» آرشیو اخبار » رشد 70 درصدی ظرفیت صادرات ایران به روسیه
ایران

رشد 70 درصدی ظرفیت صادرات ایران به روسیه

17 مهر 1401 5

به گزارش گذارنیوز؛ رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در مصاحبه با رادیو گفت و گو در مورد اجلاس خزر و فصل جدید روابط بانکی و تجاری ایران و روسیه اظهار کرد: با توجه به اتفاقات چند ماه اخیر و تغییر روابط اقتصادی کشور روسیه با کشورهای اروپایی، ظرفیت‌های جدیدی برای همکاری بین ایران و روسیه فراهم شده است. البته این ظرفیت‌ها قبلاً هم ایجاد شده بود اما یا عملیاتی نشده بود یا آن‌ها را کامل اجرایی نکرده بودیم.

پورابراهیمی همکاری‌های مشترک بین بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و بانک مرکزی روسیه و توافقات شکل گرفته برای تبادلات تجاری بین ایران و روسیه را ظرفیتی برای افزایش سطح روابط اقتصادی بین دو کشور و پوشش بخشی از نیازهای ایران قلمداد کرد.

وی با اشاره به افزایش ۷۰ درصدی ظرفیت صادرات ایران به کشور روسیه در شش ماه اول امسال، گفت: این میزان افزایش نشان می‌دهد که حرکت جدیدی در افزایش همکاری‌های مشترک اقتصادی شروع شده، اما با این تفاوت که ما قبلاً در تراز منفی حرکت می‌کردیم اما الآن به تدریج می‌توانیم تراز منفی را هم جبران کنیم.

تبلیغات جام جهانی قطر

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه در اجلاس خزر هم تأکید بر تقویت همکاری‌های اقتصادی بین دو کشور بود گفت: هم اکنون به ویژه بعد از برگزاری این اجلاس، فصل جدیدی از همکاری‌ها آغاز شده است.

پورابراهیمی در ادامه گفت: این امکان وجود دارد که به صورت موازی با دیگر کشورهای دنیا نیز روابط اقتصادی داشته باشیم.

منبع: خبرگزاری صداوسیما

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×