» آرشیو اخبار » توییتر قابلیت مشاهده قیمت رمزارزها را به این پلتفرم افزود
توییتر

توییتر قابلیت مشاهده قیمت رمزارزها را به این پلتفرم افزود

1 دی 1401 7

ویژگی جدید توییتر به کاربران اجازه می‌دهد تا قیمت بیت کوین و اتریوم را به سادگی و با تایپ کردن نام یا علامت‌های اختصاری آنها در نوار جستجوی این برنامه مشاهده کنند.

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، پلتفرم رسانه اجتماعی توییتر یک ویژگی جدید در حوزه رمزارزها را به قابلیت‌های قبلی خود افزوده است که به کاربران اجازه خواهد داد تا قیمت بیت کوین (BTC) و اتر (ETH) را به سادگی و تنها با تایپ کردن نام یا علامت‌های اختصاری آنها در نوار جستجوی این برنامه مشاهده کنند.

این ویژگی در اصل نسخه بهبود یافته کش‌تگ‌ها ($Cashtags) بوده و توسط بیزینس اکانت توییتر در تاریخ 21 دسامبر (30 آذر) به‌طور رسمی اعلام شد.

این حساب کاربری خاطرنشان کرد که هرگاه شخصی نماد یک سهام اصلی، صندوق قابل معامله در بورس یا ارز دیجیتال را همراه با علامت اختصاری دلار ($) توییت کند، مردم می‌توانند پیوندی با قابلیت کلیک را مشاهده نمایند که با کلیک روی آن اکنون می‌توانند به نتایج سرچ خودکار، ازجمله نمودار قیمت آن نماد مورد نظر دسترسی پیدا کنند.

تبلیغات جام جهانی قطر

در این بیانیه عنوان شده است که جستجوی ساده نماد شرکت (ticker symbol)، خواه برای سهام باشد یا یک ارز دیجیتال، نمودار قیمت را نیز نشان خواهد داد.

اندکی پس از آن، یعنی صبح امروز (22 دسامبر، 1 دی)، ایلان ماسک (Elon Musk)، مدیر عامل توییتر، اطلاعیه این ویژگی جدید را بازنشر نموده و اظهار داشت که این “یکی از پیشرفت‌های متعددی است که در محصولات توییتر مالی عرضه می‌شود.”

به نظر می‌رسد که بیت کوین و اتریوم تنها دو ارز دیجیتالی هستند که تا این لحظه نمودار قیمت آنها در توییتر قابل مشاهده است. سایر ارزهای دیجیتال برتر، از جمله دوج کوین (DOGE)، محبوب همیشگی ماسک، هنوز شرایط لازم را کسب نکرده‌اند. هرچند، توییتر گفته است که انتظار دارد طی هفته‌های آینده، پوشش نمادها را گسترش و تجربه کاربری خود را بهبود ببخشد.

نمودار اتر در توییتر
تصویری از نمودار 24 ساعته قیمت اتر (ETH) در توییتر. منبع: کوین تلگراف

به گزارش کوین تلگراف، به جز کلمه بیت کوین (به انگلیسی) چند عبارت دیگر ازجمله “$Bitcoin” ، ” Bitcoin price” و ” BTC price” شما را به سمت نمودار قیمت این رمزارز هدایت خواهند کرد. این عبارت جستجو در مورد اتریوم هم صدق می‌کند.

وبلاگ نویس معروف حوزه فناوری، جین ماستودون وانگ (Jane Mastodon Wong) روز 21 دسامبر به بیش از 158 هزار دنبال کننده خود در توییتر گفت که این نمودارها از پلتفرم تحلیل معاملاتی تریدینگ ویو (TradingView) گرفته شده‌اند.

«این نمودارها در واقع تصویری هستند که از پلتفرم tradingview با آدرس‌هایی مانند:https://t.co/opD10sWnLY https://t.co/hUBbP9hpMe گرفته شده‌اند.»

نقش رابینهود در ویژگی جدید توییتر

همانطور که در تصویر ملاحظه می‌کنید، در این نمودارهای قیمت، یک پیوند تحت عنوان مشاهده در رابینهود (View on Robinhood) نیز دیده می‌شود که می‌توانید در گوشه سمت چپ قیمت پایینی تصویر روی آن کلیک کنید؛ این اقدام نشان می‌دهد پلتفرم تجارت خرده‌فروشی رابینهود برای ارائه این خدمات با توییتر همکاری کرده است.

در آنجا، کاربران با نمودار قیمتی از رابینهود مثلاً برای اتریوم روبه‌رو می‌شوند، که یک پیوند اضافی در زیر آن با این مضمون ارائه شده است که «برای خرید اتریوم ثبت‌نام کنید». همین لینک‌ها برای بیت کوین نیز موجود است. این درحالی است که هنوز هیچگونه جزئیات بیشتری در خصوص همکاری توییتر و رابینهود منتشر نشده است.

پیش‌بینی می‌شود ادغام نمودار قیمت در توییتر بتواند منجر به ترافیک بیشتر در پلتفرم معاملاتی رابینهود شود، زیرا طبق داده‌های BitInfoCharts، کلمه بیت‌کوین به تنهایی حدوداً 120 هزار بار در روز توییت می‌شود. این رقم درباره اتریوم به حدود 25 هزار بار می‌رسد.

لازم به یادآوری است که اوایل این ماه، شایعاتی منتشر شد مبنی بر اینکه ممکن است توییتر ارز دیجیتال بومی خود با نام «توییتر کوین» را ایجاد کند تا برای پرداخت‌ها در این پلتفرم استفاده شود. این شایعات از روز 4 دسامبر (13 آذر)، حدود یک هفته پس از اینکه ماسک نگاهی اجمالی به ویژگی‌های احتمالی «تویتر 2.0» از جمله امکان ادغام پرداخت‌های مبتنی بر ارز دیجیتال در آن را به اشتراک گذاشت، آغاز شد.

اما پس از اینکه این شخصیت جنجالی از کاربران توییتر پرسید که آیا باید از سمت ریاست توییتر کناره گیری کند یا خیر، اینگونه به نظر می‌رسد که آینده او در توییتر در هاله‌ای از ابهام فرو رفته است. در این نظرسنجی که روز 19 دسامبر (28 آذر) در توییتر انجام شد، 57.5 درصد از 17,502,391 رای دهنده گزینه “بله” را انتخاب کردند.

ماسک روز بعد اضافه کرد که “به محض اینکه کسی را پیدا کنم که به اندازه کافی احمق باشد و این کار را بپذیرد، از مدیرعاملی استعفا خواهم داد.”

 

سلب مسئولیت: تلاش گذارنیوز مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.
مترجم: مرضیه مظاهری
ویراستار: تارا هدایتی
منبع: cointelegraph

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×