» آرشیو اخبار » تولید برق، با راه رفتن در خیابان!
پیاده روی تولید برق لندن

تولید برق، با راه رفتن در خیابان!

8 بهمن 1401 11

برای سال‌ها، بشریت مفاهیم مختلفی را برای تولید انرژی از منابع جایگزین ایجاد کرده است. و به نظر می رسد که تقریباً هر چیزی را می توان برای این منظور تطبیق داد. بنابراین یک شرکت از بریتانیا موفق شد پروژه "خیابان هوشمند" خود را ایجاد کند و در میان نوآوری ها، خیابان هوشمند یک نوع بسیار جالب از سیستم تولید انرژی بود. و نکته این است که با ... قدم های عابران کار می کند.

به گزارش گذارنیوز، این خیابان مبتکرانه به خیابان (Bird Street) مشهور شده است که در نزدیکی خیابان آکسفورد در وست اند لندن و در کنار یک مرکز خرید بزرگ قرار دارد. قبل از تحول تکنولوژیکی خود در سال ۲۰۱۷، در واقع به هیچ وجه از صدها و هزاران خیابان دیگر در پایتخت انگلیس متمایز نبود. با این حال ، دقیقاً پس از آن که توسط متخصصان شرکت انگلیسی Pavegen گرفته شد، به شهرت رسید.

یکی از ابداعات، نصب روکش مخصوص در یکی از مسیرهای پیاده روی به مساحت ۱۰۷ متر مربع بود، که در آن ژنراتورهای پیاده روی نصب شده بودند. آنها مانند سلول‌هایی به شکل مثلث متساوی‌الاضلاع به نظر می‌رسند (طول یک ضلع آن ۵۰۰ میلی متر است) و انرژی پله‌های هر عابر پیاده را با توان ۵ وات به برق تبدیل می کنند. به نوبه خود، الکتریسیته تولید شده از این طریق برای روشن کردن خود خیابان و همچنین بازتولید پس‌زمینه صدا به شکل صدای پرندگان و عملکرد فرستنده‌های بلوتوث استفاده می‌شود.

تبلیغات جام جهانی قطر

خیابان هوشمند آینده

راه بروید و جایزه بگیرید
کار و نتایج یک خیابان هوشمند کاملاً عمومی است: به عنوان مثال، با قدم زدن در این خیابان، یک عابر پیاده می‌تواند متوجه شود که هنگام پا گذاشتن روی ژنراتورهای پیاده‌روی چقدر انرژی تولید می‌کند. این اطلاعات را می‌توان در یک برنامه اختصاصی گوشی هوشمند پیدا کرد. علاوه بر این، حتی می‌توانید برای شرکت در تولید برق از تخفیف و کوپن هدیه بهره‌مند شوید. فعالیت عابران از جمله به دلیل صداهای فوق‌الذکر صدای پرندگان که از بلندگوهای نصب شده در مسیر پیاده روی شنیده می‌شود، تحریک می‌شود.

پیاده روی لندن

از دیگر نوآوری‌هایی که “خیابان برد” لندن به آن مشهور است، می‌توان به نیمکتی که برای فیلتر کردن هوای آلوده طراحی شده است، و پس از آن هوای سالم را به خیابان بازمی‌گرداند، نام برد. اکسیدها، باکتری های مضر را از بین می‌برد و حتی گرد و غبار را دفع می‌کند. الکس ویلیامز، مدیر حمل و نقل لندن، گفت البته امیدهای زیادی به این مفهوم وجود دارد: «مفهوم خیابان هوشمندی که ما در “خیابان برد” آزمایش کردیم. در آینده، می‌توان آن را در سراسر لندن گسترش داد. امیدوارم این رویکرد نوآورانه همچنان در حل مشکلات کلان شهرها در قرن بیست و یکم استفاده شود.»

نیمکت هوشمند

منبع: sayarak

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×