» آرشیو اخبار » دوج کوین در سراشیبی سقوط؛ خرید توئیتر هم نتوانست دوج را نجات دهد

دوج کوین در سراشیبی سقوط؛ خرید توئیتر هم نتوانست دوج را نجات دهد

17 آبان 1401 6

قیمت دوج کوین (Doge) با کاهش فشار خرید، به پایین ترین سطح خود از 29 اکتبر رسید. این رمزارزبه پایین ترین سطح خود یعنی 0.0962 دلار سقوط کرده که به طرز شگفت آوری بسیار کمتر از بالاترین رکورد این ماه آن یعنی سطح قیمتی 0.1588 دلار است.

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، قیمت دوج کوین (Doge) با کاهش فشار خرید، به پایین ترین سطح خود از 29 اکتبر رسید. قیمت این رمزارز به پایین ترین سطح خود یعنی 0.0962 دلار سقوط کرده، که به طرز شگفت آوری بسیار کمتر از بالاترین رکورد این ماه این رمزارز، یعنی سطح قیمتی 0.1588 دلار است. البته دیگر میم کوین ها نیز در مدت زمان مشابه با کاهش شدیدی مواجه شدند. به عنوان مثال، «دوج ایلان مارس» (Dogelon Mars)، «شیبا اینو» (Shiba Inu) و «تامادوج» (Tamadoge) نیز کاهش زیادی را تجربه کردند.

 

تاثیر خرید توییتر توسط ایلان ماسک، بر روی دوج کوین

به دنبال تکمیل خرید شبکه اجتماعی توییتر توسط «ایلان ماسک»، مدیرعامل تسلا، قیمت دوج کوین در اوایل این ماه به شدت افزایش یافت. ماسک اکنون صاحب یکی از قدرتمندترین و کم سودترین شرکت های جهان است. همچنین وی به عنوان یکی از طرفداران مطرح میم کوین دوج در جهان شناخته می شود. در نتیجه، قیمت این رمزارز با افزایش تقاضای سرمایه گذاران افزایش یافت. مدیرعامل کنونی توییتر در اظهارات قبلی خود گفته بود که دوج کوین را در اکوسیستم توییتر ادغام خواهد کرد.

تبلیغات جام جهانی قطر

این موضوع چرایی افزایش ارزش دوج کوین در ماه اکتبر را توضیح می دهد. با این حال، قیمت این رمزارز در روزهای اخیر به شدت کاهش یافته است. این کاهش بیشتر به دلیل شایعات خبری مربوط به درگیری بین صرافی بایننس و FTX است.

علاوه بر این، اعلام تصمیم فدرال رزرو مبنی بر ادامه سیاست های انقباضی و بالا نگاه داشتن نرخ بهره به مدت طولانی تر، عامل دیگری بود که بر قیمت دوج کوین تاثیر گذاشته و آن را با کاهش روبه رو کرد. «جروم پاول»، رئیس فدرال رزرو آمریکا، در بیانیه ای که هفته گذشته منتشر شد، تاکید کرد که این نهاد هنوز عملاً نرخ بهره را افزایش نداده است. وی همچنین افزود که تصمیم نهایی این سازمان به داده ها و اطلاعات اقتصادی آمریکا وابسته خواهد بود.

بنابراین، با انقباض و کوچک تر شدن بازار کار و افزایش سطح تورم، این احتمال وجود دارد که فدرال رزرو همچنان سیاست های تهاجمی خود را برای کاهش نرخ تورم ادامه دهد و نرخ بهره را همچنان افزایش دهد.

شایان ذکر است که شیبا اینو و دوج کوین تحت تاثیر اخبار منتشر شده مربوط به آلامدا ریسرچ قرار گرفته و سقوط کردند.

در توضیح این خبر باید گفت که گزارش‌های بحث ‌برانگیزی درباره صرافی FTX و شرکت متبوعش یعنی آلامدا ریسرچ وجود دارد. هر دوی این شرکت‌‌ها متعلق به سم بنکمن فراید، میلیاردر معروف صنعت کریپتو، است.

