» آرشیو اخبار » حجم معاملات صرافی‌‌های رمزارزی در پایین‌ترین سطح 2 سال اخیر
معاملات صرافی

حجم معاملات صرافی‌‌های رمزارزی در پایین‌ترین سطح 2 سال اخیر

11 دی 1401 5

میانگین متحرک هفت روزه حجم معاملات در صرافی‌های رمزارزی به رقم 352.6 میلیون دلار رسیده است که 47.6 درصد نسبت به نوامبر سال جاری کاهش داشته است‌.

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، بر اساس گزارش وبسایت خبری The Block، حجم معاملات صرافی‌های رمزارزی در سال 2022 به پایین‌ترین سطح خود طی دو سال گذشته رسیده است.

حجم معاملات صرافی
حجم معاملات صرافی‌ها؛ منبع: Cryptocompare

سقوط حجم معاملات در صرافی‌ها

میانگین متحرک هفت روزه حجم معاملات در صرافی‌های رمزارزی به رقم 352.6 میلیون دلار رسیده است که 47.6 درصد نسبت به نوامبر سال جاری کاهش داشته است. حجم معاملات رمزارزها در صرافی‌ها از دسامبر 2020 (آذر 99) یعنی زمانی که بیت کوین با قیمتی در حدود 20 هزار دلار معامله می‌شد، به این اندازه پایین نبوده است.

قیمت ارزهای دیجیتال برتر بازار در سال 2022 به میزان قابل توجهی کاهش یافت، به طوری که در ماه دسامبر، تا مرز 16 هزار دلار رسید. این درحالی است که ژانویه 2022 این رمزارز با قیمتی در حدود 47 هزار دلار دست به دست می‌شد.

تبلیغات جام جهانی قطر
نمودار قیمت بیت کوین در صرافی
نمودار قیمت بیت کوین؛ منبع: Cryptocompare

سقوط سنگین صرافی بزرگ ارزهای دیجیتال اف تی ایکس (FTX)، که روز 11 نوامبر (20 آبان) همزمان با تشکیل پرونده ورشکستگی فصل 11 اتفاق افتاد، زمینه‌ساز کاهش 50 درصدی حجم معاملات ارزهای دیجیتال شد. به گفته وب‌سایت ردیاب قیمت ارزهای دیجیتال کوین مارکت کپ (CoinMarketCap)، توکن بومی صرافی اف تی ایکس (FTX) یعنی FTT پس از تشکیل پرونده ورشکستگی، 96 درصد سقوط کرد و اکنون با قیمت 0.84 دلار معامله می‌شود.

ناگفته نماند که در طول سال‌های اخیر، همیشه همزمان با آغاز تعطیلات کریسمس، کاهش چشمگیری را در حجم معاملات شاهد بوده‌ایم. ولی امسال این کاهش، به ویژه برای NFTها، برای دومین سال متوالی، بسیار ملموس بوده است.

 

سلب مسئولیت: تلاش گذارنیوز مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم: مرضیه مظاهری

ویراستار: تارا هدایتی

منبع: theblock

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×