» آرشیو اخبار » خروج 10 هزار واحد بیت کوین از یک کیف پول‌ بعد از 9 سال
خروج 10 هزار واحد بیت کوین از یک کیف پول‌ بعد از 9 سال

خروج 10 هزار واحد بیت کوین از یک کیف پول‌ بعد از 9 سال

8 شهریور 1401 10

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، بیت کوین هایی که آخرین بار 9 سال پیش در دوران بی‌قانونی رمزارزها جابجا شده بودند، اکنون دوباره از آدرس خود خارج شده‌اند. داده‌های آن‌چین (On-chain) نشان می‌دهد که چنین رویدادهایی حاکی از آن است که بیت کوین به نقطه اوج خود رسیده است.

 

اکنون جابجایی ده هزار بیت کوینی که از سال 2013 دست نخورده بودند، سوالاتی را برای هولدرهای بیت کوین ایجاد کرده است.

تبلیغات جام جهانی قطر

داده‌های آن‌چین در 28 تا 29 آگوست (6 و 7 شهریور) تأیید می‌کند که بخش بزرگی از BTC ها پس از نزدیک به یک دهه دوباره نقد شده است.

 

جابجایی بیت کوین های یک دهه قبل

تحلیلگران ابتدا با مشاهده گنجانده شدن 5000 واحد BTC در یک بلوک بلاکچین، متوجه حجم بالای تراکنش های عجیب این آخر هفته شدند.

یک روز بعد تقریباً 5000 بیتکوین متعلق به همان کیف پول که از سال 2013 دست نخورده باقی مانده بود، جابجا شد.

در مجموع، 10000 واحد BTC برای اولین بار از سال 2013 منتقل شد و اکنون تحلیلگران آنچین در مورد انگیزه این نهنگ کنجکاو هستند.

طبق تجزیه و تحلیل آدرس مقصد، این رمزارزها برای فروش به صرافی ارسال نشده است. بلکه آنها بین تعداد زیادی کیف پول جدید تقسیم شده‌اند.

مارتون (Maartunn)، یکی از متخصصان پلتفرم تحلیل بلاکچین کریپتو کوانت (CryptoQuant)، با نظر به استدلال پشت این اقدام، اظهار کرد که «حفظ حریم خصوصی» می‌تواند علت این جابجایی‌ها باشد.

مارتون به نظرات کی یانگ جو (Ki Young Ju)، مدیر عامل کریپتو کوانت استناد کرد که هفته گذشته گفته بود کسانی که BTC های «قدیمی‌تر» دارند، به‌ویژه در مقادیر زیاد، احتمالاً باید از جلب توجهات به ثروت به شدت افزایش یافته خود اجتناب کنند. گفتنی است، در سال 2013، قیمت بیتکوین حداکثر حدود 1165 دلار بود.

از نظر کی یانگ، این سکه‌ها «در دوران بی‌قانونی رمزارزها ضرب شده بودند».

کریپتو کوانت در خصوص بخش از جابجایی‌هایی بیت کوین های قدیمی در 3 اگوست گفت: «ما کشف کردیم که این نهنگ‌ها بسیار محتمل هستند: الف) دور اندیشان اولیه‌ای که بیت کوین را از طریق استخراج و ترید جمع‌آوری کرده بودند و ب) بیت کوین های مربوط به صرافی Cryptsy درست قبل از هک شدن آن.»

 

تنها شش تراکنش از این قبیل در تاریخ بیت کوین

در همین حال، فیلیپ سوئیفت (Philip Swift) خالق پلتفرم تحلیل بلاکچین LookIntoBitcoin، این تراکنش‌ها را طبق شاخص سایه نهنگ‌ها (Whale Shadows)، مورد بررسی قرار داده است.

این شاخص به وضوح نشان می دهد که دو جهش در سکه های قدیمی رخ داده است، این داده ها باعث بحث در مورد تأثیر آنها بر قیمت فعلی BTC شده است

همانطور که فیلیپ سوئیفت و کریپتو کوانت اظهار داشتند، چنین جهش هایی نشانگر نقطه اوج قیمت بیت کوین در طول تاریخ آن بوده است.

 

خروج 10 هزار واحد بیت کوین از یک کیف پول‌ بعد از 9 سال

نمودار شاخص سایه نهنگ‌های بیت کوین. منبع: فیلیپ سوئیفت/ توییتر

سایر تحلیلگران شبکه های اجتماعی حتی اظهار کردند که این رمزارزها به صرافی منحل شده ام تی گاکس (Mt. Gox) مرتبط است.

همانطور که کوین تلگراف گزارش داد، ترس از فروش BTC توسط این صرافی در این آخر هفته در نهایت بی اساس به نظر می رسد.

مترجم: شهریار قلی پور

منبع: Cointelegraph

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×