» آرشیو اخبار » دلار به ین؛ قدم موثر بانک مرکزی ژاپن در احیای ین
دلار به ین

دلار به ین؛ قدم موثر بانک مرکزی ژاپن در احیای ین

1 دی 1401 8

جفت دلار به ین در روز پنج‌شنبه به سمت پایین‌ترین سطح چهار ماهه خود حرکت کرد. تغییرات غیرمنتظره بانک مرکزی ژاپن در کنترل بازده اوراق قرضه در اوایل این هفته، کاتالیزوری برای شروع معاملات در هفته‌ای راکد در آستانه تعطیلات پایان سال شد.

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، از زمانی که بانک مرکزی ژاپن (BOJ) از سیاست های سست خود عقب نشینی کرده است، جفت ارز دلار به ین ژاپن (USD/JPY) از پایین ترین سطح 4 ماهه خود برگشته است.

پس از تغییرات غیرمنتظره بانک مرکزی ژاپن برای کنترل بازده اوراق قرضه در روز سه شنبه، نرخ جفت دلار به ین (USD/JPY) به پایین ترین سطح خود از 2 آگوست رسید.

جفت دلار به ین در روز پنج‌شنبه به سمت پایین‌ترین سطح چهار ماهه خود حرکت کرد. تغییرات غیرمنتظره بانک مرکزی ژاپن در کنترل بازده اوراق قرضه در اوایل این هفته، کاتالیزوری برای شروع معاملات در هفته‌ای راکد در آستانه تعطیلات پایان سال شد.

تبلیغات جام جهانی قطر

در ساعت 08:00 به وقت گرینویچ، جفت دلار به ین (USD/JPY) در کانال 131.915 معامله می شود که 0.552 یا 0.42 کاهش دارد. روز چهارشنبه، صندوق سهام ژاپن ( Invesco CurrencyShares Japanese Yen Trust (FXY)) به 70.51 دلار رسید که 0.37 دلار یا 0.535 درصد کاهش نشان داد.

در روز سه‌شنبه، پس از تصمیم بانک مرکزی ژاپن (BOJ) برای افزایش نرخ بهره اوراق قرضه 10 ساله به میزان 50 واحد، که به میزان 25 واحد بیشتر از 25 واحد قبلی بود، نرخ ین (USD/JPY) به پایین‌ترین سطح خود از 2 آگوست رسید. دیروز، جفت ارز فارکس تنها 0.6 درصد رشد کرد، چرا که دلار نتوانست به طور معناداری بخش اعظم سقوط 3.8 درصدی روز سه شنبه را جبران کند.

جفت دلار به ین (USD/JPY) در روز پنجشنبه تحت فشارهای فروش مجدد قرار گرفت و بخش عمده ای از سودهای روز قبل را معکوس کرد. با این حال، این جفت ارز چند پیپ از پایین ترین سطح روزانه خود بازیابی کرد و در اوایل جلسه آمریکای شمالی درست زیر 132.00 معامله شد، که هنوز حدود 0.40 درصد در روز کاهش نشان می دهد.

کاهش بازده اوراق قرضه خزانه داری ایالات متحده، مقداری فشار نزولی بر دلار آمریکا وارد کرد که به نوبه خود به عنوان عاملی کلیدی در پایین آوردن جفت ارز USD/JPY بوده است. علیرغم اظهارنظرهای جنگ طلبانه فدرال رزرو در هفته گذشته، سرمایه گذاران انتظار دارند که بانک مرکزی ایالات متحده به سمت روندی ملایم تر حرکت کند. این امر بازده اوراق قرضه 10 ساله دولت ایالات متحده را از اوج ماهانه که در روز چهارشنبه به ثبت رسید دور و ارزش دلار را تضعیف کرد.

دلار به ین

از سوی دیگر، ین ژاپن همچنان از تغییر سیاست بانک مرکزی ژاپن حمایت می کند و دامنه نوسانات بازده اوراق قرضه دولتی 10 ساله را افزایش می دهد. اقدام غیرمنتظره بانک مرکزی ژاپن برای بازنگری در سیاست کنترل منحنی بازده به عنوان عاملی برای پایان دادن به سیاست پولی فوق‌العاده تطبیقی تلقی می‌شود. اختلاف نرخ حاصل از ایالات متحده و ژاپن به نفع ین است و بر جفت USD/JPY تاثیر می گذارد.

گام بعدی موثر بر دلار به ین چیست؟

بانک مرکزی ژاپن (BOJ) راه را برای افزایش احتمالی نرخ بهره در ماه مارس یا آوریل باز کرد، اما معامله گران در این فکر هستند که آیا فروشندگان تا آن زمان به کاهش نرخ دلار به ین (USD/JPY) ادامه خواهند داد یا قبل از ازسرگیری فشار فروش، اجازه اصلاح می دهند.

تحلیل تکنیکال نمودار نوسان روزانه نرخ دلار به ین

روند اصلی طبق نمودار نوسان روزانه نزولی است. معامله از طریق کف اصلی 2 آگوست در 130.412 روند نزولی را تأیید می کند. حرکت در کانال 138.173 روند اصلی را به صعود تغییر می دهد.

در جهت صعودی، نزدیکترین مقاومت یک پیوت جزئی در 134.365 و به دنبال آن سطح فیبوناچی 136.135 است.

پیش بینی تکنیکال نمودار نوسان روزانه

واکنش معامله گران به 131.550 احتمالاً جهت دلار به ین (USD/JPY) را در روز پنجشنبه تعیین می کند.

سناریوی صعودی
حرکت پایدار بالای 131.550 نشان دهنده حضور خریداران خواهد بود. حذف 132.528 نشان دهنده قوی تر شدن شرایط خرید است. این می تواند شتابی را در پیوت و در رنج 134.365 ایجاد کند.

سناریوی نزولی
حرکت مداوم زیر 131.550 نشان دهنده حضور فروشندگان خواهد بود. معامله در کانال 131.508 نشان دهنده قوی تر شدن فشار فروش است. این می تواند باعث شکست بیشتر به پایین ترین سطح در 130.412 شود. این یک نقطه ماشه بالقوه برای شتاب به سمت نزول با 126.362 هدف اصلی بعدی است.

سلب مسئولیت: تلاش گذارنیوز مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.
مترجم: لیلا درخشان
ویراستار: تارا هدایتی
منبع: fxempire

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×