» آرشیو اخبار » تراژدی در آن سوی بازار: 300 میلیون دلار لیکوئید شد
بازار بیت کوین

تراژدی در آن سوی بازار: 300 میلیون دلار لیکوئید شد

2 بهمن 1401 6

تغییر روند اخیر، فروشندگان بازار را به شدت تحت تاثیر قرار داد. در این تراژدی، ارزش کل پوزیشن‌های لیکوئید شده به چیزی در حدود 300 میلیون دلار می‌رسد.

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، پس از سپری کردن چند روز در حالت خنثی یا رنج بازار و حتی سقوط به زیر تراز 21 هزار دلار، گاوهای بیت کوین (خریداران) صبح شنبه به میدان بازگشتند تا این دارایی را به بالاترین سطح آن از 13 سپتامبر (22 شهریور) تاکنون برسانند. با توجه به اینکه به دنبال صعود بیت کوین، اکثر آلتکوین‌ها نیز به منطقه سبز وارد شدند، تعداد معامله‌گرانی که شاهد لیکوئید شدن پوزیشن‌های شورت (فروش) خود هستند رو به افزایش است.

همانطور که می‌دانید، سال 2022، سالی دردناک و ناامیدکننده برای خریداران بیت کوین بود. ولی شروع سال 2023، خبرهای خوبی برای آنها به همراه داشت. بیت کوین در همین چند هفته اول سال جدید، بیش از 5 هزار دلار افزایش قیمت را تجربه کرد و به 21 هزار و 500 دلار رسید و به این ترتیب، بالاترین سطح قیمت چند ماه گذشته خود را به ثبت رساند.

روزهای پایانی هفته گذشته وضعیت بازار به‌طور قابل‌توجهی آرام‌تر شده بود و بیت‌کوین در حدود تراز 21 هزار دلار آرام گرفت، تاجایی که علی‌رغم نشانه‌های مثبت متعددی که حاکی از پایان بازار نزولی بود، گاوها (خریداران) مجبور شدند برای محافظت از این سطح با تمام نیرو بجنگند.

تبلیغات جام جهانی قطر

در نهایت به نظر رسید آنها در این نبرد پیروز شده‌اند؛ چرا که نه تنها توانستند مقاومت مهم 21 هزار دلاری را بشکنند، بلکه به منطقه 22 هزار دلار نیز قدم گذاشتند. در واقع، بیت کوین به بالاترین سطح روزانه خود یعنی در حدود 22 هزار و 800 دلار رسید. این بالاترین سطح قیمت آن طی سه ماه گذشته بوده است.

نمودار بازار بیت کوین
منبع: TradingView

پس از آن، اکثر آلتکوین‌های بازار نیز از این روند پیروی کرده‌اند. اتریوم به دنبال افزایش 6.5 درصدی خود در بازه روزانه به بالای 1600 دلار رسید و سولانا و OKB با پامپ دو رقمی قیمت، در این مسیر پیشتاز هستند. در نتیجه این تغییر، سولانا (SOL) با قیمتی نزدیک به 25 دلار معامله می‌شود، در حالی که OKB به 35 دلار رسیده است. ارزش کلی بازار ارزهای دیجیتال نیز منطقه 1 تریلیون دلاری را پس گرفته است.

ولی طبق معمول، این تغییر روند سریع، فروشندگان بازار را به شدت تحت تاثیر قرار داد. در این تراژدی، ارزش کل پوزیشن‌های لیکوئید شده در 24 ساعت گذشته به چیزی در حدود 300 میلیون دلار می‌رسد که 245 میلیون دلار آن متعلق به معامله‌گرانی است که پوزیشن شورت (فروش) داشتند.

 

سلب مسئولیت: تلاش گذارنیوز مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم: مرضیه مظاهری

ویراستار: تارا هدایتی

منبع: cryptopotato

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×