش از 100 میلیون وون (70,000 دلار) را برای جلوگیری از اقداماتی در مسیر پولشویی از طریق دارایی‌های دیجیتال زیر نظر خواهد گرفت.

مترجم: سیده مریم سیدان

ویراستار: تارا هدایتی

منبع: Cointelegraph

 

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×