» ارز دیجیتال » کوین مارکت کپ ردیاب اثبات ذخیره را برای صرافی‌های ارز دیجیتال راه‌اندازی کرد
کوین مارکت کپ

کوین مارکت کپ ردیاب اثبات ذخیره را برای صرافی‌های ارز دیجیتال راه‌اندازی کرد

1 آذر 1401 3

کوین مارکت کپ (CoinMarketCap)، از راه‌اندازی ویژگی جدیدی در پلتفرم خود خبر داد که به کاربران بینش مالی به‌روز در مورد صرافی‌ها را ارائه می‌دهد.

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، کوین مارکت کپ (CoinMarketCap)، از راه‌اندازی ویژگی جدیدی در پلتفرم خود خبر داد که به کاربران بینش مالی به‌روز در مورد صرافی‌ها را ارائه می‌دهد.
ردیاب اثبات ذخایر (proof of reserves) یا به اختصار (PoR) صرافی‌های ارزهای دیجیتال فعال در صنعت را برای شفافیت نقدینگی در یک لحظه ممیزی یا آدیت (audit) می‌کند. بر اساس این اطلاعیه، ردیاب کل دارایی‌های شرکت و آدرس‌های کیف پول عمومی وابسته به آن را به همراه موجودی‌ها، قیمت فعلی و ارزش کیف‌‌پول‌ها شرح می‌دهد.

کوین مارکت کپ گزارش می‌دهد که ردیاب‌های PoR داده‌ها را هر پنج دقیقه به‌روز می کنند. این شرکت برای راهنمایی کاربران، در مورد نحوه استفاده از این ابزار در 22 نوامبر (1 آذر)، توییتی منتشر کرد.

کوین

تبلیغات جام جهانی قطر

در تاپیک پنج قسمتی توییتر، بایننس به عنوان مثال اولیه با بیش از 65 میلیارد دلار لیست شده در آدرس‌های کیف پول ترکیبی آن آورده شد. صرافی ‌های با اطلاعات PoR موجود شامل کوکوین (KuCoin)، بیتفینکس (Bitfinex)، اوکی ایکس (OKX)، بایبیت (Bybit)، کریپتو دات کام (Crypto.com) و هیوبی (Huobi) می‌باشند.

چانگ‌پنگ ژائو (Changpeng Zhao) ملقب به CZ، مدیر عامل و یکی از بنیانگذاران بایننس، توسعه را از کوین مارکت کپ با پیوندی به صفحه بایننس بازتوییت کرد. برخی از جامعه رمزارزی در توییتر این ویژگی را “افزودن شفافیت عالی” نامیده اند.

CZ یکی از اولین کسانی بود که پس از بحران نقدینگی و ورشکستگی FTX متعهد شد که مدرکی مبنی بر ذخایر ارائه دهد.

در 10 نوامبر (19 آبان)، اثبات دارایی‌ها را منتشر کرد که شامل آدرس و فعالیت کیف پول‌ بود. CZ سپس توییت کرد که آنچه اکنون در دسترس است، تنها نمونه اولیه از آنچه از طریق اثبات ذخیره درخت مرکل (Merkle Tree) در آینده نزدیک در دسترس خواهد بود، می‌باشد.

به دنبال مثال بایننس، بسیاری از پلتفرم‌های دیگر در این فضا برای شفاف‌سازی، شروع به انتشار اطلاعات ذخیره مالی و نقدینگی خود کردند. چین‌لینک لبز (Chainlink Labs)، بیتفینکس و بایبیت جزو اولین صرافی‌هایی بودند که داده های خود را ارائه کردند.

با این حال، سرویس‌دهنده محصولات سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال، گری اسکیل (Grayscale)، به دلیل نگرانی‌های امنیتی می‌گوید که PoR روی زنجیره یا آنچین خود را متوقف کرده است و نامه‌ای از کوین بیس کاستودی (Coinbase Custody) منتشر کرد که تأیید می‌کرد که دارایی‌های رمزارزی گری اسکیل کاملاً پشتیبانی می‌شوند، اما آدرس‌های کیف پول مخفی شده است.

 

سلب مسئولیت: تلاش گذارنیوز مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم:‌ مهدی گچلو

ویراستار: تارا هدایتی

منبع: Cointelegraph

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×