» آرشیو اخبار » دریافت تغذیه رایگان برای سه میلیون دانش آموز
دریافت تغذیه رایگان برای سه میلیون دانش آموز

دریافت تغذیه رایگان برای سه میلیون دانش آموز

10 شهریور 1401 5

به گزارش گذارنیوز، یوسف نوری شامگاه دیروز در شورای آموزش و پرورش آذربایجان غربی گفت: از مهر ماه امسال با آغاز سال تحصیلی جدید سه میلیون دانش آموز تغذیه رایگان دریافت می‌کنند.

وزیر آموزش و پرورش افزود: تغذیه رایگان دانش آموزان مناطق محروم بعد از ۱۱ سال تعطیلی اجرایی می‌شود.

دریافت تغذیه رایگان برای سه میلیون دانش آموز

تبلیغات جام جهانی قطر

وی با بیان اینکه ۱۶۴ هزار دانش آموز بازمانده از تحصیل در مناطق مختلف کشور طی سال گذشته به چرخه آموزش بازگشتند ادامه داد: محرومیت زدایی و برقراری عدالت آموزشی به صورت جدی پیگیری می‌شود.

نوری با بیان اینکه آموزش و پرورش زیر ساخت اقتصاد است و این موضوع با همراهی و حضور موثر مسوولان و همه بخش‌ها میسر و محقق می‌شود اظهار کرد: حضور با نشاط مردم در کنار مسوولان موجب پیشبرد و پیروزی در تحقق اهداف می‌شود.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به فرمایش رهبر معظم انقلاب اضافه کرد: مسوولان باید بین مردم و در صحنه باشند و در کنار این موارد عدالت را رعایت کنند.

استفاده از ظرفیت هنرستان‌ها برای اشتغال و مهارت آفرینی

این عضو کابینه دولت سیزدهم با تاکید بر تجهیز هنرستان‌های هدفمند و استفاده از ظرفیت آن‌ها برای ایجاد اشتغال و مهارت آموزی اضافه کرد: مدارس و هنرستان‌ها باید ظرفیت تولید و بسته بندی داشته باشند و اگر از ظرفیت‌های بومی و محلی در این راستا استفاده شود استقبال خوبی از موضوع خواهد شد.

وی با بیان اینکه محدودیت‌های موجود فرصتی برای پیشرفت و فعال کردن هنرستان‌ها هستند ادامه داد: برای رونق اشتغال در بخش کشاورزی این استان میتوان از هنرستان‌ها بهره گرفت و این مراکز مکان ایجاد پنج هزار شغل است که در صورت ورود به بخش فرآوری ۱۵ هزار شغل می‌شود از طریق این هنرستان‌ها ایجاد کرد.
وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر افزایش مدارس نمونه دولتی گفت: لازم است که افزایش این مدارس مورد توجه باشد تا بچه‌های روستایی در این مدارس تحصیل کنند.

وی با بیان اینکه آذربایجان غربی دارای ظرفیت در مشارکت خیرین، دستگاه‌ها، نهاد‌های انقلابی و شرکت‌های خصوصی در زمینه تامین فضای آموزشی است گفت: ظرفیت سازی در این زمینه لازم است و باید از خیران در این زمینه بهره‌مند شد.

وزیر آموزش و پرورش در سفری ۲ روزه و با هدف بازدید از روند اجرای پروژه مهر، افتتاح مجتمع بزرگ آموزشی، پرورشی و تفریحی بوتراب خوی، شرکت در شورای آموزش و پرورش آذربایجان غربی و بررسی مسایل و مشکلات آموزشی عصر چهارشنبه به استان آذربایجان غربی سفر کرده است.

منبع: باشگاه

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×