» آرشیو اخبار » تیم درِیپر هنوز به بیت کوین 250 هزار دلاری باور دارد
تیم درِیپر

تیم درِیپر هنوز به بیت کوین 250 هزار دلاری باور دارد

30 آبان 1401 2

تیم درِیپر هنوز معتقد است که وقتی بازار بهبود یافته و مردم، به ویژه زنان، برای خرید روزانه خود از بیت کوین استفاده کنند، این دارایی به هدف 250 هزاردلاری خواهد رسید

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، تیم درِیپر (Tim Draper) میلیاردر و سرمایه‌گذار خطرپذیر آمریکایی، علی‌رغم زمستان طولانی رمزارزها که با سقوط ناگهانی صرافی اِف‌تی‌ایکس (FTX) تشدید شد، دیدگاه صعودی خود درباره بیت‌کوین را تکرار کرد.

درِیپر، ژوئن گذشته (خرداد 1400)، همزمان با بازار صعودی آن سال، پیش‌بینی کرد که رمزارز برتر بازار یعنی بیت کوین (BTC)، تا پایان سال 2022 به مرز 250 هزار دلار می‌رسد. هرچند، تحقق پیش‌بینی او امسال تقریباً بعید به نظر می‌رسد زیرا، این دارایی دیجیتال در حال حاضر با قیمتی زیر 17 هزار دلار معامله می‌شود.

باور راسخ دریپر به بیت کوین

تبلیغات جام جهانی قطر

زنان و خرده فروشان دو عامل هدایت بیت کوین به سمت 250 هزار دلار

با این وجود، این میلیاردر معروف هنوز بر این باور است که بیت کوین به هدف 250 هزار دلاری خواهد رسید، ولی این مهم احتمالاً زمانی محقق می‌گردد که بازار به طور کلی بهبود یافته و مردم، به ویژه زنان، برای خرید روزانه خود از این ارز دیجیتال استفاده کنند؛ چرا که به گفته درِیپر، زنان 80 درصد از کل هزینه‌های خرده فروشی، شامل خوراک، پوشاک و مسکن خانواده را در اختیار دارند.

او افزود، همگی می‌دانیم که علاقه زنان به ارزهای دیجیتال بهبود یافته است. در گذشته کنترل 7.14 درصد از کیف پول‌های بیت کوین در اختیار زنان قرار داشت، اما امروز این رقم بیش از دو برابر شده و به 16.6 درصد رسیده است.

به عقیده وی، پس از زنان، این بازرگانان هستند که با شروع پذیرش گسترده بیت کوین برای پرداخت‌های خود، می‌توانند به جهش آن کمک کنند.

«وقتی زنان متوجه شوند که می‌توانند با پرداخت هزینه‌های خود از طریق بیت‌کوین تخفیف دریافت کنند، یا خرده‌فروشان بفهمند که با پذیرش بیت‌کوین می‌توانند درآمد خود را دوبرابر کنند، این حرکت خیلی سریع پیش می‌رود.»

باوجود اینکه این دارایی دیجیتال، با بیش از 75 درصد کاهش از آخرین رکورد تاریخی خود در حدود 70 هزار دلار، اکنون به مرز 16 هزار دلار رسیده است، فهرست رو به رشدی از شرکت‌ها در سراسر جهان این ارز دیجیتال را به عنوان یک گزینه پرداخت برگزیده‌اند که آخرین نمونه آنها، فروشگاه زنجیره‌ای پیک-اند-پی (Pick n Pay) در آفریقای جنوبی است.

طرح‌های درِیپر برای بیت کوین

درِیپر در سال 2020 برای نخستین بار پیش‌بینی بیت کوین 250 هزار دلاری را ارائه کرد. در آن زمان وی توضیح داد که اگر یک روز رئیس جمهور شود، وضعیت ایالات متحده در خصوص رمزارزها چگونه خواهد بود. جدا از پیش‌بینی‌های جنجالی، این سرمایه‌گذار خطرپذیر خاطرنشان کرده است که اگر فرصتی به او داده شود، جنبه‌های دیگر دارایی‌های دیجیتال مثل بیت کوین را بررسی خواهد کرد. یکی از طرح‌های معروف او، یک سیستم مالیاتی یا درآمد پایه همگانی (UBI) مبتنی بر بیت کوین است.

افزون بر این، درِیپر در جریان رویداد وب سابمیت امسال (Web Submit 2022) که به تازگی به پایان رسیده است گفت که بیت کوین می‌تواند به عنوان پوششی دفاعی در برابر حکمرانی نادرست (Bad Governance) عمل کند.

 

سلب مسئولیت: تلاش گذارنیوز مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم: مرضیه مظاهری

ویراستار: تارا هدایتی

منبع: cryptopotato

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×