» آرشیو اخبار » توکن جعلی FTX 2.0 به بازار آمد؛ مراقب باشید!
FTX توکن جعلی

توکن جعلی FTX 2.0 به بازار آمد؛ مراقب باشید!

1 بهمن 1401 5

کلاهبرداران توکن جعلی FTX 2.0 را به اف‌تی‌ایکس فرستادند و وانمود کردند که صرافی در حال افزایش نقدینگی است. هدف آنها فریب کاربران برای کلیک بر لینک‌های فیشینگ است.

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، کمتر از 24 ساعت پس از اینکه مدیر عامل جدید صرافی ورشکسته اف تی ایکس (FTX) اعلام کرد که این پلتفرم می‌تواند دوباره احیا شود، کلاهبرداران با جعل هویت این صرافی رمزارزی، یک توکن جعلی به نام FTX 2.0 ایجاد کردند.

به گفته شرکت امنیت بلاکچین پکشیلد (PeckShield)، تبهکاران این توکن‌ها را به صرافی اف تی ایکس (FTX) فرستادند و قبل از ایردراپ نمودن آن به سایر صرافی‌های رمزارزی، وانمود کردند که در حال افزایش نقدینگی در این پلتفرم معاملاتی هستند. هدف آنها از این کار این است که کاربران را فریب دهند تا روی لینک‌های جعلی کلیک کنند که موجودی حساب آنها را تخلیه کرده یا آنها را می‌سوزاند.

ftx جعلی

تبلیغات جام جهانی قطر

توکن جعلی FTX 2.0

این شرکت امنیتی خاطرنشان کرده است که قرارداد هوشمند FTX 2.0 از عملکردهایی برخوردار است که به کلاهبرداران اجازه می‌دهد تا موجودی حساب کاربران را دستکاری کنند. تا این لحظه، این مجرمان توکن‌های جعلی خود را به شبکه ترون (Tron) و صرافی‌های ارزهای دیجیتال کوکوین (KuCoin) و بایننس (Binance) ارسال کرده‌اند. پکشیلد (PeckShield) در این خصوص در توییتر خود نوشت:

«کلاهبرداران توکن‌های جعلی FTX 2.0 را به صرافی اف تی ایکس (FTX) می‌فرستند، وانمود می‌کنند که این صرافی مشغول افزایش نقدینگی است، و سپس آنها را از طریق ایردراپ برای جاستین سان، صرافی کوکوین و بایننس می‌فرستند. آنها مردم را فریب می‌دهند تا فکر کنند که این ایردراپ رسمی اف تی ایکس (FTX) است. هوشیار باشید!»

جان ری: FTX می‌تواند احیا شود

این ایردراپ جعلی در حالی انجام می‌شود که صرافی اف تی ایکس (FTX) هنوز درگیر مراحل ورشکستگی است. به خاطر دارید که این صرافی و نهادهای وابسته به آن، پس از تحمل بحران شدید نقدینگی، در نوامبر 2022 (آبان) برای اعلام ورشکستگی داوطلبانه فصل 11 ثبت نام کردند.

دیروز، جان ری (John Ray)، مدیر عامل جدید صرافی اف تی ایکس (FTX)، به وال استریت ژورنال گفت که ممکن است بتوان اف تی ایکس (FTX) را احیا کرد. وی خاطرنشان نمود که “همه چیز روی میز است؛ اگر مسیری روشن برای حرکت رو به جلو کشف شود، تیم او فقط نگاه نمی‌کند، بلکه آن مسیر را دنبال می‌کند. با توجه به این اظهارات، کلاهبرداران تلاش دارند تا با سوءاستفاده از حس امیدواری به وجود آمده، احساسات کاربران را تحت تأثیر قرار دهند.

این اولین بار نیست

کلاهبرداران همیشه به دنبال کشف فرصت‌هایی برای سوءاستفاده از کاربران در فضای رمزارزها بوده‌اند. در این خصوص، ایردراپ‌های جعلی و جعل هویت بیش از هر گزینه دیگری مورد توجه آنها قرار دارد.

سال گذشته، کلاهبردارانی که وانمود می‌کردند توسعه‌دهنده پروتکل دیفای پنکیک سوآپ (PancakeSwap) هستند، ایمیل‌هایی را برای معامله‌گران ارزهای دیجیتال ارسال و ایردراپ‌هایی را به ارزش بیش از 12 هزار دلار ارائه کردند و تلاش نمودند کاربران ناآگاه را تشویق کنند تا روی لینک‌های فیشینگی کلیک کنند که موجودی کیف پول آن‌ها را خالی می‌کرد.

 

سلب مسئولیت: تلاش گذارنیوز مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم: مرضیه مظاهری

ویراستار: تارا هدایتی

منبع: cryptopotato

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×