» آرشیو اخبار » جهش چشمگیر فانتوم بعد از ادغام با آکسلار نتورک
فانتوم

جهش چشمگیر فانتوم بعد از ادغام با آکسلار نتورک

10 بهمن 1401 5

فانتوم در بازه زمانی هفت روزه حدود 38 درصد رشد کرده و عملکرد بهتری نسبت به دارایی‌های اصلی بازار مانند اتریوم، کاردانو، ریپل و بیت‌کوین از خود نشان داده است.

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، فانتوم (FTM) یکی از رمزارزهایی است که در سال 2023 عملکرد قابل قبولی از خود نشان داده است. این رمزارز طی چند هفته اخیر موفق شده است که دستاوردهای چشمگیری به دست آورد. پس از سقوط بازار در اواخر سال 2022، فانتوم (FTM) سال جدید را با قیمتی در حدود 0.2007 دلار آغاز کرد و این رقم نشان دهنده کاهشی 94.19 درصدی نسبت به رکورد تاریخی آن یعنی 3.46 دلار بود.

پس از آن، همزمان با تلاش کل بازار کریپتو برای بهبود، فانتوم (FTM) به یکی از رمزارزهای خاصی تبدیل شد که مورد توجه سرمایه‌گذاران زیادی قرار گرفت و همین امر موجب شد قیمت آن از ابتدای سال 2023 بیش از 136 درصد افزایش یابد.

بر اساس داده‌های وبسایت مرجع کوین مارکت کپ (CoinMarketCap)، این رمزارز در بازه زمانی هفت روزه حدود 38 درصد رشد کرده و به این ترتیب عملکرد بهتری نسبت به دارایی‌های اصلی بازار مانند اتریوم (ETH)، کاردانو (ADA)، ریپل (XRP) و بیت‌کوین (BTC) از خود نشان داده است. این رقم اکنون به حدود 30 درصد رسیده است.

تبلیغات جام جهانی قطر

با وجود اینکه فانتوم (FTM) از همان هفته اول سال جدید، روندی صعودی را در پیش گرفت، به طور خاص، روند افزایش قیمت آن در یک هفته گذشته را می‌توان به ادغام اخیر فانتوم با شبکه آکسلار (Axelar Network) نسبت داد. روز 24 ژانویه (4 بهمن)، بنیاد فانتوم از آغاز همکاری خود با آکسلار خبر داد و گفت این شبکه، قابلیت ارتباطات میان زنجیره‌ای را به فانتوم خواهد افزود.

در زمان نگارش این مطلب، FTM با رشد 3.35 درصدی در تایم فریم روزانه، با قیمت 0.4738 دلار معامله می‌شود. بر اساس داده‌های کوین مارکت کپ (CoinMarketCap)، حجم معاملات روزانه FTM در حال حاضر معادل 240.7 میلیون دلار و ارزش کل بازار آن 1.312 میلیارد دلار است.

نمودار روزانه فانتوم
نمودار روزانه فانتوم/دلار آمریکا؛ منبع: CoinMarketCap

ادغام با آکسلار برای کاربران فانتوم به چه معناست؟

بر اساس پست وبلاگی که بنیاد فانتوم منتشر کرده است، “آکسلار یک شبکه بلاکچین است که با اتصال زنجیره‌های بلوکی به یکدیگر، قابلیت همکاری جهانی در فضای وب 3 را فراهم می‌سازد. اساساً آکسلار به عنوان یک رسانه برای برقراری ارتباط و انتقال ارزش میان چندین بلاکچین عمل می‌کند.

پس از ادغام با شبکه آکسلار، FTM به طور خودکار به بخشی از یک اکوسیستم تبدیل می‌شود که از بیش از 30 بلاکچین مختلف تشکیل شده و همگی قادر به تعامل یکپارچه با یکدیگر هستند.

توسعه دهندگان فانتوم می‌توانند با استفاده از پروتکل General Message Passing (GMP)، به راحتی به کدهای تماس هوشمند در هر زنجیره متصل به آکسلار دسترسی پیدا کنند. این پروتکل به برنامه‌های غیرمتمرکز (dApps) و کاربران این امکان را می‌دهد که داده‌ها و فراخوان‌های عملی خود را از طریق زنجیره‌های متعدد در اکوسیستم آکسلار ارسال و دریافت نمایند.

یکی دیگر از مزایای ادغام فانتوم با آکسلار، افزودن قابلیت سوآپ میان زنجیره‌ای با یک کلیک در بزرگترین صرافی غیرمتمرکز این پلتفرم، یعنی اسپوکی سوآپ (SpookySwap) است. با استفاده از پروتکل مبتنی بر آکسلار اسکوئید (Squid)، کاربران این صرافی می‌توانند به طور یکپارچه توکن‌های بومی زنجیره‌های مختلف را با یک کلیک با هم تعویض کنند.

ازجمله بلاکچین‌هایی که در کنار فانتوم در شبکه آکسلار فعالیت دارند می‌توان به آربیتروم، مون‌بیم (Moonbeam)، پالیگان و اسموسیس (Osmosis) اشاره کرد.

 

سلب مسئولیت: تلاش گذارنیوز مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم: مرضیه مظاهری

ویراستار: تارا هدایتی

منبع: newsbtc

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×