» آرشیو اخبار » جفت دلار به ین تحت تأثیر اختلاف نظر سیاست‌گذاران
جفت ارز ین به دلار

جفت دلار به ین تحت تأثیر اختلاف نظر سیاست‌گذاران

6 بهمن 1401 7

به نظر می‌رسد که حرکت جفت دلار به ین در بازار نزولی است؛ چرا که فدرال رزرو احتمالاً از طرح سیاست تهاجمی خود عقب‌نشینی کرده، و در نشست 1 فوریه خود نرخ بهره را به میزان 25 واحد افزایش خواهد داد.

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، به نظر می‌رسد که سیاست‌گذاران بانک مرکزی ژاپن (BOJ) همچنان در مورد دستمزد و همچنین چشم‌انداز تورم اختلاف نظر دارند. بسیاری از اعضای هیئت مدیره بانک ژاپن بر لزوم حفظ سیاست‌های پولی سست برای حمایت از اقتصاد و نیز کمک به شرکت‌ها برای افزایش حقوق و دستمزد توافق دارند.

جفت ارز دلار به ین در روز پنجشنبه پس از سخنرانی بانک مرکزی ژاپن (BOJ) در آخرین نشست، نشان داد که سیاست گذاران در مورد چشم‌انداز دستیابی به هدف تورم 2 درصدی خود اختلاف نظر دارند. از سوی دیگر گمانه‌زنی‌های مربوط به زمان‌بری افزایش پایدار دستمزدها در حال کاهش است.

در ساعت 02:45 به وقت گرینویچ، جفت‌ارز دلار به ین (USD/JPY) در رنج 129.407 معامله می‌شود که 0.185 یا -0.14 درصد کاهش نشان می‌دهد. روز چهارشنبه، صندوق سهام جفت‌ارز (FXY) به 71.97 دلار رسید که 0.29 دلار یا 0.41 درصد افزایش داشت.

تبلیغات جام جهانی قطر

بانک ژاپن (BOJ) نرخ بهره را پایین نگه داشت تا از آن به عنوان ابزاری برای تقویت سقف بازده استفاده کند

در نشست 17 و 18 ژانویه، BOJ نرخ بهره بسیار پایین را تصویب و حفظ کرد، اما ابزار سیاست پولی را تقویت کرد تا از شکستن سقف 0.5 درصدی اوراق قرضه 10 ساله که یک ماه پیش تعیین شده بود، جلوگیری کند.

خرید گسترده اواراق قرضه بانک مرکزی جهت دفاع از سقف بازدهی، انتقاد فعالان بازار را در پی داشته است؛ چرا که بر این باورند، باعث تحریف شکل منحنی بازدهی و تخلیه نقدینگی بازار شده است.

با این حال، همگی این موارد نشان می‌دهد که این بانک بر لزوم پایین نگه داشتن نرخ بهره بلند مدت متمرکز است، که نشان می‌دهد بانک مرکزی ژاپن عجله‌ای برای تغییر برنامه اقتصادی محرک و سست خود ندارد.

دلار به ین

چشم‌انداز کوتاه مدت جفت دلار به ین

به نظر می‌رسد که حرکت جفت دلار به ین در بازار نزولی است؛ چرا که فدرال رزرو احتمالاً از طرح سیاست تهاجمی خود عقب‌نشینی کرده، و در نشست 1 فوریه خود نرخ بهره را به میزان 25 واحد افزایش خواهد داد. از سوی دیگر شاخص قیمت مصرف کننده ژاپن در ماه دسامبر به بالاترین حد خود در 41 سال اخیر رسیده، که در نهایت بانک مرکزی را مجبور به خروج تدریجی از نرخ‌های بهره بسیار پایین خواهد نمود.

به نظر می‌رسد که خرس‌های جفت دلار به ین باید تا آوریل منتظر بمانند، زیرا در این زمان بانک مرکزی ژاپن احتمالاً یک حرکت جنگ‌طلبانه انجام خواهد داد. شایان ذکر است که در همین زمان، دوره مدیریت هاروهیکو کورودا (رئیس بانک مرکزی ژاپن) به اتمام می‌رسد. وی اخیراً بر لزوم سیاست‌های پولی سست، تا زمانی که دستمزدها به اندازه کافی افزایش یابد و تورم به محدوده هدف 2 درصدی برسد، تأکید کرده بود.

در حال حاضر معامله‌گران به دنبال هر نشانه‌ای از کاهش سیاست‌های تهاجمی فدرال رزرو هستند. و این به خودی می‌تواند فشار بیشتری را به جفت دلار به ین (USD/JPY) وارد نماید.

برای مشاهده و دریافت آخرین اخبار مربوط به بازار طلا، ارز و نفت کلیک نمایید.

سلب مسئولیت: تلاش گذارنیوز مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم: لیلا درخشان

ویراستار: تارا هدایتی

منبع :  fxempire

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×