» آرشیو اخبار » دو سوم کره‌ای‌ها می‌گویند رمزارزها اوراق بهادار نیستند
نظرسنجی: دو سوم کره‌ای‌ها می‌گویند رمزارزها اوراق بهادار نیستند

دو سوم کره‌ای‌ها می‌گویند رمزارزها اوراق بهادار نیستند

1 شهریور 1401 7

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، بنابر یک نظرسنجی جدید از هر 10 شهروند کره‌ای بیش از 6 نفر معتقدند که رمزارزها اوراق بهادار نیستند. اگرچه قانون‌گذاران ممکن است ترجیح دهند در تعیین اینکه چه رمزارزهایی تحت اوراق بهادار طبقه‌بندی می‌شوند، از دولت امریکا پیروی کنند.

 

گفتنی است این نظرسنجی توسط کراتوس (Cratos)، اپراتور یک اپلیکیشن موبایل مبتنی بر فناوری بلاکچین انجام شد که به شرکت کنندگان در نظرسنجی خود امتیاز وفاداری پاداش می‌دهد.

تبلیغات جام جهانی قطر

 

بیشتر شرکت گنندگان رمزارزها را اوراق بهادار شناسایی نمی‌کنند

در این نظرسنجی که از 12 الی 15 آگوست (21 الی 24 مرداد) انجام شد، بیش از 4100 شهروند کره‌ای شرکت کردند.

این شرکت اظهار داشت که بیش از 34 درصد از پاسخ دهندگان اظهار داشتند که رمزارزها «نه اوراق بهادار و نه کالا» محسوب می‌شوند، در حالی که تقریباً 33 درصد فکر می‌کردند که رمزارزها نوعی کالا باشند.

همچنین، بیش از 23 درصد گفتند که فکر می‌کنند رمزارزها اوراق بهادار باشند، در حالی که 9.6 درصد اظهار بی اطلاعی کردند.

در کمال تعجب حدود نیمی از پاسخ دهندگان 50 ساله و بالاتر اظهار داشتند که رمزارز نه یک اوراق است و نه یک کالا، در حالی که احتمال بیشتری داشت که شرکت کنندگان جوان‌تر رمزارزها را در این دسته قلمداد کنند.

 

نظرسنجی: دو سوم کره‌ای‌ها می‌گویند رمزارزها اوراق بهادار نیستند

 

 

این مسئله اخیرا به یک موضوع داغ در کره جنوبی تبدیل شده است، جایی که رئیس جمهور آن یون سوک یول وعده داده است که یک چارچوب مقرراتی دو لایه برای دارایی‌های رمزنگاری شده ایجاد کند.

یون اظهار داشت که توکن‌هایی که تحت عنوان اوراق بهادار طبقه‌بندی نمی‌شوند، تحت یک قانون کاملاً جدید مختص رمزارزها قرار خواهند گرفت که او امیدوار است اواخر امسال در مجلس ملی رونمایی شود. توکن‌هایی که به عنوان اوراق بهادار طبقه‌بندی می‌شوند و پروژه‌هایی که خود را به عنوان توکن های اوراق بهادار معرفی می‌کنند نیز تحت حاکمیت «قانون بازار سرمایه» فعلی خواهند بود.

دو سوم کره‌ای‌ها می‌گویند رمزارزها اوراق بهادار نیستند

پیروی کره جنوبی از امریکا در سیاست گذاری 

اما اکنون سیاست‌ کره جنوبی با توجه به رویدادهای در حال وقوع در واشنگتن تدوین می‌شود. اگر قانون‌گذاران آمریکایی تصمیم بگیرند که اکثر توکن‌ها باید توسط کمیسیون معاملات آتی کالا (CFTC) (به جای کمیسیون بورس و اوراق بهادار) قانون‌گذاری شوند، سئول نیز احتمالاً از این رویه پیروی خواهد کرد.

قانون‌گذاران در سئول بارها قصد خود را برای «همگام ‌سازی» سیاست‌های رمزارزی خود با سیاست‌هایی که در ایالات متحده و اروپا تدوین می‌شوند، ابراز کرده‌اند.

 

پرسش و پاسخ

توکن‌هایی که اوراق بهادار قلمداد نمیشوند تحت چه قانونی در گره جنوبی قرار خواهند گرفت؟

طبق ادعای ریئس جمهور کره جنوبی، توکن‌هایی که تحت عنوان اوراق بهادار طبقه‌بندی نمی‌شوند، تحت یک قانون کاملاً جدید ویژه رمزارزها قرار خواهند گرفت که احتمالا اواخر امسال در مجلس ملی کره رونمایی خواهند شد.

کره جنوبی در سیاست گذاری رمزارزها از چه نهادی پیروی می‌کند؟

اگر قانون‌گذاران آمریکایی تصمیم بگیرند که توکن‌ها باید توسط کمیسیون معاملات آتی کالا (CFTC) (به جای کمیسیون بورس و اوراق بهادار) قانون‌گذاری شوند، سئول نیز احتمالاً از این رویه پیروی خواهد کرد.

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×