» آرشیو اخبار » تخفیف 50 درصدی بلیت اتوبوس‌های زائرین اربعین
بلیت

تخفیف 50 درصدی بلیت اتوبوس‌های زائرین اربعین

12 شهریور 1401 7

به گزارش گذارنیوز؛ گفت وگوی ویژه خبری امشب پیرامون آخرین وضعیت و تمهیدات ستاد اربعین در حوزه حمل ونقل زمینی برگزار شد. در این برنامه آقای افندی زاده معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی و سردار حاجیان سخنگوی نیروی انتظامی و آقای محمد کاظم آل صادق. سفیر ایران در عراق حضور داشتند.

سوال: آخرین وضعیت فروش بلیت  اربعین در حوزه حمل ونقل جاده‌ای را توضیح بفرمایید؟

افندی زاده معاون حمل ونقل وزیر راه و شهرسازی: فروش بليت اتوبوس به تمامی پایانه ها از امروز ۱۱ شهریور آغاز شده  است. ۲۴۰۰ شرکت‌های حمل و نقلی در این بخش وجود دارد که اقدام به جابه جایی مسافران در حوزه بین شهری جاده ای می کنند.

از امروز سایت‌ها بارگذاری بلیت را شروع کرده اند و تا دو روز آینده بارگذاری را ادامه می دهند تا به مرور مشکل در تهیه خرید بلیت اینترنتی رفع شود.

تبلیغات جام جهانی قطر

سوال: در حوزه تهیه گذرنامه مشکلاتی وجود داشت برطرف شده است؟

سردار حاجیان  سخنگوی نیروی انتظامی: رشد ۱۰ برابری در صدور گذرنامه داشتیم به طوری که ۳۰ هزار جلد گذرنامه را در یک روز صادر کردیم با تدبیری اندیشده شده  برگ تردد ویژه اربعین که مورد تایید پلیس عراق و مسئولان عراقی است نیز تهیه شد. روزی ۱۰۰ هزار برگ تردد اربعین صادر می شود. در ۲۴ ساعته گذشته  ۱۳۵ هزار گذر ویژه صادر شده که ۸۰ هزار عدد آن تحویل متقاضیان شده است. افراد برای صدور گذرنامه می توانند از طریق تارنمای پلیس تغییر حالت دهند و فعلا برگ تردد دریافت کنند.

افراد می توانند از طریق سامانه “پلیس من” این ظرفیت از آخرین وضعیت صدور گذرنامه خود مطلع شوند تا روز یکشنبه ۲۷۰ هزار برگه گذرنامه صادر می‌شود.

سوال: پیش  بینی جابه جایی  مسافران تا چه میزان است؟

آقای افندی زاده:  پیش بینی می شود امسال تقاضای سفر ۵ میلیون نفری به سمت کربلا و عراق داشته باشیم که این تقاضای سفر شامل ۵ تا ۶ درصد در بخش هوایی و ریلی و ۹۴ درصد بخش جاده‌ای است.

یک و نیم میلیون نفر  از طریق حمل نقل عمومی اتوبوس جابه جا خواهند شد، بنابراین برای مدیریت بهتر فروش بلیت های اتوبوس را که قرار بود از ۱۵ شهریور آغاز شود را به ۱۱ شهریور موکول کردیم.

۶۰ درصد ناوگان موجود به سمت پایانه‌های مرزی برای جابه جایی زائران حرکت خواهد کرد از سوی دیگر ما به مدیران شرکت های حمل و نقلی اعلام کرده ایم که سفر‌های برنامه‌ای به سمت سفرهای العاده در صورت نیاز متقاضیان تغیر دهند.

اجازه داده شد که ۵۰ درصد فروش اینترنتی باشد و تمامی شرکت‌ها بارگذاری را انجام دهند و ما توانسته ایم امروز  ۱۸۰ سرویس به سمت پایانه‌ها هدایت کنیم.

سوال: وضعیت زیر ساخت های عراق به چه شکلی است؟

آقای محمد کاظم آل صادق. سفیر ایران در عراق: مردم عراق آماده پذیرایی هستند و تلاش می شود هرگونه مشکل برطرف شود. موکب ها درحال ورود به کشور عراق هستند و ۶ مرز زمینی شلمچه چزابه، تمرچین، باشماق، مهران  و خسروی آماده شده و توصیه می شود با توجه به فتوای مراجع قبل و بعد از اربعین هم امکان زیارت برای زوار وجود دارد بنابراین زائران برای آنکه تسهیل در تردد ایجاد شود مدت زمان حضور خود را کاهش دهند.

سوال: وضعیت مدیریت جاده ای توسط پلیس به چه شکلی است؟

سردار حاجیان: هزار نیرو در بین راه پیش بینی شده ۱۴۰۰ تیم پلیس راهی داریم و ۷ هزار ۱۳۴ نیرو پلیس راهی پیش بینی شده  و از ظرفیت بالگرد‌ها  استفاده می شود؛ به طوری که ۳۵ بالگرد و پهپاد پیش بینی کرده ایم  تمامی محور‌ها کنترل خواهد شد و شهر‌های مرزی و مسیر ترافیک از مبدأ و مقصد مانیتور می‌کنیم.

سامانه سپهتن به پلیس راهور متصل است و از اتوبوس‌های شهری برای جابه جایی زائران استفاده نمی‌شود.

سوال: وضعیت قیمت بلیت ها در بخش های حمل ونقلی به چه شکلی است؟

در حمل و نقل ریلی افزایش قیمت نخواهیم داشت و در بلیت های هواپیمایی هم نرخ رفت و برگشت برای زائران تهران نجف و تهران بغداد ۶ میلیون تومان تعیین شده که از نرخ کنونی بلیت های این مسیر طبق دستور وزیر راه و شهرسازی  کاهشی بوده است.

سازمان  هواپیمایی  به تمام ایرلاین ها دستور داده فروش از طريق  سایت باشد و دفاتر فروش بلیت را انجام نمی‌دهند

در حمل ونقل جاده ای، چون یک نیم میلیون نفر است و اکثر جابه جا‌ها یک سر خالی است  نرخ ها ۷۵ درصد افزایش یافته است اما اگر مسافری  از  امروز تا ۲۳ شهریور از هر ۶ پایانه مرزی بازگردد نه تنها مشمول افزایش  ۷۵ درصدی بلیت نمی شود بلکه ۵۰درصد کاهش نرخ بلیت نسبت به قیمت فعلی هم شامل حال آنها خواهد شد.

در بخش ریلی هم افزایش قیمت نداشته ایم و بلیت های مسیر کربلا هم فعلا امسال به صورت کاروانی فروخته خواهد شد.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×