» آرشیو اخبار » تصویب آیین‌نامه‌های قانون جهش تولید‌ دانش‌بنیان‌ها تا 15 شهریور 1401
سورنا ستاری

تصویب آیین‌نامه‌های قانون جهش تولید‌ دانش‌بنیان‌ها تا 15 شهریور 1401

30 مرداد 1401 11

به گزارش گذارنیوز، دکتر سورنا ستاری در گفتگو با مهر با بیان اینکه قانون جهش تولید دانش بنیان در اردیبهشت ماه به تصویب رسید، گفت: این قانون یک قانون جدید است که نیاز به آئین نامه‌هایی دارد؛ از طرفی آئین نامه‌های قانون جهش تولید دانش بنیان بحث‌های حقوقی جدی دارد و باید همه دستگاه‌ها مشارکت داشته باشند.

وی با تاکید بر اینکه باید نظرات دستگاه‌ها در آئین نامه‌های قانون جهش تولید دانش بنیان اعمال شود که این پروسه زمان بری است، افزود: فکر می‌کنم تا ۱۵ شهریور آئین نامه‌های قانون جهش تولیددانش بنیان مصوب شود.

وی با بیان اینکه با تصویب این آئین نامه‌ها اتفاق بزرگی رخ خواهد داد. ما کمتر قانونی داریم که برنامه‌های آن ۳ ماه بعد از ابلاغ مصوب شود و به اجرا برسد، عنوان کرد: البته که بسیاری از بندهای قانون نیاز به آئین نامه نداشته و برای اجرا به دستگاه‌ها ابلاغ شده است. استقرار شرکتها در اماکن مسکونی و معافیت‌های مالیاتی شرکتها در حال اجراست.

تبلیغات جام جهانی قطر

به گفته ستاری، ما توانستیم زودتر از موعد برخی آئین نامه‌های قانون جهش را به تصویب برسانیم؛ تمام دستگاه‌ها موظف به اجرای این طرح هستند.

همچنین معاون علمی و فناوری از تصویب ۲ آئین نامه طرح جهش تولید دانش بنیان در ارتباط با وزارت نیرو و کمک‌های مالی به شرکتهای دانش بنیان طی دو سه روز اخیر خبر داد.

به گزارش سرویس حقوقی گذارنیوز؛ بخش فرعی گفته‌های دکتر سورنا ستاری، یعنی درحال اجرا بودنِ استقرار شرکت های دانش‌بنیان در اماکن مسکونی و برقراری معافیت‌های مالیاتی دانش‌بنیان‌ها، به عنوان دو بخش مهم و حمایتی قانون جهش تولید ‌دانش‌بنیان‌ها، بدون نیاز به تصویب هیچ آیین‌نامه ای در نهاد‌های مرتبط، خبر خوشی برای شرکت‌های دانش‌بنیان است. امکان استقرار شرکت‌های دانش‌بنیان در اماکن مسکونی امری است که در ماده 7 قانون جهش تولید دانش‌بنیان‌ها در نظر گرفته شده‌است و نیز معافیت‌های مالیاتی در حال اجرای مذکور نیز تشویق‌قانونی است که در ماده 8 این قانونی پیش بینی شده است.

به نظر می رسد آنگونه که سورنا ستاری امیدوار است؛ با تصویب کلیه‌ی آیین‌نامه‌های مذکور در این قانون تا 15 شهریور 1401، کام بلندی در تحقق اهداف قانون جهش تولید دانش‌بنیان‌ها برداشته شود. از جمله مهمترین اهداف این قانون از حاشیه خارج کردن اقتصاد نوآور در کشور و افزایش سهم اقتصادهای نوآور از GDP ایران می‌باشد.

انلود قانون جهش تولید دانش بنیان

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×