» ارز دیجیتال » تلگرام از NFT برای حراج نام کاربری استفاده خواهد کرد
بنیان‌گذار تلگرام استفاده از قراردادهای هوشمند NFT را برای حراج یوزرنیم‌ها پیشنهاد کرد

تلگرام از NFT برای حراج نام کاربری استفاده خواهد کرد

1 شهریور 1401 12

بنیان‌گذار تلگرام : تصور کنید تلگرام با ۷۰۰ میلیون کاربرش چقدر می‌تواند موفق باشد اگر یوزرنیم‌ها، لینک‌ گروه‌ها و کانال‌ها را به حراج بگذاریم.

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، پاول دوروف، بنیان‌گذار اپلیکیشن پیام‌رسان رمزگذاری‌شده تلگرام، ایده بازاری را مطرح کرده است که می‌تواند از «قراردادهای هوشمند NFT مانند» برای حراج یوزرنیم‌های پرطرفدار استفاده کند.

تلگرام از NFT برای حراج نام کاربری استفاده خواهد کرد

تبلیغات جام جهانی قطر

بازار جدید تلگرام

دوروف این پیشنهاد را پس از «موفقیت» حراجی‌ نام‌های دامنه توسط اپن نتوورک (TON)، یک بلاک چین لایه 1 که در ابتدا توسط تیم ،ٍTelegram طراحی شده بود، مطرح کرد. این پروژه بلاک چینی سرویس TON DNS را در اواسط جولای راه‌اندازی کرد که به کاربران امکان می‌داد نام‌های قابل خوانش توسط انسان را به کیف پول‌های ارز دیجیتال، قراردادهای هوشمند و وب‌سایت‌ها اختصاص دهند.

او در پیامی در کانال شخصی خود به نام «Durov’s Channel» در تاریخ 23 آگوست، خاطرنشان کرد که «واقعاً از موفقیت حراجی که TON برای نام دامنه/کیف پول آنها انجام داده است، متأثر شده است».

او گفت: «تصور کنید تلگرام با ۷۰۰ میلیون کاربر چقدر می‌تواند موفق باشد اگر نام‌های کاربری رزرو شده، لینک‌های گروه و کانال‌ها را به حراج بگذاریم.»

دوروف پیشنهاد کرد که تلگرام می‌تواند از یک فناوری مشابه برای راه‌اندازی یک بازار جدید برای خرید و فروش «آدرس‌های جذاب t.me مانند @storm یا @royal و نام‌های کاربری چهار حرفی»، استفاده کند.

«این منجر به ایجاد یک پلت فرم جدید می‌شود که کاربران در آن می‌توانند نام کاربری خود در تلگرام را (با ضمانت مالکیت بر روی بلاک چین از طریق قراردادهای هوشمند) به طرف‌های ذینفع منتقل کنند.»

وی افزود: سایر عناصر اکوسیستم تلگرام از جمله کانال‌ها، استیکرها یا ایموجی‌ها نیز می‌توانند بعداً به بخشی از این بازار تبدیل شوند.

اولین حراجی‌ها در TON DNS در 30 جولای آغاز شد. مانند دامنه‌های «.eth» سرویس نام اتریوم (ENS)، مشتقات دامنه «.ton» به کاربران اجازه می‌دهد به روشی ساده و بدون نیاز به تایپ رشته‌ای از حروف و اعداد طولانی از آدرس کیف پول خود، به برنامه‌های غیرمتمرکز (dApp) دسترسی داشته باشند.

شبکه TON از زبان برنامه نویسی FunC برای ماشین مجازی TON و برای راه‌اندازی قراردادهای هوشمند خاص روی بلاک چین استفاده می‌کند. اگر قرار بر این باشد که تلگرام NFT ها را راه‌اندازی کند، به احتمال زیاد از این استاندارد استفاده خواهد کرد.

با توجه به اینکه دوروف و تیمش پروژه TON، که قبلاً تحت عنوان Telegram Open Network شناخته می‌شد را به همراه برنامه پیام‌رسان تلگرام در سال 2018 راه‌اندازی کردند، ساخت چنین بازاری احتمالاً برای تلگرام بسیار ساده خواهد بود.

تلگرام از NFT برای حراج نام کاربری استفاده خواهد کرد

او نوشت: «تیم ما می‌تواند قراردادهای هوشمند ضد گلوله برای TON بنویسد (چون این ما بودیم که زبان قرارداد هوشمند آن را اختراع کردیم)، بنابراین ما تمایل داریم TON را به‌عنوان بلاک چین زیربنایی برای بازار آینده‌مان امتحان کنیم.

TON در ابتدا به عنوان یک پلتفرم پرداخت دیجیتال برای تلگرام توسعه داده شده بود، اما بعد از آنکه کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) فروش 1.7 میلیارد دلار توکن Gram را غیرقانونی قلمداد کرد، بلافاصله به مشکل برخورد.

دوروف پس از شکست در این دعوای حقوقی با SEC در اواسط سال 2020، از این پروژه کناره‌گیری کرد و روی تلگرام تمرکز کرد. از آن زمان، توسعه دهندگان متن باز این پروژه را تحت عنوان اُپن نتوورک The Open) Network) احیا کردند.

شبکه TON از مکانیزم اجماع اثبات سهام (PoS) استفاده می‌کند و از قابلیت‌های مختلفی مانند سپرده گذاری (استیکینگ) ، NFT و برنامه‌های غیرمتمرکز پشتیبانی می‌کند. بر اساس داده‌های کوین مارکت کپ (CoinMarketCap)، توکن تن کوین (TON) طی 24 ساعت گذشته 14.70 درصد افزایش یافته و در زمان نگارش این خبر به قیمت 1.33 دلار رسیده است.

مترجم: شهریار قلی پور

منبع: Cointelegraph

بنیانگذار تلگرام قصد راه اندازی چه نوع بازاری دارد؟

دوروف پیشنهاد کرد که تلگرام می‌تواند از فناوری قراردادهای هوشمند مشابه NFT برای راه‌اندازی یک بازار جدید برای خرید و فروش «آدرس‌های جذاب t.me مانند @storm یا @royal و نام‌های کاربری چهار حرفی»، استفاده کند.

برای بازار مورد نظر دوروف از کدام بلاکچین استفاده خواهد شد؟

پاول دوروف اظهار داشت که آنها قصد دارند TON را به‌ عنوان بلاک چین زیربنایی بازار مورد نظرشان امتحان کنند.

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×