» آرشیو اخبار » جنسیس گلوبال برای اعلام ورشکستگی آماده می‌شود
جنسیس

جنسیس گلوبال برای اعلام ورشکستگی آماده می‌شود

29 دی 1401 8

شرکت وام‌دهی ارزهای دیجیتال جنسیس گلوبال کپیتال، زیرمجموعه‌ گروه دیجیتال کارنسی (Digital Currency Group)، برای اعلام ورشکستگی در اوایل این هفته آماده می‌شود.

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، شرکت وام‌دهی ارزهای دیجیتال جنسیس گلوبال کپیتال (Genesis Global Capital)، یکی از زیرمجموعه‌های گروه دیجیتال کارنسی (Digital Currency Group)، برای اعلام ورشکستگی در اوایل این هفته آماده می‌شود.

ورشکستگی جنسیس

چه چیزی جنسیس را در سراشیبی سقوط انداخت؟

براساس گزارش روز 18 ژانویه (28 دی) بلومبرگ، جنسیس قبلاً اعلام کرده بود که اگر نتواند در بحبوحه بحران نقدینگی خود، سرمایه کافی جمع‌آوری کند، گزینه بررسی پرونده ورشکستگی را روی میز دارد. این درست وضعیتی است که صرافی ارزهای دیجیتال اف تی ایکس (FTX) در ماه نوامبر (آبان)، قبل از تشکیل پرونده فصل 11 با آن مواجه بود. بلومبرگ با استناد به اظهارات چند منبع آگاه، گزارش داد که جنسیس این هفته اعلام ورشکستگی خواهد کرد.

تبلیغات جام جهانی قطر

این گزارش پس از آن منتشر شد که کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) روز 12 ژانویه (22 دی) اعلام کرد که جنسیس و صرافی رمزنگاری جمینی (Gemini) را به ارائه اوراق بهادار ثبت نشده از طریق برنامه “Earn” متهم کرده است. این پرونده همچنان در جریان است.

کامرون وینکلووس (Cameron Winklevoss)، یکی از بنیان‌گذاران جمینی، چندین نامه سرگشاده نیز از طریق رسانه‌های اجتماعی منتشر کرده است و با مخاطب قرار دادن بری سیلبرت (Barry Silbert)، مدیر عامل دیجیتال کارنسی گروپ، مدعی شده است که جنسیس 900 میلیون دلار بابت وجوهی که جمینی به عنوان بخشی از همان برنامه به آن وام داده است، به این صرافی بدهکار است. دیجیتال کارنسی گروپ  (DCG) ادعاهای وینکلووس را “حملاتی مخرب، جعلی و افتراآمیز” خواند.

به عقیده بسیاری، بخش زیادی از مشکلات نقدینگی گزارش شده می‌تواند ناشی از فروپاشی شرکت سرمایه‌گذاری خطرپذیر ارزهای دیجیتال تری‌اروز کپیتال (Three Arrows Capital) در سال 2022 باشد. سیلبرت اوایل ژانویه به سهامداران خود گفت که تری‌اروز 447.5 میلیون دلار و 4550 واحد بیت کوین به جنسیس بدهکار است که ارزش آن در آن زمان به حدود 78 میلیون دلار می‌رسید.

با این حال، جنسیس پیش از ورشکستگی صرافی اف تی ایکس (FTX) در ماه نوامبر، حدود 175 میلیون دلار در این صرافی داشت که احتمالاً به بحران نقدینگی و تسریع روند ورشکستگی احتمالی این شرکت دامن زده است. جنسیس پس از تشکیل پرونده ورشکستگی اف تی ایکس (FTX)، برداشت‌های خود را به حالت تعلیق درآورد.

اگر جنسیس نیز اعلام ورشکستگی کند، آخرین مورد از رشته سقوط‌های پی‌درپی در صنعت کرپتو پس از ترافرم لبز، وویجر دیجیتال، سلسیوس نتورک، تری‌اروز کپیتال، اف تی ایکس و بلاک‌فای خواهد بود.

 

سلب مسئولیت: تلاش گذارنیوز مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم: مرضیه مظاهری

ویراستار: تارا هدایتی

منبع: cointelegraph

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×