طبق گزارش‌ها، با وجود اینکه این 2 شرکت‌ کسب‌ و کارهای متفاوتی از یکدیگر دارند، اما ترازنامه آلامدا ریسرچ شامل مقدار قابل‌ توجهی از توکن FTT یعنی۳٫۶۶ میلیارد دلار از مجموع ۱۴٫۶ میلیارد دلار دارایی شرکت است. به باور بسیاری از کارشناسان و تحلیلگران این صنعت، به نظر می‌رسد که منابع مالی آلامدا ریسرچ بر روی همان طرحی ساخته شده که شبکه سلسیوس را نابود کرد. همه این اخبار منفی روی قیمت میم کوین ها از جمله دوج کوین تاثیر گذاشت و آنها را با کاهش ارزش مواجه کرد.

 

پیش بینی قیمت دوج کوین

در نمودار چهارساعته مشاهده می کنید که قیمت دوج کوین در چند روز گذشته روندی نزولی را طی کرده است. رمزارز یاد شده به حدی سقوط کرد که به زیر سطح حمایت مهم 0.1120 دلار حرکت کرد. لازم به ذکر است که این سطح پایین ترین قیمت از 30 اکتبر تا کنون بود. افزون بر آن، دوج به زیر میانگین متحرک 50 روزه سقوط کرده است. اگر به صورت دقیق تر به این نمودار نگاه کنید خواهید دید که قیمت این رمزارز یک الگوی دوجی کوچک را ایجاد کرده است.

بنابراین می توان نتیجه گرفت که دوج کوین به احتمال زیاد روند کاهشی خود را ادامه خواهد داد، زیرا فروشندگان سطح حمایتیِ مهم خود را در 0.085 دلار هدف گذاری کرده اند. البته رشد این رمزارز و عبور از سطح مقاومت 0.1078 دلار، روند نزولی را به پایان رسانده و موجب تغییر جهت حرکت این رمزارز خواهد شد.

پیش بینی قیمت دوج

 

احتمال صعود چقدر است؟

البته با وجود برخی بدبینی ها درباره روند حرکت دوج کوین، برخی از تحلیلگران به صعود این رمزارز امیدوارند. برخی از تحلیل ها نشان می دهد که فعالیت خرید در بازار DOGE/USD از سر گرفته می شود.

همانطور که اشاره شد، دوج کوین در چند روز اخیر تحت فشار نزولی شدیدی قرار داشته است. با این حال برخی تحلیل ها نیز گویای این است که احتمالا به پایان این حرکت نزولی رسیده باشیم. جالب تر از همه اینکه، برخی نشانه های احتمالیِ آغاز افزایش قیمت در سطوح پر اهمیت مشاهده می شوند. در حال حاضر طبق نمودار زیر، قیمت دوج کوین 0.115 دلار و ارزش کل بازار این رمزارز 16.03 میلیارد دلار است. همچنین این رمزارز 132.67 میلیارد عرضه در گردش دارد و هشتمین رتبه را در لیست کوین مارکت کپ به خود اختصاص داده است. سطوح مهم مقاومت دوج کوین به ترتیب عبارتند از 0.1151 دلار، 0.1180 دلار، 0.1210 دلار و سطوح مهم حمایتی آن نیز به ترتیب 0.1140 دلار، 0.1120 دلار، 0.1100 دلار هستند.

احتمال صعود دوج

نمودار 24 ساعته خرید و فروش دوج کوین نشان می دهد که خریداران ممکن است در سطح قیمت 0.1150 دلار منتظر خرید باشند. آخرین کندل مربوط به قیمت در این نمودار یک نمودار دوجی با فیتیله بلند است. به نظر می رسد که طبق ظاهر این نمودار، دوج قیمتی تشکیل شده، نشان می دهد که خریداران ممکن است شروع به فعالیت کرده باشند. در نتیجه، ممکن است از این پس قیمت این رمزارز به طور قابل توجهی افزایش یابد. نکته جالب دیگر اینکه روند و نوسانات قیمت دوج در بالای منحنی میانگین متحرک ساده (SMA) و همچنین منحنی مکدی (MACD) بسیار بالاتر از خط  روند 0.00 باقی می ماند. با جمع کردن همه این نشانه ها می توان پیش بینی کرد که ارزش این رمزارز رو به افزایش است و آماده می شود تا به زودی به بالای سطح 0.1250 دلار برسد.

تحلیل دوج کوین

 

نمودار دوج کوین

سلب مسئولیت: تلاش گذارنیوز مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم: سیده مریم سیدان

ویراستار: تارا هدایتی

منابع: investingcube و  insidebitcoins

 

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×