» ارز دیجیتال » حس لامسه و بویایی مورد مهم بعدی برای متاورس
متاورس

حس لامسه و بویایی مورد مهم بعدی برای متاورس

19 دی 1401 9

حس بویایی به تجربه واقعیت مجازی (VR) اضافه شده است که توسط شرکت‌های متاورس متمرکز در نمایشگاه کانسیومر الکترونیک (Consumer Electronics) (CES) 2023 به نمایش گذاشته شد.

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، حس بویایی به تجربه واقعیت مجازی (VR) اضافه شده است که توسط شرکت‌های متاورس متمرکز در نمایشگاه کانسیومر الکترونیک (Consumer Electronics) (CES) 2023 به نمایش گذاشته شد.

گزارشی از شرکت مشاوره مکنزی و کمپانی (McKinsey & Company) پیش‌بینی کرد که متاورس به طور بالقوه می‌تواند تا سال 2030 (1409) ارزش 5 تریلیون دلاری ایجاد کند. با این حال، این گزارش اشاره کرد که موفقیت متاورس به جنبه انسانی توسعه‌یافته‌تری نیاز دارد که تجربیات مثبتی را به کاربرانش ارائه می‌کند. یکی از این کاتالیزورها ممکن است ادغام حس بویایی و لامسه در تجربیات واقعیت مجازی باشد که در نمایشگاه اخیر CES به نمایش گذاشته شد.

همانطور که توسط فورچون (Fortune) گزارش شده است، یکی از شرکت‌هایی به نام اُ.وی.آر تکنولوژی (OVR Technology) یک هدست با ظرفی برای هشت رایحه نشان داد که می‌توان آن را با هم مخلوط کرد و رایحه‌های مختلفی ایجاد کرد. طبق گزارش‌ها، هدست واقعیت مجازی قرار است اواخر سال 2023 عرضه شود. نسخه قبلی که برای بازاریابی عطر استفاده می‌شد، به کاربران اجازه می‌دهد محیط‌های مختلف از گل ختمی گرفته تا یک بستر گل رز را بو کنند.

تبلیغات جام جهانی قطر

به گفته آرون ویزیسکی (Aaron Wisniewski)، مدیر عامل اُ.وی.آر تکنولوژی، واقعیت توسعه یافته به زودی با تجارت، سرگرمی، ارتباطات اجتماعی، آموزش و رفاه ادغام خواهد شد. مدیر عامل شرکت تاکید کرد که رایحه به این تجربیات قدرت بی نظیری می‌دهد.

متاورس

یکی از مدیران شرکت فایرفلیر گیمز (FireFlare Games)، آرورا تونسند (Aurora Townsend)، به اشتراک گذاشت که شرکت آنها یک برنامه دوستیابی VR را راه‌اندازی خواهد کرد که احساساتی مانند لمس را نیز در خود جای می‌دهد.

در همین حال، مصرف کنندگان ممکن است با توسعه جدید خیلی هیجان زده نباشند. یکی از شرکت کنندگان CES، اوزان اوزاسکینلی (Ozan Ozaskinli)، برخی از محصولات لمسی را آزمایش کرد و تاکید کرد که در حال حاضر “دور از واقعیت” است. با این حال، مشاور فناوری همچنین گفت که به طور بالقوه می‌توان آن را در جلسات آنلاین ادغام کرد، زیرا از طریق این فناوری، کاربران واقعاً می‌توانند چیزی را احساس کنند.

در سال 2022، فناوری بلاکچین و متاورس رویداد CES را طوفانی کردند. چهره‌های مختلفی در فضای کریپتو در این رویداد شرکت کردند، از جمله مدیرانی از شبکه FTX و سلسیوس که اکنون درگیر شده‌اند. برندها از طریق غرفه‌های خود از جمله سامسونگ، با اعلام پلتفرم NFT، تحولات بلاکچین و متاورس را به نمایش گذاشتند.

 

سلب مسئولیت: تلاش گذارنیوز مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم:‌ مهدی گچلو

ویراستار: تارا هدایتی

منبع: Cointelegraph

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×