» آرشیو اخبار » بیت کوین در آستانه یک رالی بزرگ؛ اندیکاتور RSI چه می‌گوید
بیت کوین

بیت کوین در آستانه یک رالی بزرگ؛ اندیکاتور RSI چه می‌گوید

2 بهمن 1401 7

بیت کوین (BTC) در آستانه یک "رالی بزرگ" جدید قرار گرفته است؛ چرا که قدرت بازار درست شرایطی را نشان می‌دهد که پس از بازار نزولی 2018 مشاهده شد.

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، تحلیلگران معتقدند که بیت کوین (BTC) در آستانه یک “رالی بزرگ” جدید قرار گرفته است؛ چرا که قدرت بازار درست شرایطی را نشان می‌دهد که پس از بازار نزولی 2018 مشاهده شد.

طبق آخرین تحلیل‌ها، پیش‌بینی می‌شود که جفت ارز بیت کوین به دلار آمریکا (BTC/USD) به لطف سیگنال‌های کلیدی که از شاخص مقاومت نسبی (RSI) آن دریافت می‌شود، «پس از یک دوره تحکیم» به روند صعودی خود ادامه خواهد داد.

واگرایی صعودی در نمودار بیت کوین

با توجه به اینکه روند افزایش قیمت بیت کوین همچنان ادامه دارد، علیرغم بی‌اعتمادی گسترده بازار نسبت به طول عمر رالی فعلی، حس اعتماد گاوهای (خریداران) بیت کوین به طور فزاینده‌ای در حال افزایش است.

تبلیغات جام جهانی قطر

به عقیده وُلف (Wolf)، معامله‌گر محبوب رمزارزها، پدیده کلیدی که اکنون در جریان است، بازیابی اخیر بیت کوین را از بقیه موارد مشابه متمایز کرده است. او روز 18 ژانویه (28 دی) اظهار داشت که شاخص مقاومت نسبی (RSI)، یک واگرایی صعودی مورد انتظار را در تایم فریم هفتگی ایجاد کرده است و این اتفاقی است که قبلاً هرگز سابقه نداشته است. او روز 21 ژانویه (1 دی) در توییتر خود نوشت:

«بیت کوین یک واگرایی صعودی هفتگی نادر در اندیکاتور RSI ترسیم کرده است. این وضعیت هرگز در تاریخ بیت کوین اتفاق نیفتاده است؛ فرصتی که یک بار در زندگی به دست می‌آید.”

گفتنی است که اندیکاتور شاخص مقاومت نسبی (RSI) یک معیار سنجش فاندامنتال است که معامله‌گران برای تعیین وضعیت یک دارایی در منطقه اشباع خرید یا اشباع فروش از آن استفاده می‌کنند. وضعیت کنونی RSI در بازه زمانی یک هفته‌ای، از مدت‌ها قبل در حال شکل‌گیری بود و کوین تلگراف از پیش، ورود آن را در روزهای پایانی سال گذشته خبر داده بود.

وُلف افزود: “شاخص‌های تکنیکال وجود داشت، نمودارها همه چیز را فریاد می زدند، اما طبق معمول، اکثریت در وضعیت خرسی کامل قرار داشتند.”

نمودار کندلی هفتگی بیت کوین
نمودار کندل هفتگی بیت کوین/دلار آمریکا با اندیکاتور RSI. منبع: TradingView

مرحله تحکیم قبل از جهش

با توجه به این شرایط، بیت کوین شروع به تکرار رنسانسی کرده است که آخرین بار در پایان بازار نزولی قبلی آن یعنی اوایل سال 2019 مشاهده شد. یک معامله‌گر و تحلیلگر معروف با نام Trader Tardigrade که در رسانه‌های اجتماعی تحت عنوان Alan نیز شناخته می‌شود، پیش‌بینی کرده است که این روزهای خوب برای مدتی در آینده ادامه خواهد داشت.

او هفته گذشته به دنبال‌کنندگان خود گفته بود: «بیت کوین الگوی RSI و پرایس اکشن سال 2019 را تکرار کرده است.»

“در نمودار روزانه، اولاً شاخص مقاومت نسبی (RSI) روند صعودی قدرتمندی را به سمت منطقه اشباع خرید در پیش گرفته است؛ دوماً بیت کوین قبل از آن کاهش قابل توجهی را پشت سر گذاشته است و سوماً خریداران اتفاقی، شروع به خرید بیت کوین کرده‌اند. رالی بزرگی پس از یک دوره تحکیم در راه است.»

نمودار بیت کوین
نمودار مشروح BTC/USD. منبع: توییتر Trader Tardigrade

داده‌های تریدینگ ویو (TradingView) و کوین تلگراف مارکتس (Cointelegraph Markets Pro) حاکی از آن هستند که اندیکاتور RSI در نمودار روزانه در زمان نگارش این مطلب نزدیک به سطح 87 ایستاده است. این بالاترین عدد ثبت شده از ژانویه 2021 (دی 99) تاکنون است، ماه‌ها قبل از اینکه جفت ارز BTC/USD به بالاترین سطح خود یعنی 58 هزار دلار در ماه آوریل (فروردین) و 69 هزار دلار در ماه نوامبر (آبان) برسد.

 

سلب مسئولیت: تلاش گذارنیوز مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم: مرضیه مظاهری

ویراستار: تارا هدایتی

منبع: cointelegraph

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×