» آرشیو اخبار » دو تن از مدیران صرافی AAX در هنگ کنگ دستگیر شدند
دستگیری AAX

دو تن از مدیران صرافی AAX در هنگ کنگ دستگیر شدند

3 دی 1401 5

دو تن از مدیران سابق صرافی ای‌ای‌ایکس (AAX) یعنی لیانگ هاومینگ و ثور چان روز 23 دسامبر (2 دی) در هنگ کنگ دستگیر شدند.

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، رسانه‌های محلی هنگ کنگ دیروز اعلام کردند که پلیس این شهر دو تن از مدیران صرافی ارزهای دیجیتال ای‌ای‌ایکس (AAX) را به اتهام کلاهبرداری و گمراه کردن پلیس دستگیر کرده است.

لیانگ هاومینگ (Liang Haoming)، مدیرعامل Weigao Capital و ثور چان (Thor Chan)، مدیر عامل سابق صرافی ای‌ای‌ایکس (AAX) روز 23 دسامبر (2 دی) دستگیر شدند. مقامات محلی آنها را متهم کرده‌اند که در بحبوحه مشکلات نقدینگی موجود، با بهانه “تعمیر و نگهداری سیستم” از سرگیری برداشت وجوه توسط مشتریان خود را به تأخیر انداخته‌اند.

گفته می‌شود یکی از این مدیران نیز در مورد جدول زمانی فعالیت‌های خود در شرکت به پلیس دروغ گفته و عمداً قصد داشته است مجریان قانون را گمراه کند.

تبلیغات جام جهانی قطر

AAX

در این بین، دو حساب بانکی متعلق به ای‌ای‌ایکس (AAX) و همچنین حساب‌های بانکی و املاک مدیران اجرایی آن مسدود و مصادره شده است. بنابر گزارش‌های موجود، سومین مدیر اجرایی شرکت با یک کیف پول AAX و کلیدهای خصوصی آن به خارج از کشور گریخته است؛ به عقیده پلیس حدود 30 میلیون دلار دارایی دیجیتال در این کیف پول نگهداری می‌شود. در همین راستا، املاک وی در هنگ کنگ توسط پلیس ثبت و ضبط شده است. مقامات هنگ کنگ در جریان تحقیقات خود برای ردیابی وجوه مذکور، همکاری نزدیکی را با بازرسان خارج از کشور آغاز کرده‌اند.

پلتفرم مستقر در هنگ کنگ از اواسط نوامبر به دلیل “تعمیر و نگهداری سیستم” بسته شده و 2 میلیون کاربر ثبت نام شده را بدون دسترسی به منابع مالی خود باقی گذاشته است. از آن زمان، پلیس محلی بیش از 337 گزارش از قربانیان در چین، تایوان، ایتالیا و فرانسه دریافت کرده است.

گفتنی است که روز 14 نوامبر (23 آبان) صرافی ای‌ای‌ایکس (AAX) اعلام کرد که به دلیل بروز نقص در ارتقاء سیستم شرکت، برداشت‌ها در این پلتفرم را به حالت تعلیق درآورده است. این شرکت برخلاف شایعاتی که در آن زمان پخش شده بود، به کاربران خود اطمینان داده بود که توقف برداشت ربطی به سقوط صرافی رمزارزی اف تی ایکس (FTX) ندارد.

چند هفته بعد، معاون بازاریابی و ارتباطات جهانی ای‌ای‌ایکس (AAX) استعفای خود را اعلام کرد. بن کاسلین (Ben Caselin) در توییتر خود ضمن تأیید اینکه این صرافی ارزهای دیجیتال را ترک کرده است، اظهار داشت که علیرغم تلاش‌هایش برای مبارزه جهت دفاع از حقوق جامعه، ابتکارات پیشنهادی او پذیرفته نشده است. او نقش ارتباطی خود در این صرافی را “پوشالی” توصیف کرده بود.

ناگفته نماند که در پی تعطیل شدن فعالیت این صرافی در نیجریه، برخی از کاربران با یورش به دفتر آن در لاگوس، موجب آزار و اذیت کارمندان سابق آن شدند.

 

سلب مسئولیت: تلاش گذارنیوز مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم: مرضیه مظاهری

ویراستار: تارا هدایتی

منبع: cointelegraph

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×