» آرشیو اخبار » رفع یکی از چالش های اصلی خودروهای الکتریکی توسط رنو

رفع یکی از چالش های اصلی خودروهای الکتریکی توسط رنو

18 مهر 1401 6

رنو شبکه‌ای از ایستگاه‌های شارژ خودروهای الکتریکی را در امتداد بزرگراه‌های اروپایی طراحی می‌کند.

به گزارش گذارنیوز، واحد خدمات حمل‌ونقل الکترونیکی خودروساز فرانسوی اعلام کرد که رنو قصد دارد شبکه‌ای از ایستگاه‌های شارژ خودروهای الکتریکی را در امتداد بزرگراه‌های سراسر اروپا بسازد.

نتایج بررسی‌ها نشان داد که اولین ایستگاه شارژ چند ماه دیگر در جنوب فرانسه افتتاح خواهد شد و ۲۰۰ ایستگاه دیگر تا اواسط سال ۲۰۲۴ در فرانسه، بلژیک، ایتالیا و اسپانیا برنامه‌ریزی شده است.

رنو شگفتی آفرید

ایجاد زیرساخت شارژ کافی و ارائه راه‌حل‌های راحت به رانندگان در هنگام سفر یکی از چالش‌های اصلی تولیدکنندگان خودروهای برقی است، زیرا باتری‌ها عموماً شعاع رانندگی کمتری نسبت به مخازن سوخت دارند و شارژ مجدد آنها بسیار طولانی‌تر است.

تبلیغات جام جهانی قطر

ایستگاه‌های شارژ جدید در نمایندگی‌های رنو واقع در نزدیکی خروجی‌های بزرگراه نصب می‌شوند و دارای فضاهای اختصاصی هستند که رانندگان می‌توانند در طول دوره شارژ نیم ساعته استراحت کنند. آنها در تمام ساعات شبانه روز در دسترس خواهند بود و یک سالن، مکان بازی برای کودکان و تنقلات ارائه می‌دهند.

بر اساس گزارش رویترز، تسلا سال‌هاست که سوپرشارژر با کارایی بالا عرضه می‌کند و دارای شبکه جهانی حدود ۳۰ هزار شارژر سریع است که می‌تواند در عرض ۱۵ دقیقه ۲۰۰ کیلومتر (۱۲۵ مایل) را افزایش دهد. فولکس واگن انتظار دارد تا سال ۲۰۲۵ شبکه شارژرهای سریع خود با ۱۸ هزار پمپ برق الکتریکی در اروپا، ۱۷ هزار در چین و ۱۰ هزار در آمریکای شمالی تقریباً چهار برابر شود و به حدود ۴۵ هزار دستگاه برسد.

منبع: ایسنا

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×