» ارز دیجیتال » جمع بندی بازار رمزارز؛ تجزیه و تحلیل قیمت بیت کوین، اتریوم، نکسو و مینا

جمع بندی بازار رمزارز؛ تجزیه و تحلیل قیمت بیت کوین، اتریوم، نکسو و مینا

16 آبان 1401 3

بازار جهانی کریپتو طی چند ساعت گذشته نتوانست ارزش خود را حفظ کند. به همین دلیل ارزش بیت کوین (BTC)، اتریوم (ETH) و دیگر رمزارزها کاهش یافته است. با کاهش ارزش این کوین ها، ورود سرمایه به این صنعت نیز کاهش یافته است.

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، بازار رمزارز طی چند ساعت گذشته نتوانست ارزش خود را حفظ کند و در پی آن ارزش بیت کوین (BTC)، اتریوم (ETH) و دیگر رمزارزها کاهش یافته است. با کاهش ارزش این کوین ها، ورود سرمایه به این صنعت نیز کاهش یافته است. نوسانات کاهشی مدتی است که در بازار رمزارز ادامه یافته و این امر باعث شده که نوعی عدم قطعیت در مورد آینده بازار ایجاد شود. این روند کاهشی و عدم قطعیت عمدتاً از وضعیت اقتصاد ایالات متحده سرچشمه می گیرد.

از طرف دیگر، پس از اینکه هکر معروف به «آقای کلاه سفید» دارایی های پلتفرم مالی پی نتورک (PNetwork) را ربود، به دلیل تاخیر این پلتفرم برای ارتباط گیری با این هکر برای مذاکره، صرافی هیوبی (Huobi) متحمل ضررهای زیادی شده است. درگیری بین پی نتورک و هیوبی بر سر آسیب‌پذیری قرارداد هوشمند گالا بود، زیرا پس از هک کلاه سفید ضرر زیادی به هیوبی وارد شده است. این صرافی نتوانست به موقع در مورد حمله کلاه سفید، مطلع شود. هیوبی ادعا کرد که این حمله به صورت برنامه ریزی شده صورت گرفت و به همین دلیل با این صرافی درباره وقوع حمله به موقع تماس گرفته نشد. طبق ادعای این شرکت، هدف از این حمله تخلیه دارایی های صرافی بود.

شایان ذکر است که این هکر ۱۰ آگوست ۲۰۲۱ (۱۹ مرداد ۱۴۰۰) ۶۱۰ میلیون دلار از سرمایه‌ این پلتفرم را دزدیده بود. تیم پالیگان در ازای بازگشت دارایی ها، جایزه‌ 500 هزار دلاری تعیین کرد، اما هکر کلاه‌ سفید این پاداش را نپذیرفت و گفت: پی نتورک مبلغی به‌ عنوان پاداش پیشنهاد داد، اما من هرگز پاسخی به این پیشنهاد ندادم؛ در عوض تمامی آن مبلغ را به پی نتورک برمی‌ گردانم.

تبلیغات جام جهانی قطر

پی نتورک جزئیات و نحوه حمله را منتشر کرده است. این پلتفرم اما مدعی شده است که قبل از تعلیق تمامی تراکنش‌های BEP20 از جمله تراکنش‌ها و سپرده ‌گذاری های مربوط به گالا (GALA) و هیوبی (Huobi) تماس گرفته است. با این حال، پی نتورک ادعا می کند که این ارتباط بی اثر بوده و هیچ پاسخی را در پی نخواهد داشت. ارزش قیمت گالا در نتیجه حمله کلاه سفید 20 درصد کاهش یافت.

در ادامه مروری کوتاه بر وضعیت فعلی بازار و تجزیه و تحلیل عملکرد بیت کوین، اتریوم و سایر رمزارز خواهیم داشت.

 

بیت کوین در ضرر

بر اساس تحقیقات جدید در مورد روند بیت کوین، معامله گران انتظار دارند که قیمت این رمزارز در سه ماهه چهارم به 30,000 دلار برسد. معاملات آپشن، مشتقات مالی هستند که در آن دو طرف قراردادی توافق می‌کنند که یک دارایی را به قیمت اعلام شده قبل از تاریخ سررسید معامله کنند. اگر این تغییرات صورت گیرد به نفع کل بازار خواهد بود.

