» ارز دیجیتال » درآمد استخراج بیت کوین طی یک ماه با ۵۰ درصد افزایش به ۲۳ میلیون دلار رسید
استخراج

درآمد استخراج بیت کوین طی یک ماه با ۵۰ درصد افزایش به ۲۳ میلیون دلار رسید

10 بهمن 1401 6

همانطور که بیت کوین یک روند صعودی جزئی را نشان می‌دهد، مبارزه یک ساله اکوسیستم‌های ماینینگ متصل برای بقا شروع به ثمربخشی کرده است. در اولین ماه سال 2023، جامعه ماینینگ بیت کوین افزایش 50 درصدی درآمد را از طریق پاداش ماینینگ و کارمزد تراکنش تجربه کرد.

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، همانطور که بیت کوین یک روند صعودی جزئی را نشان می‌دهد، مبارزه یک ساله اکوسیستم‌های ماینینگ متصل برای بقا شروع به ثمربخشی کرده است. در اولین ماه سال 2023، جامعه ماینینگ بیت کوین افزایش 50 درصدی درآمد را از طریق پاداش ماینینگ و کارمزد تراکنش تجربه کرد.

در 28 دسامبر 2022 (7 دی 1401)، درآمد استخراج بیت کوین برای اولین بار از اکتبر 2020 (مهر 1399) به 13.6 میلیون دلار کاهش یافت. این امر، همراه با افزایش قیمت انرژی در بحبوحه تنش‌های ژئوپلیتیک، فشار مالی فوق‌العاده‌ای را بر شرکت‌های ماینینگ تحمیل کرد و برخی را مجبور به تعطیلی کرد.

همانطور که در زیر نشان داده شده است، از آنجایی که بیت کوین در موقعیت مناسبی برای بهبود پایدار قرار دارد، صنعت ماینینگ شاهد رشد 50 درصدی درآمد بر حسب دلار آمریکا بود.

تبلیغات جام جهانی قطر

استخراج

درآمد استخراج بیت کوین از 15.3 میلیون دلار در 1 ژانویه (11 دی) به نزدیک 23 میلیون دلار در بازه زمانی 30 روزه افزایش یافت.

همانطور که ماینرهای بیشتری به قدرت می‌پیوندند و شبکه غیرمتمرکز بیت کوین را ایمن می‌کنند، نرخ هش یا همان هش‌ریت همچنان به بالاترین حد خود می‌رسد. در زمان نگارش این مقاله، نرخ هش بیت کوین در حدود 300 اگزاهش در ثانیه بود.

یکی از بزرگترین انتقادات به بیت کوین، نیاز به انرژی بالا برای اجرای مکانیسم اجماع اثبات کار است. در اکتبر 2022 (مهر 1401)، کوین تلگراف گزارش داد که بیت کوین شاهد افزایش 41 درصدی مصرف انرژی در مقایسه با سال گذشته بوده است.

استخراج

با این حال، تلاش برای ایجاد انرژی سبزتر برای تأمین انرژی ماینینگ بیت کوین، با هدف حل این مخمصه است. یک شرکت استخراج اخیراً از منبع انرژی در مالاوی، کشوری محصور در خشکی در جنوب شرقی آفریقا، استفاده کرده است.

1600 خانواده به این مینی شبکه آبی راه دور در کوه‌های جنوب مالاوی متصل شدند. آنها 50 کیلووات انرژی رشته‌ای دارند که ما در حال آزمایش آن به عنوان یک سایت جدید استخراج بیت کوین هستیم.

همانطور که کوین تلگراف گزارش داد، این پروژه  که توسط گریدلس (Gridless) انجام شده است، از 50 کیلووات انرژی رشته‌ای برای آزمایش به عنوان یک سایت جدید ماینینگ بیت‌کوین استفاده می‌کند.

اریک هرسمن (Erik Hersman)، یکی از بنیانگذاران و مدیرعامل گریدلس، در مورد تأثیر کلی این ابتکار گفت: «توسعه‌دهنده برق این نیروگاه‌ها را چند سال پیش ساخته بود، اما آنها قادر به گسترش به خانواده‌های بیشتری نبودند، زیرا به سختی سودآور بود و توان خرید بیشتر برای اتصال خانواده‌های بیشتر را نداشت. بنابراین، معامله ما به آنها اجازه داد که فوراً 200 متر دیگر بخرند تا خانواده‌های بیشتری را به هم متصل کنند.»

علاوه بر این، ردپای زیست محیطی تأسیسات استخراج بیت کوین کم است، زیرا صرفاً از انرژی آبی مبتنی بر رودخانه استفاده می‌کند.

 

سلب مسئولیت: تلاش گذارنیوز مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم:‌ مهدی گچلو

ویراستار: تارا هدایتی

منبع: Cointelegraph

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×