» آرشیو اخبار » مردم برتری پرداخت‌های رمزارز را دست کم می‌گیرند
مردم برتری پرداخت‌های رمزارز را دست کم می‌گیرند

مردم برتری پرداخت‌های رمزارز را دست کم می‌گیرند

3 شهریور 1401 8

گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، ویتالیک بوترین بنیان‌گذار اتریوم گفته است که پرداخت‌های رمزارز عامل تقویت کننده  بزرگ تجارت بین‌المللی، امور خیریه و حتی پرداخت‌های داخلی کشورها است.

ویتالیک بوترین اظهار داشت که برتری ارزهای دیجیتال در بحث پرداخت‌ در مقایسه با ارزهای فیات اغلب «دست کم گرفته» می‌شود؛ او در این خصوص به سهولت پرداخت‌های بین‌المللی و پرداخت‌های خیریه به عنوان نمونه‌ اشاره کرد.

بوترین این نظرات را در یک پست توییتری در 24 آگوست (2 شهریور) بیان کرد و توضیح داد که این نه فقط غیر قابل سانسور بودن، بلکه سهولت استفاده از پرداخت‌های رمزارز است که آن‌ها را به یک گزینه برتر در تجارت بین‌المللی، خیریه و حتی پرداخت‌های داخلی کشورها تبدیل می‌کند.

تبلیغات جام جهانی قطر

افزایش استفاده از پرداخت‌های رمزارز

و اما میزان استفاده از پرداخت‌های رمزارز در سطح جهانی نیز در حال رشد است. گزارشی از پلتفرم اطلاعاتی PYMNTS با عنوان «پرداخت با ارز دیجیتال» در ماه ژوئیه نشان داد که در میان مشاغل مورد بررسی با درآمد سالانه بیش از 1 میلیارد دلار، 85 درصد گفتند که از پرداخت‌های رمزارز برای یافتن و جذب مشتریان جدید استفاده می‌کنند.

مردم برتری پرداخت‌های رمزارز را دست کم می‌گیرند

باید خاطرنشان کرد که دسترس‌پذیری کارت‌های اعتباری کریپتو نیز به سرعت در حال افزایش است، چنان که بایننس اخیراً در همکاری با شرکت مسترکارت یک کارت اعتباری کریپتو را برای آرژانتینی‌ها راه اندازی کرده است. بسیاری از این کارت‌های اعتباری، مانند کارت وایرکس (Wirex)، حتی به کاربران در ازای پرداخت رمزارز پاداش می‌دهند. ضمن آنکه امکان پرداخت چندین رمزارز بزرگ بازار، ارزهای فیات و همچنین برداشت وجه نقد از دستگاه‌های خودپرداز را تسهیل می‌کنند.

مردم برتری پرداخت‌های رمزارز را دست کم می‌گیرند

همانطور که ویتالیک بوترین اشاره کرده است، رمزارزها به ویژه هنگام انتقال پول در سطح بین المللی و برای کمک‌های خیریه مفید هستند. به طور مرسوم، پردازش پرداخت‌های بین المللی با استفاده از ارزهای فیات ممکن است زمان زیادی طول بکشد و کارمزدهای زیادی به همراه داشته باشد.

گفتنی است، جنگ اوکراین یکی از نمونه‌های عالی سودمندی رمزارزهاست، چنانکه میخایلو فدوروف، معاون نخست‌وزیر اوکراین، در 18 اوت در توییتی اعلام کرد که فقط 54 میلیون دلار توسط گروه غیرانتفاعی و فعال حقوق بشری اید فور اوکراین (Aid For Ukraine) جمع‌آوری شده است.

با این حال، همه افراد با استفاده از رمزارزها به عنوان ابزار پرداخت موافق نیستند و به مشکلاتی از جمله نوسانات قیمت، سهولت استفاده، و خطرات مقرراتی، و همچنین کارمزدهای بالای تراکنش و زمان‌های پردازش طولانی برای ارزهای دیجیتال خاص، مانند بیت‌کوین و اتریوم اشاره می‌کنند.

قابل به ذکر است که بلاک چین بیت کوین تقریباً پنج تراکنش در ثانیه (TPS) را پردازش می‌کند و اکنون (24 آگوست) به طور میانگین 0.819 دلار کارمزد دارد، در حالی که اتریوم در حال حاضر حدود 29.3 تراکنش در ثانیه را با میانگین کارمزد 1.57 دلار پردازش می‌کند. ویزا از سوی مقابل ادعا می‌کند که می‌تواند 24000 تراکنش در ثانیه را انجام دهد و بین 1.4 تا 2.5 درصد برای هر تراکنش کارمزد دریافت می‌کند.

توسعه شبکه لایتنینگ (Lightning network)، یک پروتکل لایه 2 که بر روی بلاک چین بیت کوین ساخته شده است، می‌تواند راه حلی برای ظرفیت پایین پردازش شبکه بیت کوین باشد. در همین حال، اتریوم در تلاش برای کاهش قابل توجه کارمزدها و زمان تراکنش‌ با استفاده از فناوری رول آپ لایه 2، مانند ZK-rollups است.

گفتنی است، استیبل کوین ها نیز به یک روش پرداختی محبوب، به ویژه در اقتصادهای نوظهور تبدیل شده‌اند.

 

مترجم: شهریار قلی پور

منبع: Cointelegraph

 

پرسشخ و پاسخ
چرا پرداخت‌های رمزارز به پرداخت ارز فیات ارجحیت دارند؟

نه فقط غیر قابل سانسور بودن، بلکه سهولت استفاده از پرداخت‌های رمزارز آن‌ها را به یک گزینه برتر در تجارت بین‌المللی، خیریه و حتی پرداخت‌های داخلی کشورها تبدیل می‌کند.

انتقادادت وارده به پرداخت های رمزارزی چیست؟

نوسانات قیمت، ریسک مقرراتی، و همچنین کارمزدهای بالای تراکنش و زمان‌های پردازش طولانی از جمله مشکلات اشاره شده توسط منتقدان ارز دیجیتال است.

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×