» آرشیو اخبار » قیمت طلا؛ تحلیل تکنیکال و فاندامنتال
قیمت طلا

قیمت طلا؛ تحلیل تکنیکال و فاندامنتال

30 آبان 1401 8

قیمت طلا باید در رنج بالای 1762 دلار روزانه بسته شود، تا پرچم گاوها بالا بماند. قیمت طلا تا کنون در این دوشنبه (21 نوامبر، 30 آبان) کاهش اندکی داشته و حالت اصلاحی هفته قبل را از بالاترین سطح سه ماهه در 1787 دلار ادامه داده است. بسته شدن هفتگی زیر سطح روانی 1750 دلار همراه با افزایش مجدد قیمت دلار، فشار نزولی بر قیمت طلا در آغاز هفته وارد کرده است.

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، قیمت طلا باید در رنج بالای 1762 دلار روزانه بسته شود، تا پرچم گاوها بالا بماند. قیمت طلا تاکنون (21 نوامبر، 30 آبان) کاهش اندکی داشته و حالت اصلاحی هفته قبل را از بالاترین سطح سه ماهه در 1787 دلار ادامه داده است. بسته شدن هفتگی زیر سطح روانی 1750 دلار همراه با افزایش مجدد قیمت دلار، فشار نزولی بر قیمت طلا در آغاز هفته وارد کرده است.

کاهش اصلاحی چهار روزه ادامه دار قیمت طلا که به دنبال یک روند صعودی معنادار رخ داد، یک پرچم گاو نر را در نمودار روزانه ایجاد کرد. با وجود عقب نشینی در قیمت طلا، شاخص قدرت نسبی 14 روزه (RSI) همچنان در بالای خط وسط قرار گرفته است.

این نشان می دهد که قیمت طلا همچنان یک فرصت «خرید در قیمت پایین» برای معامله گران باقی می گذارد. با بسته شدن روزانه بالاتر از مقاومت خط روند 1762 دلار، پرچم گاوی تشکیل و تایید می شود. قبل از این سطح، کانال روانی 1750 دلاری مورد آزمایش قرار گرفته و حفظ نشده است. هدف صعودی بعدی برای قیمت طلا در بالاترین سطح چند ماهه 1787 دلار پیش بینی شده است.

تبلیغات جام جهانی قطر

در حال حاضر و در زمان نگارش این مقاله، قیمت طلا کاهش یافته و به نزدیک 1745.00 دلار در اوایل جلسه اروپا رسیده است. این فلز گرانبها پس از تسلیم حمایت حیاتی 1,750.00 دلاری، شاهد فشار فروش بود، زیرا موضوع ریسک گریزی توسط فعالان بازار حمایت می شد. سطح حمایتی قوی طلا در خط روند نزولی سطح 1738 دلار قرار دارد. یک حرکت مداوم به پایین تر از آن، روند صعودی را منتفی و کاهش بیشتر به سمت میانگین متحرک 100 روزه (DMA) در 1712 دلار را باز می کند.

قیمت طلا

تحلیل فاندامنتال قیمت طلا

دلار آمریکا همچنین توسط اظهارنظرهای تندروانه اخیر سیاست‌گذاران فدرال رزرو آمریکا حمایت می شود، که همچنان این دیدگاه را تایید می کنند که برای کاهش تورم به افزایش بیشتر نرخ بهره نیاز است و در عین حال نیاز به نرخ های پایانی بالاتر را نیز برجسته می کند.

جیمز بولارد (رئیس فدرال رزرو سنت لوئیس) پنجشنبه گذشته گفت که برای اعمال فشار نزولی بر تورم، نرخ بهره معیار ممکن است تا 7 درصد افزایش یابد. وی افزود: «برای رسیدن به یک سطح محدودکننده، نرخ هدف باید بیشتر افزایش یابد.» روز شنبه، رافائل بوستیک (رئیس فدرال رزرو آتلانتا) گفت که ظاهراً تورم از پیش بینی های صورت گرفته پایدارتر بوده است و بنابراین ممکن است نرخ نهایی بالاتری نیاز باشد.

همه نگاه ها به صورتجلسه فدرال رزرو است

 در حال حاضر نشست نوامبر فدرال رزرو ایالات متحده که قرار است در اواخر این چهارشنبه برگزار شود کانون توجه است. این نشست در رابطه با سیاست های آتی بانک مرکزی است که قرار است برای مشخص کردن نرخ پایانی و همینطور نرخ دسامبر برگزار شود.

شاخص دلار آمریکا (DXY) به بالاترین حد هفتگی خود در 107.40 رسیده است و هنوز هیچ نشانی از فرسودگی نشان نداده است. در همین حال، بازدهی 10 ساله خزانه داری ایالات متحده به نزدیک 3.79 درصد کاهش یافته است، زیرا سرمایه گذاران ادامه افزایش نرخ بهره توسط فدرال رزرو (FED) را در آینده امری قطعی نمی بینند.

قیمت طلا

در روز جمعه، آمارهای فروش خانه های موجود ایالات متحده در ماه اکتبر برای نهمین ماه متوالی افت کرد و 5.9 درصد کاهش یافت. با این حال، آمارهای ضعیف ایالات متحده نتوانست مانع از افزایش دلار آمریکا شود، زیرا در بحبوحه چشم‌انداز بد فدرال رزرو و نشست های پایان هفته، دلار توانست چشم انداز صعودی و بهبود خود را حفظ کند.

یکی دیگر از مهمترین آمارهای این هفته، انتشار آمار سفارشات کالاهای بادوام ایالات متحده خواهد بود که قرار است در روز چهارشنبه اعلام شود. انتظار می رود که آمارهای اقتصادی 0.4 درصد افزایش را نشان دهد. جروم پاول (رئیس فدرال رزرو) به دنبال برنامه‌ای استراتژیک برای کاهش هزینه‌های مصرف‌کننده است. عدم کاهش آمارهای سفارشات کالاهای بادوام نمی‌ تواند تولیدکنندگان را مجبور به کاهش قیمت کالای نهایی کند. این ممکن است فشار بیشتری بر قیمت طلا پیش رو داشته باشد.

سلب مسئولیت: تلاش گذارنیوز مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم: لیلا درخشان

منبع: fxstreet و fxstreet 

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×