بیت کوین

 

جدیدترین نوسانات بیت کوین نشان دهنده ادامه روند نزولی است. آخرین داده‌ها در 24 ساعت گذشته 1.01 درصد زیان را نشان می‌ دهند. با این وجود عملکرد هفتگی این رمزارز نشانگر افزایش 2.60 درصدی است.

بیت کوین در حال حاضر در سطح 21020.74 دلار در حال معامله بوده و ارزش بازار این رمزارز 404,230,873,689 دلار تخمین زده می شود. همچنین حجم معاملات 24 ساعته آن نیز حدود 37,166,660,778 دلار است.

 

اتریوم (ETH) در پایین ترین سطح  قرار دارد

شرکت مایکرواستراتژی (MicroStrategy) می توانست با سرمایه گذاری در اتریوم به جای بیت کوین، 108 درصد سود بیشتری کسب کند. این شرکت هوش تجاری آمریکایی یکی از مشهورترین شرکت هایی است که بخشی از ترازنامه خود را به بیت کوین اختصاص داده است، اما اگر روی اتریوم سرمایه گذاری می کرد، سود بیشتری را به دست می آورد.

اتریوم

عملکرد اتریوم نیز تداوم روندی کاهشی را نشان می دهد. داده های اخیر گویای آن است که این رمزارز در روز گذشته 1.83 درصد کاهش یافته است. با این وجود عملکرد هفتگی افزایش 1.10 درصدی را نشان می دهد.

اتریوم در حال حاضر در محدوده 1588.54 دلار قرار دارد. ارزش بازار این رمزارز 194,595,969,214 دلار برآورد شده و حجم معاملات 24 ساعته این رمزارز حدود 12,410,699,901 دلار است.

 

نکسو در سود

با وجود روند کاهشی بسیاری از رمزارزهای مطرح در بازار، اما نکسو (Nexo ) در مقایسه با سایرین روند متفاوتی را نشان داده است. داده های اخیر این رمزارز نشان می دهد که در 24 ساعت گذشته 1.44 درصد افزایش یافته است. عملکرد هفتگی این کوین افزایش 1.78 درصدی را نشان می دهد. ارزش نکسو در حال حاضر در محدوده 1.01 دلار است.

نکسو

ارزش بازار نکسو 564,969,700 دلار برآورد شده و حجم معاملات 24 ساعته این رمزارز حدود 5515912 دلار است.

 

رمزارز مینا چه مسیری را در پیش گرفته است؟

ارزش مینا ( MIN) نیز طی ساعات اخیر سیر نزولی داشته است. داده های 24 ساعته نشان می دهد که این رمزارز در روز گذشته با ریزش 4.40 درصدی همراه بوده؛ اما عملکرد هفتگی حاکی از آن است که 4.92 درصد به ارزش این رمزارز افزوده شده است. مینا در حال حاضر در محدوده قیمتی 0.7073 دلار معامله می شود.

مینا

ارزش بازار مینا 518,904,012 دلار برآورد شده است. حجم معاملات 24 ساعته این رمزارز حدود 21,629,015 دلار و همچنین عرضه در گردش آن حدود 732,925,624 است.

 

فرجام سخن

بازار جهانی کریپتو طی روز گذشته شاهد هیچ تغییری نبوده است. عملکرد بیت‌کوین، اتریوم و سایرین همچنان روند نزولی از خود به نمایش می گذارد. با ادامه روند نزولی، احتمال کاهش ارزش بازار کریپتو نیز وجود دارد. ارزش بازار جهانی کریپتو نیز در مسیر کاهش قرار گرفته و طبق این تخمین ها احتمالاً این ارزش به 1.04 تریلیون دلار برسد.

مترجم: سیده مریم سیدان

ویراستار: تارا هدایتی

منبع: cryptopolitan

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×